Winterklaar
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen
Winterklaar
Mn eendje heeft twee weken geleden de kleine beurt gehad, en is daarbij winterklaar gemaakt-->bobine en bougiekabels zijn met vochtwerend spul behandeld. Mn eendje start en rijdt weer heerlijk. Tot zover het technische gedeelte waar ik een beetje tot weinig verstand van heb, dus ik neem aan dat de garage (een(d) specialist) goede voorzorgsmaatregelen hebben genomen.
Aangezien men al regelmatig aan het strooien is hier, ben ik maar begonnen met het behandelen van de onderkant, voordat deze over enkele maandjes krispy begint te worden.
Dus Tectyl gekocht en de hele onderkant ingespoten. Was een leuk en intensief werkje, hoewel ik er nu uitzie als zwarte piet. Chassis en bodemplaat zien er (ook voor het inspuiten) puntgaaf uit...gelukkig.
Mijn vraag is natuurlijk of iemand nog verdere tips voor het winterklaar maken.....Lijkt me wel fijn om het een en ander te weten te komen, aangezien mijn eendje buiten slaapt.
groetjes vanuit Chevremont
Aangezien men al regelmatig aan het strooien is hier, ben ik maar begonnen met het behandelen van de onderkant, voordat deze over enkele maandjes krispy begint te worden.
Dus Tectyl gekocht en de hele onderkant ingespoten. Was een leuk en intensief werkje, hoewel ik er nu uitzie als zwarte piet. Chassis en bodemplaat zien er (ook voor het inspuiten) puntgaaf uit...gelukkig.
Mijn vraag is natuurlijk of iemand nog verdere tips voor het winterklaar maken.....Lijkt me wel fijn om het een en ander te weten te komen, aangezien mijn eendje buiten slaapt.
groetjes vanuit Chevremont
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje
Zorg dat je een goede accu hebt en een dynamo die goed laadt. Ook kun nog wat antivries in de ruitensproeier doen. Een kleine trekker voor de binnenkant van je ruiten is ook handig. Zitten de verwarmingsslangen goed vast. Moet verder geen problemen geven. Hier en daar wat olie of vert aan de scharnier van motorkap, achterklep en achterdeuren. Voor de rest geen probleem. De mijne heeft 24 jaar buiten gestaan en werd elke dag gebruikt. Maar na die tijd was ie wel wat verroest maar dat is in middels verholpen;-) Wel na de winter de onderkant. Goed schoonspuiten .
Groeten uit de Hopel
Groeten uit de Hopel
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bobine en bougie kabels met vochtwerend spul behandeld?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, de meeste variaties daarop doen veel meer kwaad dan goed.
Zorgen dat alles schoon en droog is heeft echt het beste effect!
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, de meeste variaties daarop doen veel meer kwaad dan goed.
Zorgen dat alles schoon en droog is heeft echt het beste effect!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Mijn mening is dat je beter nieuwe kabels kan nemen en die in een plasticAndré Post schreef:Bobine en bougie kabels met vochtwerend spul behandeld?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, de meeste variaties daarop doen veel meer kwaad dan goed.
Zorgen dat alles schoon en droog is heeft echt het beste effect!
slang verpakken zodat ze nergens in de buurt van massa kunnen komen
Misschien dat het vrij nieuwe kabels die met een of ander goedje zijn behandeld nu.
Vergeet ook niet de bovenkant. Ik bedoel dus de lak. Zorg dat je m schoon houdt. Pekel is ook niet fijn voor de lak. Zeker wanneer hier al wat krasjes of steenslag op zit (ten).
Ik neem aan dat je banden voldoende profiel hebben en dus niet netaan APK waardig. Best belangrijk in de winter.
Vergeet ook niet de bovenkant. Ik bedoel dus de lak. Zorg dat je m schoon houdt. Pekel is ook niet fijn voor de lak. Zeker wanneer hier al wat krasjes of steenslag op zit (ten).
