welke oliefiltersleutel?
Geplaatst: ma 5 nov, 2007 23:24
Ik heb vanmiddag een poging gedaan mijn oliefilter te vervangen. Voor een paar euro er ook een bandsleutel bij gekocht.
Het filter zat zo muurvast dat dit uiteindelijk resulteerde in een gebroken band, mede omdat ik hem te strak had aangdraaid omdat hij maar bleef slippen.
Op het 'knapmoment' kwam er gelijk een lading olie mee maar het filter zat nog steeds muurvast. Er is dus ergens wat gaan lekken. De sump was al helemaal leeg.
Het begon te schemeren zodat ik niet goed kon zien wat de schade was: het olie filter zelf of misschien iets aan het blok of schroefdraad. afwachten dus.
Ik vroeg me af wat er professioneel voor gereedschap wordt gebruikt.
Ik zag op het net dat er een aantal typen sleutels zijn. De linkjes verwijzen naar plaatjes.
- een bandsleutel (!@&%$#!!....), die komt er niet meer in
http://www.autoelectra.nl/components/co ... 637863.jpg
- kettingsleutel, leek me al wat degelijker
http://www.onlinetuning.com/shop/catalo ... /pID/11210
- driepootje, met centraal een gat voor een dopsleutel. Bij harder trekken trekt deze zichzelf steeds vaster.
http://www.all4car.nl/shop/popup_image. ... 2d7170bd45
- kapje met ook weer een dopsleutel gat. ik vond er één speciaal voor een 2cv maar wel tig keer zo duur als de anderen.
Een belangrijk keuzecriterium lijkt mij ondermeer de krappe ruimte.
heel graag tips hierover van ervaringsdeskundigen.
Het filter zat zo muurvast dat dit uiteindelijk resulteerde in een gebroken band, mede omdat ik hem te strak had aangdraaid omdat hij maar bleef slippen.
Op het 'knapmoment' kwam er gelijk een lading olie mee maar het filter zat nog steeds muurvast. Er is dus ergens wat gaan lekken. De sump was al helemaal leeg.
Het begon te schemeren zodat ik niet goed kon zien wat de schade was: het olie filter zelf of misschien iets aan het blok of schroefdraad. afwachten dus.
Ik vroeg me af wat er professioneel voor gereedschap wordt gebruikt.
Ik zag op het net dat er een aantal typen sleutels zijn. De linkjes verwijzen naar plaatjes.
- een bandsleutel (!@&%$#!!....), die komt er niet meer in
http://www.autoelectra.nl/components/co ... 637863.jpg
- kettingsleutel, leek me al wat degelijker
http://www.onlinetuning.com/shop/catalo ... /pID/11210
- driepootje, met centraal een gat voor een dopsleutel. Bij harder trekken trekt deze zichzelf steeds vaster.
http://www.all4car.nl/shop/popup_image. ... 2d7170bd45
- kapje met ook weer een dopsleutel gat. ik vond er één speciaal voor een 2cv maar wel tig keer zo duur als de anderen.
Een belangrijk keuzecriterium lijkt mij ondermeer de krappe ruimte.
heel graag tips hierover van ervaringsdeskundigen.