chassis, origineel of immitatie
chassis, origineel of immitatie
Hallo allemaal,
Het chassis van mijn grijze charlston heeft me in de steek gelaten en nu sta ik voor de keuze origineel of immitatie.
Het originele chassis schijnt erg moelijk leverbaar te zijn, wat zijn de risico's van een immitatie chassis? (apk, verzekering na schade enz.)
Ik weet dat de rdw het in ieder geval niet goedkeurt.
Gr. Joep
Het chassis van mijn grijze charlston heeft me in de steek gelaten en nu sta ik voor de keuze origineel of immitatie.
Het originele chassis schijnt erg moelijk leverbaar te zijn, wat zijn de risico's van een immitatie chassis? (apk, verzekering na schade enz.)
Ik weet dat de rdw het in ieder geval niet goedkeurt.
Gr. Joep
-
- Regelmatige poster
Het probleem ligt overigens bij Citroën Nederland, en niet bij de RDW.Bullit schreef:Ik vind het sowieso een goede zaak dat we de RDW continu blijven bestoken met vragen over het 2cv-chassis verhaal. Ze weten zelf ook dat het grote onzin is.
B.
Citroën Nederland moet namelijk toestemming geven dat er immitatiechassis mogen worden gebruikt, en dat doen ze niet. Als de importeur toestemming geeft keurt de RDW ze goed.
Dit verhaal speelt overigens niet alleen bij 2cv's, maar ook bij andere auto's met een zelfdragend chassis .
Kheb een Landrover gehad, daar zitten ze met hetzelfde gezeik. De RDW kan hier niks aan doen.
Is dat zo dat citroen daar geen toestemming voor geeft? Raar hoor, zij maken die chassis toch niet meer zelf? Ik zie echt niet in wat voor citroen de reden zou moeten zijn dat imitatie chassis niet eronder mogen. Hooguit dat je bij een ongeluk ofzo citroen niet aansprakelijk kan stellen. Maar ja je kan moeilkijk de fabrikant aansprakelijk stellen voor het feit dat er iemand anders op je in rijd. En iedereen weet hoe veilig een eend is, dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. Ik denk juist dat de rdw al dat gezeur over wat wel en niet mag gewoon zat was, en een duidelijke harde lijn heeft getrokken. Origineel eronder, en anders niet.
Ik hoop dat ze inderdaad ooit nog eens bij hun positieven komen en gewoon alle tuv goedgekeurde chassis gaan toelaten.
Groetjes, Niels
Ik hoop dat ze inderdaad ooit nog eens bij hun positieven komen en gewoon alle tuv goedgekeurde chassis gaan toelaten.
Groetjes, Niels
-
- Regelmatige poster
ze maken het inderdaad niet meer zelf. (sinds 1 jaar ofzo)
De produktielijn is verkocht aan Club Cassis. Volgens Mark van Boekel produceren ze in Cassis ook voor Citroën.
Ze zullen denk ik in licentie bouwen oid(?) ze verkopen het namelijk als "orgineel Citroën" voorzien van een certifikaat, en voeren ook het logo enzo.
De produktielijn is verkocht aan Club Cassis. Volgens Mark van Boekel produceren ze in Cassis ook voor Citroën.
Ze zullen denk ik in licentie bouwen oid(?) ze verkopen het namelijk als "orgineel Citroën" voorzien van een certifikaat, en voeren ook het logo enzo.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
De verschillen in de chassis zijn best groot. Zo ziet het ophangsysteem van de veerpotten er al heel anders uit en hebben imitatie chassis over het algemeen dikker staal.
Verder is het zo dat wanneer de RDW je nummer inslaat zij openings en sluittekens gebruiken (bij origineel citroen logo bij herinslag RDW logo).
Hier zal een verzekering (willen ze moeilijk doen) best naar kijken.
Verder is het zo dat wanneer de RDW je nummer inslaat zij openings en sluittekens gebruiken (bij origineel citroen logo bij herinslag RDW logo).
Hier zal een verzekering (willen ze moeilijk doen) best naar kijken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!