Pagina 1 van 2
Gat in de bodem
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 13:39
door Dude
Gat in de bodem.....
ben ik vannochtend mn auto aan het wassen, haal de rubberen voetenplaat eruit kijk ik zo naar de straat....
Onder de pedalen waar je voet op de bodem rust en tegen de dorpel aan een gat van een cm of 3....
Begrijp dat ook dit weer een dure reparatie zal worden
Eend rijden is ERG leuk maar het kost zoveel geld om dat ding op de weg te houden zeg....
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 14:09
door Ramon
bij mij begint het ook te roesten. ik denk dat je er heel goed een plaatje overheen kan lassen. als je alle roest goed weg haald eerst. vierkant gat eruit slijpen en dan een mooi nieuw plaatje eroverheen, onderkant lekker goed tectyleren evt rls/owatrol erop eerst.
zo denk ik dat het goedkoopst is en niet erg slecht
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 14:22
door Bjorn
gewoon een plaatje overheel lassen idd. stelt niet veel voor.
Om een eend op de weg te houden hoef je niet perse veel geld te hebben, maar dan is het wel fijn als je een beetje handig bent.
Dat is overigens niet alleen met een eend hoor, maar met alle oude auto's! (ik las dat je een amazone wilde)
Het blijven ten slotte oude auto's...!!
Alleen is het bij een eend allemaal nog relatief goedkoop!! (vergeleken bij andere oldtimers)
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 15:07
door Teun
bedenk wel dat als je de bodem ooit gaat vernieuwen je een boel extra werk hebt aan die knutsel plaatjes eruit te halen..
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 15:11
door Bjorn
hoezo? wat maakt het uit of je er een bodemplaat vol lappen of één met gaten uit moet slijpen?
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 16:29
door BlueDuck
Als ik t goed gelezen heb zit dat gat tegen de dorpel aan. Als die dus dichtgelast wordt aan de dorpel vast, is het idd een hoop extra werk om dat later weer een beetje toonbaar te krijgen.
Groetjes, Niels
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 16:53
door Hanzzl69
Ik wil niet vervelend zijn hoor. Maar les 1! bij het eendrijden:
BERG DIE RUBBER MATTEN THUIS OP!! ALS JE JE BODEM TENMINSTE HEEL WILT LATEN.
Verdorie, ik dacht dat iedereen dit ondertussen wel wist.
Nog een keer dan:
Vocht, regenwater en andere meuk blijft onder je rubber mat liggen zonder dat je er erg in hebt en peuzelt zo je metaal weg. Het gevolg heb je hierboven kunnen lezen. Haal weg die matten en wel meteen!! De achtermat kan eventueel wel blijven want het water loopt naar voren. Wel af en toe er onder kijken!
Hanzzl
Geplaatst: vr 31 okt, 2003 17:06
door BlueDuck
Die rubber matten heb ik weggegeven aan een maatje die dikke spatlappen onder zn opgevoerde japannertje wilde. Hebben ze toch nog enigszins een nuttige functie
Een ander setje ligt in de schuur met allemaal onderdelen erbovenop. Ze zijn dus wel bruikbaar, maar niet in je eend.
Geplaatst: za 1 nov, 2003 12:02
door desmodummy
Is er nou niemand die de oorzaak aanpakt?
Als er water onder je matten zit.....
Dan lekt er ergens water naar binnen!
Ligt dus voor de hand om dat aan te pakken.
Mijn eend is waterdicht en de matten blijven dus gewoon liggen, en daar hun geluiddempend en bodembeschermend werk doen, zoals meneer citroën bedoeld heeft.
Geplaatst: za 1 nov, 2003 12:11
door Bullit
ik laat de matten ook gewoon liggen, als je bodem goed beschermd is geeft het geen problemen. Bovendien:
1 ze horen bij de eend
2 zowat het enige aan een eend wat nooit kapot gaat, dus waarom zou je juist dat weggooien (of kapotsnijden of wat dan ook!)
B.
Geplaatst: za 1 nov, 2003 23:53
door Hanzzl69
Ik heb mijn matten thuis liggen, ik gooi ze niet weg en versnij ze ook niet. Maar vertel eens, hoe krijg je je eend absoluut waterdicht? Ik heb een redelijk goed exemplaar maar af en toe is het net een duikboot. Met matten er in overleven mijn bodemplaten het niet.
Hanzzl
Geplaatst: zo 2 nov, 2003 11:34
door desmodummy
Meestal komt het water bij de ruitenwisserasjes of via het ventilatieklepje naar binnen.
Ruitenwisserasjes schijn je te kunnen verhelpen met Grolschrubbers van een beugelfles en ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de rubber cubjes van ik dacht een achterwielremcilinder had gebruikt. Zie ook andere threads op het forum.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen want zoals ik al eerder zei, hij is bij mij nu al waterdicht. Wel heb ik ooit ventilatie en ruitenwisserinstallatie helemaal los gehad vanwege opnieuw spuiten en bij het in mekaar zetten niet bezuinigd op siliconenkit!
Ventilatieklepje moet uiteraard helemaal recht zijn en voorzien van rubberrand. Ik zelf draai 'm ook nooit te strak dicht want ik heb het idee dat ie dan mogelijk gaat wijken.
Echt het is mogelijk een waterdichte eend
Geplaatst: zo 2 nov, 2003 15:04
door Duintje
desmodummy schreef:Meestal komt het water bij de ruitenwisserasjes of via het ventilatieklepje naar binnen.
Ruitenwisserasjes schijn je te kunnen verhelpen met Grolschrubbers van een beugelfles en ik heb ook wel eens gehoord dat iemand de rubber cubjes van ik dacht een achterwielremcilinder had gebruikt.
Ik heb ook gehoord dat ze de spenen van die babyflessen hiervoor misbruiken... Tuutje eraf knippen en over je asje heen schuiven...
desmodummy schreef:
Ventilatieklepje moet uiteraard helemaal recht zijn en voorzien van rubberrand. Ik zelf draai 'm ook nooit te strak dicht want ik heb het idee dat ie dan mogelijk gaat wijken.
Echt het is mogelijk een waterdichte eend
De meeste kleppen lekken omdat ze krom zijn en dat komt dan inderdaad door de eigenaar die hem veel te vast heeft willen draaien.
Marcel
Geplaatst: zo 2 nov, 2003 17:47
door Hanzzl69
Ach, dat weet ik allemaal wel.
Ik heb inderdaad babyspenen verknipt omdat die strakker om de ruitenwisserasjes zitten dan Grolschrubbers. Dat helpt inderdaad. Maar niet helemaal.
Die siliconekit, waar heb je dat zitten dan??
Hanzzl
Geplaatst: zo 2 nov, 2003 19:57
door Bullit
als je de ventilatieklep demonteert kun je hem over je knie een beetje de andere kant op buigen zodat ie recht wordt getrokken als je 'm aandraait.
B.