Restaureren koets

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Project-eend
Beginner
Beginner

Restaureren koets

Bericht door Project-eend » ma 7 jan, 2008 10:31

Na het verwijderen van de ventilator doorgegaan met de carosserie.

Alles is los behalve het stuur. Hoe verwijder ik deze? Heb de bevestiging bij het stuurhuis al los en wd40 in de as laten lopen zodat deze lekker intrekt. Is het nodig om het contactslot te verwijderen? Ik heb gehoord dat ik alleen een sluitring zou moeten lossen en dan het stuur er zo naar boven uit kon trekken.

Zodra de koets los is zijn er een paar plekken om te lassen:
Dorpel waar het voorscherm vastzit
Binnenscherm achter net boven de bodemplaat achter de achterbank.
Bodemplaat op een paar kleine plekken.
Ik wilde gewoon een paar plaatjes erin zetten zonder de hele dorpels/bodemplaten te vervangen. Is het nu handiger om dit met de koets eraf te doen of deze erop te laten staan. Wilde de koets eraf halen zodat ik meer ruimte heb om alles na te lopen en te behandelen.

Jullie advies is weer eens meer dan welkom!

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jacobus_XIII » ma 7 jan, 2008 10:40

Het contactslot hoeft niet verwijderd te worden. Wel de ring van het stuurslot. Deze zit met twee inbusbouten vast. Als je deze ring los hebt gemaakt kun je het stuur los tikken.

Indien je de dorpels en bodenplaten uit gaat stukken kan ik aanraden om de koets er af te halen zodat je de koets op een aantal banden op de kant kan leggen. Op deze manier kun je overal goed bij!

Je zou ook je dorpels kunnen vernieuwen. Volgens mij kost een dorpel nog geen 40 euro. Oplappen kan, maar dan ben je over een paar jaar weer aan de beurt. Je kan het ook in één keer goed doen!

Plaats reactie