wiel krom??
wiel krom??
Vandaag organiseerde citroen de veiligheidsdag, je kon langs komen om gratis je auto na te laten kijken, en na afloop kreeg je een mok.
nou leuk dacht ik! doen we
dus ik er heen, ging allemaal prima, uitlaat blijkt weer te lekken, maar goed.. fiksen ik wel even.
allemaal leuk, tot men eend de rollerbank op ging..
voorwielen getest, remden prima!
dus de monteur gaat men eend verder de brug op rijden, zodat de achterwielen getest konden worden.. PATS
rijdt die gast met et linker voorwiel aan de binnenkant van de brug er af !:shock:
wiel knalt naar beneden, met de velg tegen/langs de brug
van de velg was flink wat lak geschraapt, maar goed, kan ik mee leven, ding is toch al roestig, en was ik al van plan te spuiten
maar toen ging een andere knakker de eend proberen de brug op te trekken, terwijl ie met de krik omhoog gehaald werd, aan het spatbord!?!
spatbord bevestiging bij de koets krom getrokken en ingescheurd, lak er af gesprongen! (zat wat roest)
stelletje harries, ik trok et matig
monteurs zeggen niet eens sorry, uiteindelijk wel met de dealer zelf overlegd dat ik wel eventuele schade vergoed kon krijgen bij hun.
maar toen ging ik dus naar huis rijden.. en voelde ik een hele lichte trilling, nauwlijks merkbaar.. maar vergelijkbaar met een slag in et wiel van je fiets.
die velg heeft waarschijnlijk een aardige opdonder gehad toen ie van de brug af schoot.. en ik heb even gekeken samen met de buurman, door et wiel op te krikken, stapeltje bakstenen er naast, schroevendraaier op de bakstenen klemmen, en net tegen de velg zetten, dan et wiel ronddraaien, om te kijken of ie aanloopt
en hij bleek regelmatig af te wisselen van schrapen en niet aanraken
dus het wiel gaat heen en weer.. 1 a 2mm ongeveer
nou vroeg ik me af waar kan dit aanliggen? wat trekt als eerst krom als je velg zo'n klap krijgt? en kan et niet van fabriek uit onnauwkeurigheid zijn? dat het van de brug af springen helemaal niet de oorzaak is..
ik heb het andere wiel ook gemeten, en die draaide wel mooi recht.
ik ga sowieso nog naar de garage bellen dat ze et mogen nameten en verhelpen.. vond et niet grappig
nou leuk dacht ik! doen we
dus ik er heen, ging allemaal prima, uitlaat blijkt weer te lekken, maar goed.. fiksen ik wel even.
allemaal leuk, tot men eend de rollerbank op ging..
voorwielen getest, remden prima!
dus de monteur gaat men eend verder de brug op rijden, zodat de achterwielen getest konden worden.. PATS
rijdt die gast met et linker voorwiel aan de binnenkant van de brug er af !:shock:
wiel knalt naar beneden, met de velg tegen/langs de brug
van de velg was flink wat lak geschraapt, maar goed, kan ik mee leven, ding is toch al roestig, en was ik al van plan te spuiten
maar toen ging een andere knakker de eend proberen de brug op te trekken, terwijl ie met de krik omhoog gehaald werd, aan het spatbord!?!
spatbord bevestiging bij de koets krom getrokken en ingescheurd, lak er af gesprongen! (zat wat roest)
stelletje harries, ik trok et matig
monteurs zeggen niet eens sorry, uiteindelijk wel met de dealer zelf overlegd dat ik wel eventuele schade vergoed kon krijgen bij hun.
maar toen ging ik dus naar huis rijden.. en voelde ik een hele lichte trilling, nauwlijks merkbaar.. maar vergelijkbaar met een slag in et wiel van je fiets.
die velg heeft waarschijnlijk een aardige opdonder gehad toen ie van de brug af schoot.. en ik heb even gekeken samen met de buurman, door et wiel op te krikken, stapeltje bakstenen er naast, schroevendraaier op de bakstenen klemmen, en net tegen de velg zetten, dan et wiel ronddraaien, om te kijken of ie aanloopt
en hij bleek regelmatig af te wisselen van schrapen en niet aanraken
dus het wiel gaat heen en weer.. 1 a 2mm ongeveer
nou vroeg ik me af waar kan dit aanliggen? wat trekt als eerst krom als je velg zo'n klap krijgt? en kan et niet van fabriek uit onnauwkeurigheid zijn? dat het van de brug af springen helemaal niet de oorzaak is..
ik heb het andere wiel ook gemeten, en die draaide wel mooi recht.
ik ga sowieso nog naar de garage bellen dat ze et mogen nameten en verhelpen.. vond et niet grappig
Laatst gewijzigd door Steffan op za 17 nov, 2007 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Lekker dan...
