Pagina 1 van 3

roken bij stationair lopen

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 16:19
door Ramon
als ik bij stoplicht sta begint ze te roken zodra ik gas geef is het na een wolkje wit weer helemaal over!!!

wat kan dit zijn?
ik rijd met 10w40

groetjes

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 17:46
door Jesse
Is het condens of dikkere witte rook? Dat zie je aan de manier waarop de 'rook' oplost (bij condens gaat dat snel, zoals stoom).

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 18:09
door TB
Ik denk gewoon condens uit de uitlaat.

Re: roken bij stationair lopen

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 18:59
door inmijneendje
Ramon2cv schreef:als ik bij stoplicht sta begint ze te roken zodra ik gas geef is het na een wolkje wit weer helemaal over!!!

wat kan dit zijn?
ik rijd met 10w40

groetjes
Het is een auto enja die rookt en wipt en zuipt.

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 19:47
door TB
Ik denk dat hij net zo zal roken als elke andere auto met deze buitentemperaturen.

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 20:57
door Ramon
nee nee het is natuurlijk olie want ik merkte het op toen ik het rookte ik dacht: bah vieze oude vespa voor me en toen begonnen ze achter me te toeteren!!! dus geen condens dat wolkje herken ik wel.

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 21:41
door AZL57
klepgeleiders versleten, of valve seals kapot. Dan trekt de onderdruk bij het stationair lopen olie langs de klepstelen in de verbrandingsruimte.

Geplaatst: vr 1 feb, 2008 22:10
door Ramon
bij afremmen op moter zie ik niks!!
maar dat is niet zon ramp!

Geplaatst: za 2 feb, 2008 08:45
door Jesse
Heb je al eens carterdruk gemeten?

Geplaatst: za 2 feb, 2008 18:05
door Ramon
tja dat kan het natuurlijk ook nog wezen.
de carter druk was niet heel goed maar dit was de enige vulpijp die geen olie spoot dus vandaar dat deze er op zit

zal wel eens even kijken!!

Geplaatst: zo 3 feb, 2008 21:59
door Bull Frog Bleu
en als een olievulpijp wel olie sputterd is het dan wel goed?

want bij mij lag laatst de slang van de vulpijp naar het luchtfilter eraf.
Allemaal spetters olie onder de motorkap.

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 17:03
door CitRoel
Volgens mij moet er geen olie uitkomen alleen damp uit het carter. Bij mij gaat die damp zo de frisse lucht in maar ik zie nooit spetters o.i.d.

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 17:09
door Jesse
Er kan wel eens wat olie meekomen, ligt aan de druk in je carter. Daarom sluit je het ontluchtingsslangetje ook op het luchtfilter aan, zodat de olie die teruggespuugd wordt weer mee verbrand wordt en niet de grond op lekt.

Geplaatst: di 5 feb, 2008 11:01
door Ramon
niet te veel olie er in dan blaast ie het er ook niet uit!! meestal is de beste stand net op randje medium!!

Geplaatst: di 5 feb, 2008 12:47
door TB
Dat is waar, maar het hoort niet. Als je zeker weet dat je olie rook, dan zou het inderdaad in de cilinderkoppen zitten. Dus valveseals of klepgeleiders. Is er geen klep beschadigd?