Knipperlicht, ruitenwisser, accutest werkt niet
Knipperlicht, ruitenwisser, accutest werkt niet
Laatst reed ik in m'n eend en toen deed plotseling mijn knipperlicht, ruitenwisser, accutest en benzine meter (het rood brandende lampje) het niet meer. De accu doet het wel gewoon. De auto start gewoon en de lichten doen het.
Als ik mijn waarschuwingsknopje (knipperlicht) indruk dan doen de beide knipperlichten het gewoon. Dus de knipperlichten zijn ook niet kapoty
Ik heb dus het gevoel dat er iets mis is met de bedrading. Kan iemand mij hiermee helpen?
Als ik mijn waarschuwingsknopje (knipperlicht) indruk dan doen de beide knipperlichten het gewoon. Dus de knipperlichten zijn ook niet kapoty
Ik heb dus het gevoel dat er iets mis is met de bedrading. Kan iemand mij hiermee helpen?
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het kan alleen maar de zekering zijn. Alleen dan kan een hele groep uitvallen. Zodra je het kapje eraf hebt kun je de zekering zien die kapot is (doorgebroken draad), en als het goed is staat op elke zekering het aantal Ampere.rijkens schreef:Die zekeringen ga ik morgenavond even controleren. Ik ben net nieuw in het hele eendengebeuren...dus even een domme vraag:
Waar zitten de zekeringen? en is er een standaard zekering welk in de eend kan worden gezet?
Heeft iemand anders nog een ander idee omtrent wat er kapot kan zijn?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
Bij mij klopt er ook iets niet, alles werkt maar als ik de alarmlichten aan heb en de sleutel uit het contact draai, blijft de moter gewoon lopen, en pas als ik de alarmlichten uitschakel stopt de moter. Opzich maakt het niets uit maar ik vroeg me af waar het aan zou kunnen liggen?
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
Heb toevallig dit euveltje paar weken geleden gehad:
richtingaanwijzers,benzinemeter.ruitenwissers, Het was inderdaad een glazen zekering, moest er alleen even op duwen zachtjes en toen werkte alles weer.
ook een zekering een keer gehad die was precies gebroken achter het stalen pootje(dus niet goed te zien).
leuk iemand erbij uit amsterdam
richtingaanwijzers,benzinemeter.ruitenwissers, Het was inderdaad een glazen zekering, moest er alleen even op duwen zachtjes en toen werkte alles weer.
ook een zekering een keer gehad die was precies gebroken achter het stalen pootje(dus niet goed te zien).
leuk iemand erbij uit amsterdam

-
- Moderator
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
En nu moet je nog achterhalen waarom die zekering is doorgebrand, anders blijft ie dat telkens opnieuw doen.
Probeer eens een voor een de uitgevallen functies.
Ergens op deze site staat een electrisch schema. Kijk daar even welke functies op de doorgebrande zekering zitten.
Probeer eens een voor een de uitgevallen functies.
Ergens op deze site staat een electrisch schema. Kijk daar even welke functies op de doorgebrande zekering zitten.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
lijkt me alleen een echt probleem als de volgende er weer snel uitklapt. Soms kan een zekering (zeker een glaszekering in een auto) best gewoon op zijn. Dan gaat er op een bepaald moment even te veel tegelijk aan, en pats. Terwijl een nieuwe zekering, van dezelfde waarde uiteraard, gewoon weer heel blijft zonder problemen.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Moderator
Ik sluit me bij Spookeend aan, of Rijkens moet nu roepen dat ie deze week al 6 zekeringen heeft opgeofferd..hanzzl schreef:En nu moet je nog achterhalen waarom die zekering is doorgebrand, anders blijft ie dat telkens opnieuw doen.

Soms is een onderdeel gewoon op..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams