Pagina 1 van 2

koplampen knipperen

Geplaatst: za 10 nov, 2007 23:10
door joe_catchou
als ik de eend start dan de eerste periode zie je in de licht bundel dat deze knippert .
niet echt als een knipper licht , maar meer een zacht geflikker .

ra ra ???

Geplaatst: za 10 nov, 2007 23:51
door landloper
Verbindingen, schakelaar en/of voetjes zekering gecorrodeerd, lijkt me.

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 09:04
door Bertje Beige
Probeer eens een andere regelaar, als dat niet helpt, probeer dan maar een andere dynamo, omdat er dan waarschijnlijk een hoekje van de collector is afgebroken.
Je zou om dit te controleren ook even je koolborstels eruit kunnen halen, ze moeten ongeveer gelijk zijn afgesleten, als er 1 behoorlijk korter is dan de andere is dat ook een indicatie voor een kapotte collector.

Gr. Bert

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 13:29
door joe_catchou
alvast bedankt om de reactie's

joe catchou

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 11:37
door Robbert.
Je bedoelt een beetje knipperen in de zin van dimmen en weer op volle sterkte en dan weer dimmen enz. enz.? Dat heb ik nl ook, en ik heb me laten vertellen dat dit gewoon zo hoort.

Als de motor stationair loopt en de accu niet wordt bijgeladen, branden (bij mij) de lampen enigszins gedimd (logisch omdat de accu dan niet wordt bijgeladen). Geef ik volgas dan branden ze volop en dan zie je het knipperen bijna niet. Geef je een beetje gas en houd je dat vast dan krijg je dat fel-dimmen-fel-dimmen ritme. Zoals gezegd heb ik mij laten vertellen dat dit zo hoort, doordat de spanningsregelaar (origineel tenminste) mechanisch is, en dat bij nieuwe eenden deze lichtshow altijd al voorkwam.

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 22:38
door bartje2212
dat ze een beetje dimmen bij stationair kan in meekomen, maar als je wat toeren maakt, dan lijkt het bij mij toch gewoon continu licht. geen geknipper, maarja ik heb H4 en da's Halogen. misschien gloeien die wat langer na dan gewone bollen waardoor je het knippereffect niet waarneemt.

Geplaatst: vr 30 nov, 2007 10:20
door LanCah
Even over het soorten lampen. Maakt het npog verschil welke lampen je gebruikt. Omdat ik hier las dat een Eend echt gele lampen moet hebben, kwam ik op het idee deze te bestellen.

Maar nu kwam ik de volgende twee tegen.

Duplo Geel 40/45W Koplamp.

H4 Lamp Geel Halogeen 60/55 W.

Kunnen deze beide types, gewoon in mijn 2cv6 Club. Of gaat dit niet...

Mvgr.

Geplaatst: vr 30 nov, 2007 10:23
door the Nosepicker
Voor H4 lampen heb je andere reflectoren nodig.

Geplaatst: vr 30 nov, 2007 10:28
door LanCah
Dus zou ik moeten kijken wat voor een soorrt lampen ernu in zitten en die bestellen, maar dan in de gele vorm?

Mvgr.

Geplaatst: vr 30 nov, 2007 10:32
door the Nosepicker
Kijk, dat is logica waar we iets mee kunnen! ;) Ja, bolletjes of H4, daar zit wel zichtbaar verschil tussen.
Als je al H4 lampen hebt, kun je er ook gele kapjes over zetten ipv nieuwe gele lampen te kopen, zie link:
http://www.cartruckcarenederland.nl/sho ... H4GEEL.jpg

Geplaatst: vr 30 nov, 2007 12:52
door Robbert.
Dat laatste heb ik ook gedaan, is wel prijzig, maar als je lamp kapot is kun je er meteen een nieuwe H4 inzetten en het gele kapje erover doen. Anders zou je beide lampen moeten vervangen door witte, want rijden met 1 witte en een gele lamp mag niet. Bovendien zijn gele h4 lampen duurder dan witte en zijn ze minder goed verkrijgbaar.

Re: koplampen knipperen

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 21:01
door Hassie
joe_catchou schreef:als ik de eend start dan de eerste periode zie je in de licht bundel dat deze knippert .
niet echt als een knipper licht , maar meer een zacht geflikker .

ra ra ???
Zag deze conversatie over lampen! Weet iemand van jullie hoeveel meter de stralen van de koplampen voor de auto op de straat moeten vallen??? Dit i.v.m. de apk.
vrgrt
Hassie.

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 21:12
door Hanzelman
Heb op t citoënforum de oplossing gevonden.......................denk ik :wink:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185080

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 23:20
door Hassie
dank, maar niets gevonden!

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 23:32
door Hanzelman
Is niet moeilijk: De draad die van het contactslot naar de spanningsregelaar, daar moet je een relais tussen zetten. Bij mijn GS heb ik dus een relais tussen de gele draad die naar de spanningsregelaar gaat gezet. Het relais word geschakeld door het concactslot.

Copy Citroënforum :wink: