Tips: nieuw interieur

Alles in, over, rond en op de koets.
Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Tips: nieuw interieur

Bericht door Mosje » ma 3 mar, 2008 17:07

Ik heb een 2cv charleston en wil hiervan opnieuw het interieur bekleden. Op dit moment heb ik de sky bekleding van Cassis in mijn bezit maar twijfel aan het sky (is niet origineel). De vilt bekleding is wel origineel maar ik heb nog geen enkele keer gezien, dat als deze vervangen is, deze mooi passend zit.
Wie heeft hier ervaringen mee, en kan me hier in adviseren?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 mar, 2008 17:20

skai bekleding in een charleston is niet echt orgineel natuurlijk. Maar interieur bekleden is volgens mij nog niet behandeld, alleen banken en stoelen bekleden.

JUMMER
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 09:59

Bericht door JUMMER » ma 3 mar, 2008 17:27

Ik heb bij Mark v. Boekel een orgineel Pied de Poule/Coq setje gekocht en niet zelf ... maar een autobekleder de stoelen + bank laten bekleden.

Kost een paar centen maar dan is het wel goed!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 3 mar, 2008 17:31

wat koste dat bij een bekleder

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 mar, 2008 17:32

800 euro, maar de vraag gaat over interieur en niet over stoelen en banken ;) Of gaat het nu toch over stoelen en banken en snap ik de term vilt niet helemaal :?

8)

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » ma 3 mar, 2008 17:35

Fijn dat jullie reageren maar ik bedoel eigenlijk de carroserie bekleding, de stoelen zijn al nieuw bekleed :wink: , sorry voor de onduidelijkheid.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 3 mar, 2008 17:38

In Dit topic
wordt het een en ander besproken over bekleding van zowel stoelen, banken en deur panelen. Misschien heb je er wat aan.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 mar, 2008 17:44

Dan had ik het toch goed, de bekleding welke tegen de zijkanten geplakt zit. Daar heb ik nog geen topic over gelezen met foto´s en uitleg. Ook niet het topic wat Jeroen aangeeft.

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » ma 3 mar, 2008 17:48

Ze hebben het in de topic meer over stoel en deur bekleding helaas. Het gaat mij om de vilten bekleding in de kooi. Op zich is deze denk ik nog wel te krijgen via cassis, maar ik weet niet of dat een beetje te doen is als je dat erin maakt. De resultaten die ik eerder heb gezien waren namelijk niet fantastisch, dat zag er allemaal wat geknutseld uit :roll:

Gelukkig wordt mijn vraag begrepen :lol:, precies dat bedoel ik...


Edit Jeroen-citroen
Van 2 berichten 1 gemaakt

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 mar, 2008 17:51

Ik ga het zelf maken, maar ben nog wel op zoek naar mooie lap vilt.

De moeilijkheid is dat je met bisonkit werkt en je eigenlijk 10 minuten moet wachten, waarna je nog 5 minuten hebt om het spul er tegen aan te plakken. En dan ook nog recht. Vaak moet je het aankloppen met een rubber hamer.

Als je het zelf maakt kun je natuurlijk de randen extra ruim houden en deze daarna met een mesje wegsnijden.

Mosje
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 3 mar, 2008 16:11

Bericht door Mosje » ma 3 mar, 2008 17:57

Ja, ja... klinkt niet verkeerd, heb je daar een mal voor zodat je een richtlijn hebt? Volgens mij is het wel belangrijk dat de vilt voldoende dikte heeft anders loop je het risico dat elke oneffenheid meteen doordrukt.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 3 mar, 2008 18:43

dat vilt is we een beetje rekbaar hoor, dus een kleine fout is nog te herstellen.
Het er netjes in plakken is een tijdrovend karwei, ben er zelf na de laatste keer dat ik het er aan 1 kant heb uitgehaald nog steeds niet aan begonnen.

Dat de lijm snel droogt, tja, werk dan met kleine stukken, duurt langer, maar werkt wel makkelijker. Stukje lijmen, wachten, plakken, andere stukje lijmen, wachten, plakken enz enz.
Op die manier hoef je ook niet in 1 keer de ronding te maken, en heb je minder kans dat je op langere stukken scheef gaat.

Het zelf maken van een stuk vilt is te doen, maar dan moet je wel een oud heel stuk hebben om het uit te tekenen, anders is het bijna niet te doen. Zorg dat de oude lijm resten goed wegzijn, staalborstel werkte goed bij mij, als je niet te ruw doet, blijft de lak wel zitten. Het wordt niet mooier de lak dan, maar dat zie je toch niet meer.

Succes, ik ga het met foam vloerbedekking doen (ooit, lol) maar dan moet je wel goede hebben, en niet van die goedkope waar de foam makkelijk van loskomt, want dan heb je een foam binnenkant want de bedekking komt er dan af, helaas. (pas nog gedaan met deurpanelen, en dat ging wel omdat dat eroverheen kan lopen en dus niet los kan komen, zit aan de achterkant ook deels vast)

Maar toen merkte ik wel heel goed dat die goedkope vloerbedekking heel goed is voor op de grond, maar niet zo goed op verticale delen.

Succes

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 mar, 2008 18:55

inderdaad ik heb de oude bekleding nog intact, dit wordt dus mijn mal.

vloerbedekking met foam heb ik vroeger veel gebruikt, maar dat gebruik ik niet meer, foam heeft de nare eigenschap om water vast te houden. Ik heb laatste keer vloerbedekking gebruikt zonder onderlaag, dit is projecttapijt en is gemaakt om te verlijmen.

Je kunt natuurlijk ook echte bekleding kopen, deze is beter te vormen in de lastige rondingen, met behulp van rubber hamer.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » ma 3 mar, 2008 19:29

Vloerbedekking van thuis is uit den boze, houdt vocht vast. Je kunt het beste naaldvilt gebruiken, dat kan tegen vocht, en om te lijmen een spuitbus lijm,
Ik heb voor m'n Patron lijm: 3M Scotch-Weld diplay mount (permanent) gebruikt. Blijft prima zitten en verwerkt ook goed.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 3 mar, 2008 20:55

bison-tix werkt erg goed, beide delen insmeren, even wachten en plakken, zit meteen vast, komt nooit meer los en is vochtbestendig.

ik heb het gebruikt op m'n tapijteend, die nu vrolijk in frankrijk rijdt:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie