Pagina 1 van 2
1e naar 2e trap carburateur erg schokkerig
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 22:20
door Ramon
als ik op het eind van de eerste trap zit met mijn gas en dan de 2e trap er bij druk springt de moter even over! dus hij hapert in een schok
ik heb primaire iets ruimer gezet en het is ook bijna weg, maar nog niet helemaal?
wie weet mij verder te helpen hiermee.
Ramon
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 22:43
door landloper
De mijne had het ook heel sterk en dat is met afstellen van de stationaire mengselschroef helemaal goed gekomen.
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 22:56
door Ramon
je bedoelt de co schroef!! dat lijkt me sterk maar ik zal hem eens opnieuw afstellen
bedankt
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 23:01
door landloper
Ja, de schroef met het sleufje uit het midden waar de APK-keurmeester ook interesse in heeft. Mijn motor hield in en ik moest vol gas geven om door te stomen naar de 2e trap. Nu is dat verleden tijd dankzij afstellen van de CO-schroef (bijna twee volledige slagen meer open).
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 23:02
door Ramon
ik neem aan dat je hem niet volgens de apk regels hebt gesteld maar op het lekker stationair lopen dus hoogste stand zegmaar
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 23:05
door landloper
Ik heb het idd zonder gasmeting gedaan maar het gebied uitgezocht waarin hij stationair lekker loopt en dan in dit gebied zo dicht mogelijk.
Geplaatst: vr 2 nov, 2007 23:12
door Ramon
ja precies
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 19:43
door Peter v G
Van de eerste naar de tweede trap ging bij mij ook schokkerig nadat ik de carb had vervangen (Sproeiers waren allen gelijk)
Nu bleek dat de veertjes die de tweede trap weer dichtduwen, gebroken waren.
Hierdoor onstaat dan speling op de klep wat mogelijk het schokken kan verklaren.
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 20:37
door Hanzzl69
Ik heb het ook maar mijn carb is net twee keer uit elkaar gehaald door een specialist. Die zou gebroken veertjes toch wel gezien hebben als ze er waren? Het schokt nog steeds.
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 20:53
door Ramon
welke veer heb je het??
het feit is als de rest goed is, dat de 1e trap
te arm staat zodra je dit rijker maakt word het minder! maargoed het gaat niet weg en om hen nou zo rijk te zetten.
btw me co afstellen is het niet verbeterd
ik zal eens proberen de secundair sproeier te verkleinen!!
Geplaatst: za 10 nov, 2007 16:53
door CitRoel
Bij mij leek ie iets in te houden als ik op het eind van de 1ste trap was. Ik heb het afstel schroefje van de 2de trap iets in gedraait zodat de 2de altijd iets open staat en de overgang van 1ste naar 2de vloeiender gaat. Misschien het proberen waard?
Geplaatst: za 10 nov, 2007 21:56
door Hanzzl69
Waar zit dat schroefje? Foto?
Geplaatst: di 25 dec, 2007 16:22
door CitRoel
Ik kan geen foto plaatsen, m'n eendje staat in de stalling. Mocht ik een foto tegenkomen post ik 'm alsnog.
Als je aan de carb gas geeft tot het moment dat de 2de trap open gaat zie je dat er een soort half maantje gaat bewegen. Het halve maantje wordt opgevangen door een schroefje, er zit waarschijnlijk een bescherming overheen maar dat heb ik eraf gehaald. Met dit schroefje kan je de rust stand van de 2de trap aanpassen. Als je het schroefje in draait zet je de 2de trap ietsje open. Mijn ervaring is dat ie soepeler overgaat van de 1ste naar de 2de trap én dat, omdat bij gas los de trap ook ietsje open staat, ie rustiger uit toeren terug komt.
Nadat je hier mee gepiemeld hebt moet je natuurlijk wel even je co en stationair afstellen... Met warme motor natuurlijk...
Geplaatst: do 27 dec, 2007 16:02
door CitRoel
Ik had niet helemaal gelijk... het is geen half maantje.
Ik ben vandaag even naar m'n eigen eend gegaan om er een foto van te maken. Het is het schroefje (boutje) wat ik in het kader aangegeven heb. Er zit een kapje omheen die je er zo af kan wippen.

Geplaatst: vr 28 dec, 2007 11:08
door backfire
Wat natuurlijk ook kan is dat de conische aanslag van de 2e trap ingesleten is en daarom de timing ook niet meer klopt. Ik zou zeggen, voordat je ergens aan gaat schroeven en je weet niet wat het effect is, kijk eerst een naar versleten delen en vervang deze eerst. Ik heb het al vaker aangegeven, maar de gemiddelde eend is al aardig op leeftijd, een carburateur heeft ook niet het eeuwige leven.