Pagina 1 van 2
Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!
Geplaatst: do 20 dec, 2007 17:25
door Rens
Zoals de titel al zegt: ik heb een startprobleem wanneer het kwikrond het nulpunt dwarrelt! Normaal gesproken is het altijd met een tik en draaien maar, maar nu met de kou, zit er totaal geen leven in.
Gisteren hebben we de auto aan kunnen duwen, maar vandaag heb ik het voortijds moeten opgegeven en ga ik met de metro naar het werk.
Wie weet wat ik hiermee moet doen??
Groeten,
Rens
Geplaatst: do 20 dec, 2007 17:28
door landloper
Accu? Startmotor? Onjuiste afstelling? Vocht? Misschien kan je iets beter beschrijven wat het wel/niet doet. Bij mijn 2CV loopt de startmotor de eerste twee slagen heel langzaam maar de benzinemotor slaat daarna bijna gelijk aan. Kortom: geeft wat meer details.
Geplaatst: do 20 dec, 2007 17:43
door Hanzzl69
meet je accu maar eens door
Re: Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!
Geplaatst: do 20 dec, 2007 18:50
door Hassie
Rens schreef:Zoals de titel al zegt: ik heb een startprobleem wanneer het kwikrond het nulpunt dwarrelt! Normaal gesproken is het altijd met een tik en draaien maar, maar nu met de kou, zit er totaal geen leven in.
Gisteren hebben we de auto aan kunnen duwen, maar vandaag heb ik het voortijds moeten opgegeven en ga ik met de metro naar het werk.
Wie weet wat ik hiermee moet doen??
Groeten,
Rens
Tip: Sta op: Leg plastic kruik met heet water tegen carburateur, ga wassen, scheren, aankleden, ontbijten. Haal kruik weg Starten en rijden!
Is een oud trucje dat we vroeger deden!
Geplaatst: do 20 dec, 2007 19:06
door Tom Duckpower
heb ik ook last van...
nieuwe accu hielp even, dynamo is gereviseerd en geeft voldoende volts af (stationair tussen de 14 en 14,4 volt).
Vandaag een andere startmotor erin en starten en lopen...
Eigen startmotor ga ik komende dagen/week eens uit elkaar halen en opknappen. kijken of ie dan weer goed werkt
Geplaatst: do 20 dec, 2007 19:31
door backfire
controlleer de bronzen busjes ook, zijn de kosten namelijk niet.
Geplaatst: do 20 dec, 2007 20:58
door Edwin
Heb ook last van dit kwaaltje..
Gisteravond wou ik me eend 'even' starten maar wou dus echt niet aanslaan en uiteindelijk accu leeg..toen meteen andere accu geplaatst en toen was het zo'n beetje starten en lopen zoals gewoonlijk..
Zou mijn accu dan toch slecht zijn?
is nog maar 1 dik jaar oud.
Ben benieuwd wat voor oplossingen en nog meer naar voren komen
Edwin
Geplaatst: do 20 dec, 2007 21:00
door Ramon
hee die van mij is 1 tik en dan loopt ze, echter gaat mijn laadmetertje niet meer omhoog wel laad ze bij gemeten met multimeter 14,1 volt ofzo,
draait je startmoter mooi snel rond
bougies goed afgesteld?
kabels nieuw!
Geplaatst: do 20 dec, 2007 23:15
door AZL57
Bij koud weer even voorzwengelen met de startslinger. Maakt de motor even los, en je hebt dan zelf ook al warm
. Ik zette altijd s'winters de bougie elektrode afstand ietsje krapper, hiel ook.
Geplaatst: do 20 dec, 2007 23:22
door Punky
Toch maar eens een stratmotorrevisie of andere startmotor overwegen. Want na veel veranderingen aan ontstekingen ed. Blijft dit probleem zich elk jaar weer voordoen bij mijn eend.
Wat kun je allemaal aan een startmotor reviseren trouwens. Heb hem vandaag toch gedemonteerd, nemen we die ook meteen mee.
Geplaatst: do 20 dec, 2007 23:36
door Rens
Ik besef me dat ik niet heel duidelijk ben geweest: Mijn startmotor draait prima rond! Alleen zit er totaal geen plof oid in!
Vocht kan het haast niet zijn, want nu met deze kou is het niet vochtig en start die niet en vorige week met de regen start die in een keer!
Morgen moet die het echt doen, want ik moet teurg naar mijn ouders. Dus die voordraaien van de motor en de warme kruik ga ik zeker proberen!
Bedankt voor de tips! Jullie horen of het geholpen heeft!!
Groeten,
Rens
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 08:59
door Tom Duckpower
net even na een goed koude nacht de eend geprobeerd te starten met de andere startmotor, en de eend sloeg aan na enig aandringen!
Yihaa!
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 09:01
door 2cvfreak
mischien moet je eerst een straal kacheltje onder de kap zetten
(wordt de motor vast warm!
als je de je hem op de voor stoel zet met wat boeken of een jerrycan er onder helpt ook bij het ondooien van je vooruit
)
maar als het alleen onder nul is en je moet hem eerst warm starten denk ik toch dat het vocht is dat is bevroren ofzo en dat tijdens het warm starten smelt??... ik vind het zelf ook wat raar klinken maar goed...
2cv
Fre@k
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 11:55
door backfire
Of zoals de handleiding van 1976 aangeeft, bij extreme kou de motor eerst met de slinger losgooien.
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 13:33
door Rens
Het is gelukt! Ik heb een warme handdoek in een plastic zak onder de motorkap gelegd. Daarna binnen twee keer duwen startte de eend!
Ook kwam ik er achter dat mijn slinger, het palletje waarmee je de slinger vastzet te breed is om door het gaatje te komen ...
(beetje moeilijk uit te leggen...)
Ik blijf het raar vinden, maar ik ga de slinger even aanpassen en dan kan ik warm draaien!