wat is nou het beste?!

Alles in, over, rond en op de koets.
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

wat is nou het beste?!

Bericht door siemen » di 5 feb, 2008 22:25

wat is nou volgens jullie het beste behandeling voor (voorkomen) roest

tektyl
dinitrol?

ik ben er benieuwt naar!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 5 feb, 2008 22:30

Ik hoor de laatste tijd goede verhalen over het Mike Sanders Fett. Maar mijn eend heeft het met tectyl ook 23 jaar volgehouden. Toen was het chassis tamelijk ver weg. Maar praktisch alle plaatwerk is nog steeds origineel na 25 jaar (zelfs de luchtklep).
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 feb, 2008 01:04

Ik vind ML makkelijk werken Dat sanders vet is wat omslachtiger. Het is zoiezo belangrijk behandelingen regelmatig te herhalen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 6 feb, 2008 09:30

Hier is geen sluitend antwoord op. Iedereen heeft zijn eigen ideeen en ervaringen.

Wat altijd een gezamelijke deler is, is dat je de behandeling altijd om de 2 a 3 jaar moet herhalen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 feb, 2008 09:42

ik ben voor de teroson gegaan ( de nummer 3 uit de test)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 feb, 2008 11:43

Welke test is dat dan?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 feb, 2008 12:46

ff zoeken TB staat hier op het forum, waarschijnlijk als je sanders ingeeft kom je er vanzelf. ;)

omdat ik toch aan het eten ben, heb ik het even voor je opgezocht.

http://www.autobild.de/artikel/rostschu ... 35817.html

Van de tectylsoorten heeft alleen Teroson de kwaliteit goed, de overige Tectyl, 3M en dergelijke zijn bevredigend.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 6 feb, 2008 14:04

waxoyl

ken iemand, die iemand kent, :wink: (maar heb het zelf ook gezien en gehoord van die persoon) die het al 30 jr gebruikt en de eenmaal goed behandelde delen (binnen en buiten) roesten niet meer, in tegenstelling tot met ML en tectyl bodyschutz behandelde delen, als daar eenmaal roest onder zit gaat het gewoon verder! en dat weet ik uit eigen ervaring, voor mij geeeeeeen tectyltroep meer, het ziet er alleen ff mooi zwart uit....

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 6 feb, 2008 14:14

dinitrol is fantastisch en duur, maargoed je bent je auto paar dagen kwijt alle rottigheid (vuil) word verweiderd en daarna in een mooi bruin plaklaagje gespoten, dit blijf altijd plakkerig, en kan dus niet barsten en vervolgens weer verder roesten!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 feb, 2008 14:31

Je moet tectyl ook niet OP roest spuiten. Je moet het op goede delen spuiten, dan conserveert tectyl of tectyl ML hetgeen wat eronder zit.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 6 feb, 2008 14:51

ik heb het over een proffesionele bahandel methode die je zelf niet kan uitvoeren! het kost iets van 350 euro volgensmij

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 feb, 2008 15:35

Dat is zeker zo een methode waarbij men het met hoge druk overal in spuit?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

gaëtan
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 6 feb, 2006 12:48
Locatie: Brussel - België

Bericht door gaëtan » wo 6 feb, 2008 16:24

Ik denk inderdaad dat Ramon het daarover heeft.
Mijn 2cv's worden zo behandeld: de Dinitrol wordt onder druk in alle holle ruimtes gespoten. De wagen staat daarna meestal wel nog een dag "uit te lekken want hier en daar loopt de overtollige smurrie er weer uit.

En ik geef trouwens de voorkeur aan Dinitrol. De koets van mijn 85'er werd vanaf nieuwe elke 3 jaar gedinitrold en die is puntgaaf.

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » wo 6 feb, 2008 18:17

Punky schreef:Wat altijd een gezamelijke deler is, is dat je de behandeling altijd om de 2 a 3 jaar moet herhalen.
elk jaar weer naar de winterslaap,
eend op de brug en 1 á 2 soms drie busjes tectyl erin spuiten en banden spaning controlen oliepeil noem maar op

2cvfreak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » wo 6 feb, 2008 19:42

mijn wagentje is 5 jaar terug met Fertan behandeld en nog geen spoortje roest te bekennen, voordeel is dat het ook goed in de holle ruimtes komt....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie