lekkage voorruit

Alles in, over, rond en op de koets.
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

lekkage voorruit

Bericht door Hassie » ma 10 dec, 2007 22:40

backfire schreef:Regen komt ook via de asjes naar binnen, daar helpt geen rubber tegen, allen nieuwe asjes. Verder raamrubber "kan" slecht aansluiten, oplossing is tectyl er tussen spuiten, na een paar dagen is dit voldoende plakkende om het geheel waterdicht te krijgen.

Water in de deuren, knap hoor bij een eend, zijn de raamstijlen ook niet gewoon rot, of loopt het via bovenkant achter de binnenste deurplaat naar binnen? De eend deur zelf is van naturen geheel waterdicht, er zitten geen schuiframen / draairamen in die kunnen lekken.

Het bovenstaande schreef "Backfire" destijds in het forum vandaar mijn vraag aan "Backfire"!
Doordat ik ook lekkage heb struinde ik wat door het forum en stuitte op jouw bericht. De lekkage zit bij mij door het onderste voorruitraamrubber.
Jij tipt : spuiten met tectile onder de raamrubber. Wat voor tectile gebruik je? Ik vraag dit omdat ik tectile heb die snel droogt en tectile die heel lang kleverig blijft; dat is Valvoline Bodysafe. Dit laatste lijkt mij het beste; kan jij dat bevestigen? Deze Valvoline Bodysafe heb ik ook "kwastbaar" in een blik, dit is dikker . Door de dikte is dit wellicht aan te bevelen? Spuiten is wel makkelijker aan te brengen.
Graag jouw mening.
Bij voorbaat dank.
Hassie.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 dec, 2007 23:11

Je moet de tectyl ML hebben die gebruikt wordt voor holle ruimtes.

Afbeelding
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 dec, 2007 23:17

yep ML, alhoewel de tectyl die ik gebruikte van shell is en ik echt niet weet wat voor type, maar wel gratis (bij ons op het werk, gebruiken wij om machines in te spuiten voor zee transport)

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 11 dec, 2007 09:39

niet om een horror story te maken............

Maar, zou je wellicht niet eerst kijken of er niet gewoon een gaatje gerrot is in je ruitframe?
Als je ruitframe een beetje gaar aan het worden is, dan helpt tectyl ook niet meer, maar zul je eerst de gaten moeten dichten. Als je dan je raam met rubber er weer inzet, en het rubber wil dan niet lekker afsluiten, dan werkt de tectyl oplossing prima.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » di 11 dec, 2007 20:32

Mensen bedankt! Ik heb de ML-tectyl aangeschaft en ga ermee aan de gang.
Spookeend, gaten had ik al gedicht; Vanmiddag nog een gat ontdekt in dak bij grolsklem .
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » za 12 jan, 2008 11:55

Heb de ML-tectyl toegepast en aangebracht tussen voorruitrubber en ruit echter werkt "voor geen meter"!!!
Na de buien van eergisteren lekkage en alles drijfnat. Merkte dat de tectyl zelfs los liet van het glas van de ruit! Wie weet een echt goede oplossing zonder een nieuw ruitrubber aan te brengen???
Denk er nu aan om tussen ruit en rubber de Valvoline "tectyl-pap"uit het blik aan te brengen, of toch iemand een beter idee???
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » za 12 jan, 2008 12:02

Ik zou t rondom goed afkitten met de standaard kit die elastisch blijft bv,kost niet veel,en je hebt geen gesmeer met en goed resultaat.
~:-)~

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 12 jan, 2008 12:32

Silicone kit moet werken.
het spuitmondje onder het rubber zien te steken (eventueel het rubber een beetje open zetten met een paar halve wasknijpers ) en een lijnte kit ertussen spuiten. De ellende is alleen dat de boel goed droog moet zijn. Ik denk dat de silicone kit anders niet hecht :?
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 12 jan, 2008 12:36

Hassie schreef:Heb de ML-tectyl toegepast en aangebracht tussen voorruitrubber en ruit echter werkt "voor geen meter"!!!
Na de buien van eergisteren lekkage en alles drijfnat. Merkte dat de tectyl zelfs los liet van het glas van de ruit! Wie weet een echt goede oplossing zonder een nieuw ruitrubber aan te brengen???
Denk er nu aan om tussen ruit en rubber de Valvoline "tectyl-pap"uit het blik aan te brengen, of toch iemand een beter idee???
Vrgrt
Hassie.
Je moet het ook aanbrengen tussen rubber en koets en vergeet je ruiterwisser asjes niet, die veroorzaken de meeste lekkage.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » za 12 jan, 2008 13:34

De lekkage zit hoger dan de ruitenwisserasjes en hoger dan de ventilatieklep. De lekkage zit tussen ruit en rubber. Heb al reeds eerder met kit gewerkt echter dat was carrosseriekit. Hoewel deze kit elastisch blijft werd de kit toch te hard en verdeelde het zich niet zodanig dat het een egale massa vormde. Heb deze kit er met moeite weer uit verwijderd. Ik moet dus een soort kit hebben die wat "papperig"blijft en zich daardoor gelijkmatig verdeeld en geen hobbels vormt waarlangs het water toch nog naar binnen kan lopen. Tevens moet de kit zich hechten aan glas en rubber. En inderdaad moet alles daarom goed droog zijn. Wat de wasknijper betreft, ik gebruik een vork waarvan ik de middelste tanden heb verwijderd en de buitenste tanden omgebogen. Schuif de omgebogen tanden tussen rubber en ruit en door te trekken krijg ik dan de opening waarin ik de kit, tectyl kan deponeren.
Graag nog wat suggesties i.v.m. kit dan wel tectyl. Heb ook al met bisonkit gewerkt. Wat ik nog zou kunnen doen is een hele tube bisonkit tussen ruit en rubber legen.
Groeten, en in afwachting!
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 12 jan, 2008 14:40

Tectyl hecht slecht op vette oppervlakken, eerst je ruit cleanen?
Maar waar lekt hij precies, tussen ruit en rubber?? :?
Een ruitje goed afdichten met kit of tectyl doe je doorgaans door de ruit er uit te halen, de oppervlakken die onder het rubber komen GOED schoon en roestvrij te maken, in te sauzen met wat je er tussen wil prutten en vervolgens de ruit terugzetten. Dan weet je in ieder geval zeker dat de tectyl of kit werkelijk overal zit waar je het wil hebben (en weet je waarschijnlijk ook wáár hij precies lekt).
Als het rubber goed in de sponning zit lekt het niet tussen ruit en rubber. (Hoe is je sponning? Hard? Recht? Poreus? Bobbelig? Weg?)
Siliconenkit is niet handig op een auto, net als siliconenspray. Is 'leuk' spul als je ooit nog eens nieuwe lak tegen je auto aan wil gooien :? .
Als je grotere oneffenheden tussen sponning en rubber wil dichten en tectyl te dun is kun je beter speciale ruitenkit nemen, deze is dikker en blijft sticky.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » za 12 jan, 2008 16:19

Kijk, hier leer ik van! Ruitenkit, nooit van gehoord. Te koop in automateriaalzaken???
Vooral dat "sticky"is belangrijk, want dan laat het niet los van ruit en rubber.
vrgrt
Vrgrt.
Hassie.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 12 jan, 2008 17:01

Automaterialenboer. Koop kit van 3m of een vergelijkbaar merk; el-cheapo ruitenkit droogt vaak uit en wordt korrelig.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hassie » za 12 jan, 2008 17:09

Dank!

duckie
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door duckie » za 12 jan, 2008 17:53

Ruitenkit is echt wel plakkerig, je lijmt bijna als het ware je ruit erin. Zo doen ze het tegenwoordig ook bij veel wagen. Bij mij plakt het zo goed dat ik niets meer onder de rubber krijg langs de metaalzijde. We rekening houden wanneer je je ruit er zo inplakt ze er moeilijk uit te krijgen is en de rubber verloren is.
2cv spécial 1986
C5 break SX

Plaats reactie