Ik neem aan dat je banden voldoende profiel hebben en dus niet netaan APK waardig. Best belangrijk in de winter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Kachelslangen en kleppen in de kachelpotten op de winterstand zetten. Dit is niet iets wat zeg maar "hoort" maar vaak is het zo dat door veel gebruiken, de kabels wat oprekken, en dat de kleppen niet helemaal meer afsluiten. Dus, dat krijg je niet alle warme lucht naar binnen, maar ontsnapt er een heleboel naar buiten toe.
Verder, om te starten altijd belangrijk, schone accu polen, massa kabel op de bak schoonmaken. Klinkt misschien niet heel miljeu bewust, maar ik heb er flinke krassen mee gemaakt in het verleden. In de winter met veel vocht enz op de weg, komt er veel zooi op je ruit terecht. Als je dan met zo'n hard plastic krabber over je ruit gaat, dan maak je snel meer krassen dan alleen in het ijs op je ruit. Ik heb daarom een spuitflacon (gewoon knijpen, worden je handen warm van) om de ruiten in te spuiten en gewoon een wisser om de ruiten dan af te doen. Je moet wel even zoeken naar een middel dat de rubbers niet teveel aantast, maar ik gebruik die van Sonax. Werkt echt super goed.
En, maakt je slotjes vast soepel en smeer je rubbers in met een beetje vaseline. De soten mag je alleen "smeren" met grafiet poeder, geen olie of vet gebruiken.
Greatnix Spookeend
Verder, om te starten altijd belangrijk, schone accu polen, massa kabel op de bak schoonmaken. Klinkt misschien niet heel miljeu bewust, maar ik heb er flinke krassen mee gemaakt in het verleden. In de winter met veel vocht enz op de weg, komt er veel zooi op je ruit terecht. Als je dan met zo'n hard plastic krabber over je ruit gaat, dan maak je snel meer krassen dan alleen in het ijs op je ruit. Ik heb daarom een spuitflacon (gewoon knijpen, worden je handen warm van) om de ruiten in te spuiten en gewoon een wisser om de ruiten dan af te doen. Je moet wel even zoeken naar een middel dat de rubbers niet teveel aantast, maar ik gebruik die van Sonax. Werkt echt super goed.
En, maakt je slotjes vast soepel en smeer je rubbers in met een beetje vaseline. De soten mag je alleen "smeren" met grafiet poeder, geen olie of vet gebruiken.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen
Inderdaad vrij nieuwe kabels ja. Ben dan benieuwd wat het voor spul is geweest, ga ik eens navragen bij de garage. Hopelijk heeft het meer voordelen dan nadelen, gezien de twijfels van enkele reacties.Misschien dat het vrij nieuwe kabels die met een of ander goedje zijn behandeld nu.
Voor de rest heb ik de meeste tips al gedaan gelukkig, zijn in principe de standaarddingetjes die je uitvoert bij de 'gangbare' auto's.
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje
Ik heb een oude tuinslang open gesneden en daar mijn bougiekabels ingedaan. Werkt perfect en ziet er best wel racy uit, die zwarte kabels met extra snelle gele strepen.André Post schreef:Bobine en bougie kabels met vochtwerend spul behandeld?
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, de meeste variaties daarop doen veel meer kwaad dan goed.
Zorgen dat alles schoon en droog is heeft echt het beste effect!
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het kabelmechanisme dat aan het hefboompje in je eend zit functioneerd niet altijd even goed. Zet je kachel dus volgens de hefboom op de warmste stand en open vervolgens je motorkap. Als je dan de hendels op de kachelpot (waar de kabels op uitkomen) vastpakt, dan zul je merken dat je ze altijd nog iets verder kunt schuiven dan lukt me de hefboom van binnenuit. Zet ze op de uiterste stand en je zult (bijna) alle warmte naar binnen loodse ipv via de spatborden naar buiten.deuchevootje schreef:Dat wist ik niet, hoe doe je dat precies?Kachelslangen en kleppen in de kachelpotten op de winterstand zetten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen