roken bij stationair lopen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

roken bij stationair lopen

Bericht door Ramon » vr 1 feb, 2008 16:19

als ik bij stoplicht sta begint ze te roken zodra ik gas geef is het na een wolkje wit weer helemaal over!!!

wat kan dit zijn?
ik rijd met 10w40

groetjes

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » vr 1 feb, 2008 17:46

Is het condens of dikkere witte rook? Dat zie je aan de manier waarop de 'rook' oplost (bij condens gaat dat snel, zoals stoom).

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 1 feb, 2008 18:09

Ik denk gewoon condens uit de uitlaat.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: roken bij stationair lopen

Bericht door inmijneendje » vr 1 feb, 2008 18:59

Ramon2cv schreef:als ik bij stoplicht sta begint ze te roken zodra ik gas geef is het na een wolkje wit weer helemaal over!!!

wat kan dit zijn?
ik rijd met 10w40

groetjes
Het is een auto enja die rookt en wipt en zuipt.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 1 feb, 2008 19:47

Ik denk dat hij net zo zal roken als elke andere auto met deze buitentemperaturen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 1 feb, 2008 20:57

nee nee het is natuurlijk olie want ik merkte het op toen ik het rookte ik dacht: bah vieze oude vespa voor me en toen begonnen ze achter me te toeteren!!! dus geen condens dat wolkje herken ik wel.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5241
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 feb, 2008 21:41

klepgeleiders versleten, of valve seals kapot. Dan trekt de onderdruk bij het stationair lopen olie langs de klepstelen in de verbrandingsruimte.
diverse Citroens, wat anders.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 1 feb, 2008 22:10

bij afremmen op moter zie ik niks!!
maar dat is niet zon ramp!

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » za 2 feb, 2008 08:45

Heb je al eens carterdruk gemeten?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 2 feb, 2008 18:05

tja dat kan het natuurlijk ook nog wezen.
de carter druk was niet heel goed maar dit was de enige vulpijp die geen olie spoot dus vandaar dat deze er op zit

zal wel eens even kijken!!

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 3 feb, 2008 21:59

en als een olievulpijp wel olie sputterd is het dan wel goed?

want bij mij lag laatst de slang van de vulpijp naar het luchtfilter eraf.
Allemaal spetters olie onder de motorkap.
Citroén rolls better than a Rolls!

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 4 feb, 2008 17:03

Volgens mij moet er geen olie uitkomen alleen damp uit het carter. Bij mij gaat die damp zo de frisse lucht in maar ik zie nooit spetters o.i.d.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » ma 4 feb, 2008 17:09

Er kan wel eens wat olie meekomen, ligt aan de druk in je carter. Daarom sluit je het ontluchtingsslangetje ook op het luchtfilter aan, zodat de olie die teruggespuugd wordt weer mee verbrand wordt en niet de grond op lekt.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 5 feb, 2008 11:01

niet te veel olie er in dan blaast ie het er ook niet uit!! meestal is de beste stand net op randje medium!!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 5 feb, 2008 12:47

Dat is waar, maar het hoort niet. Als je zeker weet dat je olie rook, dan zou het inderdaad in de cilinderkoppen zitten. Dus valveseals of klepgeleiders. Is er geen klep beschadigd?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gesloten