na wegrijden last van knallen en ploffen

Plaats reactie
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

na wegrijden last van knallen en ploffen

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 10 dec, 2007 14:01

ondanks dat oudjaarsdag nog enkele dagen duurt had ik vanochtend last van knallen en ploffen.

Starten en wegrijden geen probleem. Had toen de choke iets aangetrokken. na verloop van tijd choke terug gezet. Kort daarop begon die te ploffen.

heb wel toevallig V-power getankt in plaats van gewone euro 95. Meteen de ochtend erna met euro 95 knallen en ploffen.

Ra ra wat is dit? en wat kan ik er aan doen. gekke was afgelopen weken geen last van gehad.
Citroén rolls better than a Rolls!

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pistachke » ma 10 dec, 2007 16:09

Lijkt me een typisch ontstekingsprobleem... ofwel de condensator de geest gegeven, de puntjes te ver ingebrand, bobijn versleten, bougiekabel die tegen de uitlaatcollector "plakt", valse lucht via de voet van de carburateur, ....

Stap voor stap nagaan is de boodschap, ik zou bij de bobijn beginnen.

Veel sleutelgenot op deze regenachtige maandag !

Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 10 dec, 2007 17:15

sluit ik me bij aan contact puntjes en bougies als eerst checken (dat is het makelijkst) als het valse lucht zou zijn zou hij denk ik ook wel inhouden
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » ma 10 dec, 2007 17:18

met choke erop niet ploffen , choke eraf ploffen , is geen ontstekingsprobleem, maar wijst op een te schraal mengsel ( relatief te veel zuurstof en te weinig brandstof) .
Kan komen door valse lucht in het inlaatsysteem , kan ook komen doordat het spruitstuk nog niet goed verwarmd was, en de brandstof niet genog verdampt.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 10 dec, 2007 20:04

alvast bedankt voor alle tips!!

ik ga ze allemaal één voor één nalopen morgen.
Bobine had ik al wel gecheckt maar werd niet warm zoals ik eerder heb gehad op warme zomermiddag in de file. ook ploffen en knallen. Denk inderdaad dat het iets met de bougies dan wel punten te maken heeft.
Citroén rolls better than a Rolls!

Plaats reactie