dyane slepend geluid achteruit afdraaien
dyane slepend geluid achteruit afdraaien
Beste,
wanneer we onze Dyane de oprit afrijden en daarbij tegelijk rechts afdraaien, horen we links vooraan een slepend geluid. Eenmaal terug vooruit aan het rijden stopt het, maar ik heb de indruk dat het wel nog heel zachtjes aanwezig is. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt!
wanneer we onze Dyane de oprit afrijden en daarbij tegelijk rechts afdraaien, horen we links vooraan een slepend geluid. Eenmaal terug vooruit aan het rijden stopt het, maar ik heb de indruk dat het wel nog heel zachtjes aanwezig is. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt!
-
- Moderator
Laat eens iemand meekijken onder het spatbord? Mijn eerste idee is (als het alleen bij insturen plaatsvindt) een aanlopend wiel in je wielkast/spatbord.
Als het dat niet is kun je eens verder gaan kijken richting aandrijfassen/remmen/heel die handel.
Als het dat niet is kun je eens verder gaan kijken richting aandrijfassen/remmen/heel die handel.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
kijk even op je draagarmen of daar een kale plek op zit. het kan zijn dat je wielen iets te ver sturen en dan tegen de draagarm aan lopen.
check idd ook even binnenspatborden of die niet tegen wiel of aandrijfas kan komen. en idd iemand even meelaten kijken als je deze manoevre uitvoert is ook geen slecht idee
douwe
check idd ook even binnenspatborden of die niet tegen wiel of aandrijfas kan komen. en idd iemand even meelaten kijken als je deze manoevre uitvoert is ook geen slecht idee
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Beginner
- Contacteer:
Re: dyane slepend geluid achteruit afdraaien
Hallo,marie schreef:Beste,
Alvast bedankt!
Ik ben de echtgenoot van Marie.
Het gaat over deze Dyane :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=616 ... euwe+dyane
Het probleem is ondertussen opgelost.
Ik ben laatst bij Frank van FE2pk in Deurne (B) geweest. Na een testrit bleek er een defect te zijn dat hij nog maar twee keer in dertig jaar had gezien. De fusee pen van het linker voorwiel was losgekomen en omhooggeschoven tot tegen het afgeronde uiteinde van de kardan dat daar net boven zit. Daardoor was die behuizing afgesleten (uitgefreest).
De fusee pen heeft hij op een 'afrikaanse' manier voorlopig hersteld: hij heeft ze op haar plaats geslagen en er dan een ringmoer opgelast en opnieuw gesmeerd. De kardan moest ook vervangen worden, want die was door dat wrijven te ver afgesleten om nog betrouwbaar te zijn. Later zal nog die fusee en de draagarm (+/- 150 €) moeten vervangen worden maar dat is niet dringend. Ook het lager van het wiel linksvoor heeft zijn beste tijd gehad, maar dat zullen we wel horen als het te ver kapot is (+/- 35 ).
Toen ik achter die kartonnen buizen voor de motorkoeling vroeg heeft hij de motorkap opengedaan en die er gewoon uitgesleurd : voor hem moeten die er niet inzitten. De buizen voor de chauffage daarentegen waren dringend aan vervanging toe want de isolatie die erin zat was verduurd en verpulverde. Ook de luchtfilter was dringend aan vervanging toe. (en verpulverde) Na een tweede (uitgebreide) testrit werd alles OK bevonden en na betaling van de rekening (139 €) kon ik terug naar huis snorren.
De algemene staat heeft hij als 'goed' omschreven.
Eind goed, al goed !
Allemaal hartelijk dank voor de vriendelijke hulp !
Tot ziens,
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
Jacky
Dyane 6 1974 waarmee we Touareg Trail 2010 reden en waarmee we Touareg Trail 2011 gaan rijden.
Dyane 6 1982
dat bovenste dopje houdt die pen echt niet tegen als die er uit komt zetten, die is voornamelijk als vetafdichting bedoeld.
De pen hoort te klemmen in het gat van de draagarm. Dat gat is dus blijkbaar uitgelubberd. Omdat nu er blijkbaar is gelast aan de fusee zal die in de toekomst ook vervangen moeten worden.
het verwijderen van de warmte-afvoerslangen (tenminste dat begrijp ik uit je bericht?) vindt ik een vreemde zaak. Die zitten er niet voor niets.
De pen hoort te klemmen in het gat van de draagarm. Dat gat is dus blijkbaar uitgelubberd. Omdat nu er blijkbaar is gelast aan de fusee zal die in de toekomst ook vervangen moeten worden.
het verwijderen van de warmte-afvoerslangen (tenminste dat begrijp ik uit je bericht?) vindt ik een vreemde zaak. Die zitten er niet voor niets.
Ami 8 break