Zaterdagavond naar Punky geweest om wat op te halen en de niewe hond te bekijken. Eenmaal daar vertrokken begon ik op de snelweg olie te ruiken. Kwam van de eend af, dat was duidelijk, maar verder ging alles goed, geen vreemde dingen of lampjes die aangaan, en rook het de laatste tijd wel vaker. Er belandt om de een of andere reden af en toe olie op de uitlaatdemper...
Eenmaal weer in Tilburg de eend geparkeerd en er lag in een vrij korte tijd toch wat olie onder, maar er was niet schrikbarend veel olie uit. Wel weer de eerste demper zwart (en dat rook ik dus), dan de olie.
Gisteravond weer met de eend op huis aan, tot ik een vreemd geluidje hoor.
Ook gingen de ruitenwissers langzamer dan normaal. Bij een tankstation evn gestopt, motor laten lopen en de motorkap open..
Wat zie ik, poulie weer in tweeen. Had gelukkig een reserve bij me en gereedschap, dus 5 min later reed ik weer, wel moeten aanduwen, eend had er weinig zin in zelf.
Stank verdween en ruitenwissers deden het weer als vanouds.
Bijna thuis, paar dorpen verder.. Weer hetzelfde geluid. Op 100 km 2 poulies naar de kloten gereden

Dus ook die kan weer vervangen worden...
Zo blijf je bezig..
Foto´s:

PS, NosePicker, dit is die poulie die ik van jou gekregen had, nadat mijn andere poulie in november 2006 gebroken was..