Pagina 1 van 2
wat is nou het beste?!
Geplaatst: di 5 feb, 2008 22:25
door siemen
wat is nou volgens jullie het beste behandeling voor (voorkomen) roest
tektyl
dinitrol?
ik ben er benieuwt naar!
Geplaatst: di 5 feb, 2008 22:30
door AZL57
Ik hoor de laatste tijd goede verhalen over het Mike Sanders Fett. Maar mijn eend heeft het met tectyl ook 23 jaar volgehouden. Toen was het chassis tamelijk ver weg. Maar praktisch alle plaatwerk is nog steeds origineel na 25 jaar (zelfs de luchtklep).
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 01:04
door TB
Ik vind ML makkelijk werken Dat sanders vet is wat omslachtiger. Het is zoiezo belangrijk behandelingen regelmatig te herhalen.
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 09:30
door Punky
Hier is geen sluitend antwoord op. Iedereen heeft zijn eigen ideeen en ervaringen.
Wat altijd een gezamelijke deler is, is dat je de behandeling altijd om de 2 a 3 jaar moet herhalen.
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 09:42
door backfire
ik ben voor de teroson gegaan ( de nummer 3 uit de test)
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 11:43
door TB
Welke test is dat dan?
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 12:46
door backfire
ff zoeken TB staat hier op het forum, waarschijnlijk als je sanders ingeeft kom je er vanzelf.
omdat ik toch aan het eten ben, heb ik het even voor je opgezocht.
http://www.autobild.de/artikel/rostschu ... 35817.html
Van de tectylsoorten heeft alleen Teroson de kwaliteit goed, de overige Tectyl, 3M en dergelijke zijn bevredigend.
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 14:04
door rusty
waxoyl
ken iemand, die iemand kent,

(maar heb het zelf ook gezien en gehoord van die persoon) die het al 30 jr gebruikt en de eenmaal goed behandelde delen (binnen en buiten) roesten niet meer, in tegenstelling tot met ML en tectyl bodyschutz behandelde delen, als daar eenmaal roest onder zit gaat het gewoon verder! en dat weet ik uit eigen ervaring, voor mij geeeeeeen tectyltroep meer, het ziet er alleen ff mooi zwart uit....
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 14:14
door Ramon
dinitrol is fantastisch en duur, maargoed je bent je auto paar dagen kwijt alle rottigheid (vuil) word verweiderd en daarna in een mooi bruin plaklaagje gespoten, dit blijf altijd plakkerig, en kan dus niet barsten en vervolgens weer verder roesten!
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 14:31
door TB
Je moet tectyl ook niet OP roest spuiten. Je moet het op goede delen spuiten, dan conserveert tectyl of tectyl ML hetgeen wat eronder zit.
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 14:51
door Ramon
ik heb het over een proffesionele bahandel methode die je zelf niet kan uitvoeren! het kost iets van 350 euro volgensmij
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 15:35
door TB
Dat is zeker zo een methode waarbij men het met hoge druk overal in spuit?
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 16:24
door gaëtan
Ik denk inderdaad dat Ramon het daarover heeft.
Mijn 2cv's worden zo behandeld: de Dinitrol wordt onder druk in alle holle ruimtes gespoten. De wagen staat daarna meestal wel nog een dag "uit te lekken want hier en daar loopt de overtollige smurrie er weer uit.
En ik geef trouwens de voorkeur aan Dinitrol. De koets van mijn 85'er werd vanaf nieuwe elke 3 jaar gedinitrold en die is puntgaaf.
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 18:17
door 2cvfreak
Punky schreef:Wat altijd een gezamelijke deler is, is dat je de behandeling altijd om de 2 a 3 jaar moet herhalen.
elk jaar weer naar de winterslaap,
eend op de brug en 1 á 2 soms drie busjes tectyl erin spuiten en banden spaning controlen oliepeil noem maar op
2cvfreak
Geplaatst: wo 6 feb, 2008 19:42
door Niels
mijn wagentje is 5 jaar terug met Fertan behandeld en nog geen spoortje roest te bekennen, voordeel is dat het ook goed in de holle ruimtes komt....