Gat in de bodem
Gat in de bodem
Gat in de bodem.....
ben ik vannochtend mn auto aan het wassen, haal de rubberen voetenplaat eruit kijk ik zo naar de straat....
Onder de pedalen waar je voet op de bodem rust en tegen de dorpel aan een gat van een cm of 3....
Begrijp dat ook dit weer een dure reparatie zal worden
Eend rijden is ERG leuk maar het kost zoveel geld om dat ding op de weg te houden zeg....
ben ik vannochtend mn auto aan het wassen, haal de rubberen voetenplaat eruit kijk ik zo naar de straat....
Onder de pedalen waar je voet op de bodem rust en tegen de dorpel aan een gat van een cm of 3....
Begrijp dat ook dit weer een dure reparatie zal worden
Eend rijden is ERG leuk maar het kost zoveel geld om dat ding op de weg te houden zeg....
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF
bij mij begint het ook te roesten. ik denk dat je er heel goed een plaatje overheen kan lassen. als je alle roest goed weg haald eerst. vierkant gat eruit slijpen en dan een mooi nieuw plaatje eroverheen, onderkant lekker goed tectyleren evt rls/owatrol erop eerst.
zo denk ik dat het goedkoopst is en niet erg slecht
zo denk ik dat het goedkoopst is en niet erg slecht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
gewoon een plaatje overheel lassen idd. stelt niet veel voor.
Om een eend op de weg te houden hoef je niet perse veel geld te hebben, maar dan is het wel fijn als je een beetje handig bent.
Dat is overigens niet alleen met een eend hoor, maar met alle oude auto's! (ik las dat je een amazone wilde)
Het blijven ten slotte oude auto's...!!
Alleen is het bij een eend allemaal nog relatief goedkoop!! (vergeleken bij andere oldtimers)
Om een eend op de weg te houden hoef je niet perse veel geld te hebben, maar dan is het wel fijn als je een beetje handig bent.
Dat is overigens niet alleen met een eend hoor, maar met alle oude auto's! (ik las dat je een amazone wilde)
Het blijven ten slotte oude auto's...!!
Alleen is het bij een eend allemaal nog relatief goedkoop!! (vergeleken bij andere oldtimers)
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Ik wil niet vervelend zijn hoor. Maar les 1! bij het eendrijden:
BERG DIE RUBBER MATTEN THUIS OP!! ALS JE JE BODEM TENMINSTE HEEL WILT LATEN.
Verdorie, ik dacht dat iedereen dit ondertussen wel wist.
Nog een keer dan:
Vocht, regenwater en andere meuk blijft onder je rubber mat liggen zonder dat je er erg in hebt en peuzelt zo je metaal weg. Het gevolg heb je hierboven kunnen lezen. Haal weg die matten en wel meteen!! De achtermat kan eventueel wel blijven want het water loopt naar voren. Wel af en toe er onder kijken!
Hanzzl
BERG DIE RUBBER MATTEN THUIS OP!! ALS JE JE BODEM TENMINSTE HEEL WILT LATEN.
Verdorie, ik dacht dat iedereen dit ondertussen wel wist.
Nog een keer dan:
Vocht, regenwater en andere meuk blijft onder je rubber mat liggen zonder dat je er erg in hebt en peuzelt zo je metaal weg. Het gevolg heb je hierboven kunnen lezen. Haal weg die matten en wel meteen!! De achtermat kan eventueel wel blijven want het water loopt naar voren. Wel af en toe er onder kijken!
Hanzzl
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2003 19:53
Is er nou niemand die de oorzaak aanpakt?
Als er water onder je matten zit.....
Dan lekt er ergens water naar binnen!
Ligt dus voor de hand om dat aan te pakken.
Mijn eend is waterdicht en de matten blijven dus gewoon liggen, en daar hun geluiddempend en bodembeschermend werk doen, zoals meneer citroën bedoeld heeft.
Als er water onder je matten zit.....
Dan lekt er ergens water naar binnen!
Ligt dus voor de hand om dat aan te pakken.
Mijn eend is waterdicht en de matten blijven dus gewoon liggen, en daar hun geluiddempend en bodembeschermend werk doen, zoals meneer citroën bedoeld heeft.
-
- Beginner
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 19 okt, 2003 19:53
Meestal komt het water bij de ruitenwisserasjes of via het ventilatieklepje naar binnen.
Ruitenwisserasjes schijn je te kunnen verhelpen met Grolschrubbers van een beugelfles en ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de rubber cubjes van ik dacht een achterwielremcilinder had gebruikt. Zie ook andere threads op het forum.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen want zoals ik al eerder zei, hij is bij mij nu al waterdicht. Wel heb ik ooit ventilatie en ruitenwisserinstallatie helemaal los gehad vanwege opnieuw spuiten en bij het in mekaar zetten niet bezuinigd op siliconenkit!
Ventilatieklepje moet uiteraard helemaal recht zijn en voorzien van rubberrand. Ik zelf draai 'm ook nooit te strak dicht want ik heb het idee dat ie dan mogelijk gaat wijken.
Echt het is mogelijk een waterdichte eend
Ruitenwisserasjes schijn je te kunnen verhelpen met Grolschrubbers van een beugelfles en ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de rubber cubjes van ik dacht een achterwielremcilinder had gebruikt. Zie ook andere threads op het forum.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen want zoals ik al eerder zei, hij is bij mij nu al waterdicht. Wel heb ik ooit ventilatie en ruitenwisserinstallatie helemaal los gehad vanwege opnieuw spuiten en bij het in mekaar zetten niet bezuinigd op siliconenkit!
Ventilatieklepje moet uiteraard helemaal recht zijn en voorzien van rubberrand. Ik zelf draai 'm ook nooit te strak dicht want ik heb het idee dat ie dan mogelijk gaat wijken.
Echt het is mogelijk een waterdichte eend
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Ik heb ook gehoord dat ze de spenen van die babyflessen hiervoor misbruiken... Tuutje eraf knippen en over je asje heen schuiven...desmodummy schreef:Meestal komt het water bij de ruitenwisserasjes of via het ventilatieklepje naar binnen.
Ruitenwisserasjes schijn je te kunnen verhelpen met Grolschrubbers van een beugelfles en ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de rubber cubjes van ik dacht een achterwielremcilinder had gebruikt.
De meeste kleppen lekken omdat ze krom zijn en dat komt dan inderdaad door de eigenaar die hem veel te vast heeft willen draaien.desmodummy schreef: Ventilatieklepje moet uiteraard helemaal recht zijn en voorzien van rubberrand. Ik zelf draai 'm ook nooit te strak dicht want ik heb het idee dat ie dan mogelijk gaat wijken.
Echt het is mogelijk een waterdichte eend
Marcel