Stuurhuis vraagje

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Stuurhuis vraagje

Bericht door CitRoel » ma 21 jan, 2008 20:34

Ik heb m'n motor en bak eraf en met flink wat moeite heb ik ook voor elkaar gekregen dat de spoorstangen van het stuurhuis zijn. Zo'n conische passing kan erg vast zitten!! Maar goed, ik wil nu m'n stuurhuis eruit halen omdat daar speling op zit. Ik heb een vervangend exemplaar al klaar liggen. Maar nu móét ik nu de hele vooras eraf halen of is er een foefje om het veertje dat de tandheugel tegen het stuurrondsel aandrukt weg te houden? Zodat ik bij het monteren van het andere stuurhuis de tandheugel er zo ik kan schuiven. Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 21 jan, 2008 22:02

Ik snap wat je bedoelt maar ken geen foefje en denk dus dat het makkelijker is als je je stuurhuis gewoon demonteerd.

Succes, Bart

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 jan, 2008 23:38

kun je zo niet bij denk ik, maar de opsluitmoer voor deze veer zit niet geborgt en kan met een stuk gebogen plat gedemonteerd worden.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » di 22 jan, 2008 17:41

Als ik de moer van het stuurrondsel eraf draai kan dan het rondsel eruit? Dan zou ik misschien via dat gat de veer terug kunnen duwen. Voor de borging hoef ik niet bang te zijn want ik heb al een andere moer gemonteerd, met vetnippel.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 22 jan, 2008 17:43

wij hebben het over verschillende moeren, haaks op de rondsel zit de drukstift met lager, deze is met eenzelfde moer vastgezet als waar ook je stuurstang vastzit aan je fusseestang. Jij hebt het over de moer van het rondsel.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 9 nov, 2011 22:28

Ik ben ook bezig met het reviseren van de stuurkolom. Ik heb de ronsel er uit gehad en dacht dat het lager stuk was. Heb het nu schoongemaakt met benzine en het lijkt goed te zijn. Maar ik kan nergens vinden welk vet er in moet en hoeveel. Oh ja, ik zag aan de onderkant van het stuurhuis, dus de vooras, twee gaatjes van ca 5mm??, waar zijn die voor? Of hoort hier een smeernippel in te zitten?

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » wo 9 nov, 2011 23:20

Zou dat niet zijn om mogelijk binnen gekomen water af te voeren?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » wo 9 nov, 2011 23:22

André Post schreef:Zou dat niet zijn om mogelijk binnen gekomen water af te voeren?
Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Mede omdat er geen schroefdraad in de gaatjes zit.

Plaats reactie