Je mag er toch van uit gaan dat de garage dat allemaal netjes gaat betalen..
Las op CitroSport forum ook al zoiets leuks, liep een monteur een koplampsproeier van een auto af..
Velg heeft idd een beste tik gehad, dus kan idd krom zijn.
Ga eens langs een bandenboer, die kan het misschien met wat slagloog oplossen.. En dan met de rekening naar de garage
Draagarm lijkt me stug, die moet je echt goed mishandelen wil je m krom maken.
Dus even met de eend en velg naar een bandenboer
Je mag er toch van uit gaan dat de garage dat allemaal netjes gaat betalen..
Las op CitroSport forum ook al zoiets leuks, liep een monteur een koplampsproeier van een auto af..
Velg heeft idd een beste tik gehad, dus kan idd krom zijn.
Ga eens langs een bandenboer, die kan het misschien met wat slagloog oplossen.. En dan met de rekening naar de garage
Draagarm lijkt me stug, die moet je echt goed mishandelen wil je m krom maken.
Dus even met de eend en velg naar een bandenboer
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
alle 4 mijn velgen zijn toch echt gebalanceerd...siemen schreef:hallo!!!
dat heeft een eend niet nodig!
heb zelfs een reservewiel met michelin band waar een partij slaglood tegenaan gehamerd zit tegen de trilling
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Pfff rare garage daar... dat ze niet dagelijks met een eend te maken hebben oke... maar om hem dan ook meteen van de brug af te laten vallen.. Wel viel mij bij de apk op dat de bruggen eigenlijk zijn gebouwd voor bredere auto's, de eend past er op maar je moet uiterst voorzichtig sturen. Desalniettemin zou je denken dat het een stel apen zijn daar.
Volgens mij sta je erg sterk en is alle schade voor de rekening voor de garage, daar hoef je niet aan te twijfelen. Ook zou het niet onredelijk zijn om een nieuwe velg vergoed te krijgen naast alle andere visuele en technische schade.
Volgens mij sta je erg sterk en is alle schade voor de rekening voor de garage, daar hoef je niet aan te twijfelen. Ook zou het niet onredelijk zijn om een nieuwe velg vergoed te krijgen naast alle andere visuele en technische schade.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
@siemen: waarom zou een eend dat niet nodig hebben dan??
Die van mij heeft het ook hoor.
Die van mij heeft het ook hoor.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso
www.robdehaan.com
www.robdehaan.com
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Af fabriek heeft geen enkele eend met michelin banden loodjes nodig, zijn inderdaad bij nieuwe velgen niet nodig. Echter de oudere velgen hebben vaak al de nodige vervormingen, white walls , Toyo banden e.d. en dan is het wel handig.
Die van mij heeft ook nooit loodjes gehad, alleen rechtsvoor omdat ik daar mee een gat in ben gereden en daar een deuk in zit.
En mijn brede velgen hebben het.
Die van mij heeft ook nooit loodjes gehad, alleen rechtsvoor omdat ik daar mee een gat in ben gereden en daar een deuk in zit.
En mijn brede velgen hebben het.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
In luxemburg heb ik mijn eend de teller uitgereden en nog nooit heeft de mijne getrild en dat zonder loodjes.Ramon2cv schreef:siemen schreef:hallo!!!Wellicht een balanceergewichtje vna je velg af gevallen ?
dat heeft een eend niet nodig!
echt wel!!!!!
balnceer ze maar dan rijd je zoveel strakker. en vooral boven de 115 gaat de boel erg trillen met ongebalanceerde banden/velgen
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
is toch ook nooit gezegd dat er op MOETEN? ik heb ze er ook nooit op gehad, maar bij sommige banden/velgen wel een lichte trilling gehad die niet zo irriteerde dat ik de moeite heb genomen ze te laten balanceren, maar ik kan me goed voorstellen dat het een stuk fijner gereden zou hebben. verder kan ik me bijna niet voorstellen dat een ventiel net zo zwaar is als het stukje dat in plaats van het gat zat. dus zou je (iig in theorie) moeten balanceren.
douwe
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction