Stuurhuis vraagje
Stuurhuis vraagje
Ik heb m'n motor en bak eraf en met flink wat moeite heb ik ook voor elkaar gekregen dat de spoorstangen van het stuurhuis zijn. Zo'n conische passing kan erg vast zitten!! Maar goed, ik wil nu m'n stuurhuis eruit halen omdat daar speling op zit. Ik heb een vervangend exemplaar al klaar liggen. Maar nu móét ik nu de hele vooras eraf halen of is er een foefje om het veertje dat de tandheugel tegen het stuurrondsel aandrukt weg te houden? Zodat ik bij het monteren van het andere stuurhuis de tandheugel er zo ik kan schuiven. Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Als ik de moer van het stuurrondsel eraf draai kan dan het rondsel eruit? Dan zou ik misschien via dat gat de veer terug kunnen duwen. Voor de borging hoef ik niet bang te zijn want ik heb al een andere moer gemonteerd, met vetnippel.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben ook bezig met het reviseren van de stuurkolom. Ik heb de ronsel er uit gehad en dacht dat het lager stuk was. Heb het nu schoongemaakt met benzine en het lijkt goed te zijn. Maar ik kan nergens vinden welk vet er in moet en hoeveel. Oh ja, ik zag aan de onderkant van het stuurhuis, dus de vooras, twee gaatjes van ca 5mm??, waar zijn die voor? Of hoort hier een smeernippel in te zitten?
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: