chassis, origineel of immitatie

Reparaties, modificaties en onderhoud
joepachup
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 13:53
Locatie: venlo

chassis, origineel of immitatie

Bericht door joepachup » do 30 okt, 2003 16:10

Hallo allemaal,

Het chassis van mijn grijze charlston heeft me in de steek gelaten en nu sta ik voor de keuze origineel of immitatie.
Het originele chassis schijnt erg moelijk leverbaar te zijn, wat zijn de risico's van een immitatie chassis? (apk, verzekering na schade enz.)
Ik weet dat de rdw het in ieder geval niet goedkeurt.

Gr. Joep

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 30 okt, 2003 16:42

er mogen tegenwoordig alleen nog maar originele onder een eend worden gezet als ik het goed heb. moeilijk te krijgen maar komt weer opgang ,dankzij citroen club cassis. dus gewoon ff navragen bij de 2cv specialist kan je ook bestellen meen ik.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 31 okt, 2003 09:07

lees het chassis verhaal hier op de site eens. Dan weet je precies wat mag en wat niet mag.
Ik neem zelf altijd een orgineel.

joepachup
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 13:53
Locatie: venlo

Bericht door joepachup » vr 31 okt, 2003 11:26

Het chassis verhaal hier op de site was wel verhelderend ja, ik denk dat ik het toch maar op "safe" speel en een origineel aanschaf.

En dan maar hopen dat ie het een tijdje uithoud.

Gr. Joep

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 31 okt, 2003 11:40

als je 'm van binnen en buiten goed behandeld, en de behandeling regelmatig herhaald gaat ie net zo lang mee als een ander chassis.

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » vr 31 okt, 2003 12:11

de nieuwe chassis zijn ook verstevigd...
Wat brengt morgen.???

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 31 okt, 2003 12:37

Bullit schreef:Ik vind het sowieso een goede zaak dat we de RDW continu blijven bestoken met vragen over het 2cv-chassis verhaal. Ze weten zelf ook dat het grote onzin is.

B.
Het probleem ligt overigens bij Citroën Nederland, en niet bij de RDW.
Citroën Nederland moet namelijk toestemming geven dat er immitatiechassis mogen worden gebruikt, en dat doen ze niet. Als de importeur toestemming geeft keurt de RDW ze goed.

Dit verhaal speelt overigens niet alleen bij 2cv's, maar ook bij andere auto's met een zelfdragend chassis .
Kheb een Landrover gehad, daar zitten ze met hetzelfde gezeik. De RDW kan hier niks aan doen.

joepachup
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 13:53
Locatie: venlo

Bericht door joepachup » vr 31 okt, 2003 12:50

Ja, citroën ruikt natuurlijk geld, en op deze manier houden ze grip op de markt.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » vr 31 okt, 2003 15:19

dan moet de RDW eens wat 'klote' tonen: wie bepaalt wat veilig is de RDW of de citroen importeur??!! De TUV voert ook zelf tests uit, daar kan citroen Dld niks tegen doen. Wat een belachelijke gang van zaken!! :evil:

B.

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » vr 31 okt, 2003 16:43

Is dat zo dat citroen daar geen toestemming voor geeft? Raar hoor, zij maken die chassis toch niet meer zelf? Ik zie echt niet in wat voor citroen de reden zou moeten zijn dat imitatie chassis niet eronder mogen. Hooguit dat je bij een ongeluk ofzo citroen niet aansprakelijk kan stellen. Maar ja je kan moeilkijk de fabrikant aansprakelijk stellen voor het feit dat er iemand anders op je in rijd. En iedereen weet hoe veilig een eend is, dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. Ik denk juist dat de rdw al dat gezeur over wat wel en niet mag gewoon zat was, en een duidelijke harde lijn heeft getrokken. Origineel eronder, en anders niet.
Ik hoop dat ze inderdaad ooit nog eens bij hun positieven komen en gewoon alle tuv goedgekeurde chassis gaan toelaten.

Groetjes, Niels

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 31 okt, 2003 17:05

ze maken het inderdaad niet meer zelf. (sinds 1 jaar ofzo)
De produktielijn is verkocht aan Club Cassis. Volgens Mark van Boekel produceren ze in Cassis ook voor Citroën.
Ze zullen denk ik in licentie bouwen oid(?) ze verkopen het namelijk als "orgineel Citroën" voorzien van een certifikaat, en voeren ook het logo enzo.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » za 1 nov, 2003 10:46

hoe kan de rdw nu zien bij een ongeval dat je daar geen orgineel chassis onder hebt geschoven?
zorg gewoon dat je oude chassisnr er terug in getypt staat en er is toch geen probleem?

waar zit het chassisnr eigenlijk op het chassis van een eend?
ik heb er ook een op mijn schutbord staan :lol:

hans

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » za 1 nov, 2003 12:14

nou dat is best duidelijk, niet originele chassis zien er ook na een ongeval nog steeds heel anders uit. Je chassisnummer zit in de 'arm' rechtsvoor ingeslagen.

B.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 2 nov, 2003 10:09

De verschillen in de chassis zijn best groot. Zo ziet het ophangsysteem van de veerpotten er al heel anders uit en hebben imitatie chassis over het algemeen dikker staal.

Verder is het zo dat wanneer de RDW je nummer inslaat zij openings en sluittekens gebruiken (bij origineel citroen logo bij herinslag RDW logo).
Hier zal een verzekering (willen ze moeilijk doen) best naar kijken.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 439
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 17:29
Locatie: wellen

Bericht door hanzz » zo 2 nov, 2003 15:00

we kunnen bij een ongeval ook gewoon naar u komen, dan kan jij ze misschien overtuigen dat dit chassis zogezegd orgineel is

hans

Gesloten