Inhouden na 10 km normaal rijden

Japio
Beginner
Beginner

Inhouden na 10 km normaal rijden

Bericht door Japio » ma 24 dec, 2007 21:21

In heb een nieuw blok aangeschaft nadat het oude blok was vastgelopen. Dit nieuwe blok heeft 900 km goed gelopen, maar nu begint hij te haperen. Een paar weken geleden begon hij halverwege een ritje ineens in te houden. De motor blijft wel lopen, maar als ik het gas intrap is het vermogen helemaal weg. Daarna kan ik het beste met de choke uitgetrokken doorrijden zodat de motor op toeren komt en blijft. In zijn vier haal ik dan met moeite 50 km/u.... :( ALs de motor koud is loopt hij ongeveer 10 km goed, daarna beginnen de klachten weer.

Ik heb een 123ignition, een nieuwe bobine en nieuwe kabels daar zal het dus niet aan liggen. De vlotternaald is ook nieuw dus hij verzuipt volgens mij ook niet.

Ik denk dat de kleppen gesteld moeten worden gezien de klachten zich pas gaan voordoen als de motor echt warm begint te worden. De kleppen zetten dan uit en komen dan echt te ver open te staan. Weet iemand of deze klachten verband houden met de kleppen? :roll:
Ik weet het ook niet allemaal, dus probeer ik het maar...

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 24 dec, 2007 21:40

het klinkt als een niet fuctionerende brandstofpomp.
Verbruik: Afbeelding

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » ma 24 dec, 2007 21:45

Een nieuw blok als in reviseerd?
Dan kan het zeker geen kwaad om kleppen te cotroleren.
Alleen, als kleppen gaan lekken dan loopt de motor ook niet meer goed stationair.
Dus controleer ook het brandstof verhaal.
Zijn alle slangen nog goed, hoe is de brandstof pomp, hoe is het brandstof filter, ook in de tank.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 24 dec, 2007 22:22

Ik zou toch de kleppen even bekijken. Indien nodig nastellen. Brandstofverhaal kan ook, maar je zit bijna aan de 1000 km dus nastellen is dan voorgeschreven zegmaar.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 25 dec, 2007 00:16

Kleppen stellen, brandstofpomp, brandstoffilter... Denk dat je er dan wel uit moet zijn ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 25 dec, 2007 10:18

Vuil in de carburateur, acceleratiepomp.

kleppen lijkt mij erg sterk, waar je over praat is dat de klepspeling te krap is, maar na inrijden zal de speling net juist groter worden.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 25 dec, 2007 11:04

Begin eens met een grote beurt, dan heb je al een hoop verholpen. En dan weet je dat dat zeker goed zit.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 25 dec, 2007 11:59

Die klepstelschroeven kunnen ook niet goed vast gezeten hebben oid dat ze lostrillen, weet ik veel wat, loop dat gewoon allemaal ff na, controleer je brandstoffilter [dus ook die ín de carb] en idd acc pomp, maar lijkt me dat je dan de hele tijd last moet hebben, eehh misschien choke veertje? nou ja wat kan het nog meer zijn bobine wordt misschien te warm maarja dies nieuw staat er, kortom idd gewoon ff beurtje geven ;)
MyAmi Spring Break

Japio
Beginner
Beginner

Bericht door Japio » di 25 dec, 2007 22:45

Blijft vreemd, kleppen kunnen we uitsluiten. De klachten treden ook op na een nacht stil te hebben gestaan. De motor is dan echt koud en het begon onmiddellijk.... Ik heb ondertussen de bobine vervangen, zonder succes... Ik ga inderdaad maar eens de voorspatborden verwijderen en olieverversen, kleppen stellen, alles aandraaien enz. Dan weet ik echter niet wat de exacte oorzaak is geweest.... :(

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 26 dec, 2007 00:16

Ik meende dat het pas na 10 km rijden was? :roll:
MyAmi Spring Break

Japio
Beginner
Beginner

Bericht door Japio » wo 26 dec, 2007 00:21

Dat is ook het vreemde :? Gisteravond reed hij 10 km goed en daarna begonnen de klachten. Vanmiddag probeerde ik toch even of hij nu weer goed loopt hij is immers koud, echter de klachten zijn er nog steeds. Hij heeft dus een paar dagen nodig om te herstellen. Ik heb dit eerder gehad, ik rij hem maar incidenteel... Het vreemde is dus dat als ik de auto een paar dagen op adem laat komen de klachten verdwijnen maar na 10 km weer terugkomen. Ik heb een rondje wat ik precies kan afronden waarna de klachten beginnen....

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 26 dec, 2007 11:43

okeejjjjjj sja ik heb eens zoiets gehad, maar toen maakte de afstand niet zoveel uit, maar hoe hard je reed op die afstand... toen had k een gare brandstofslang, en als je te snel reed kreeg 'ie geen brandstof meer, hield ie ook in en zakte je terug naar 60... maar geef eerst maar n grote beurt, let vooral op je brandstofsysteem ;)
MyAmi Spring Break

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 26 dec, 2007 15:17

ik heb net ook zoiets gehad, ze wilde 5 min lang niet meer half gas rijden alleen vol vermogen. ff gestopt en toen liep ze weer mooi half gas en stationair! vreemde zaak

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » wo 26 dec, 2007 23:06

vergeet niet dat je in een eend rijdt, de enige auto met een eigen karakter en een eigen wil, doe je niets aan! :wink:
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 27 dec, 2007 00:18

Begin eens met een fatsoenlijke grote beurt en ga dan pas eens de storing zoeken (als die er dan nog is)!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie