Pagina 1 van 2

ami8 onderstel (met Ami motor)

Geplaatst: zo 16 mar, 2008 23:09
door Lutz
Hoi,

ik had er begin van de jaren 80 een 2CV4 een droomde van een eend met Ami8 basis. Nu heb ik een Dyane gezien met GS1300 motor.

Dit auto komt toevallig om de hoek kijken waar ik sowieso een eend of Dyane wil kopen. Dus mijn vraag is: was dat een nuttige combinatie of is een standard 2CV de betere keuze?

In feite wil ik alleen benzine, olie en lucht bijvullen en de rest aan de vakmensen overlaten, omdat rijden mooier is dan klussen.

Groeten,
....Lutz
ik had een 2CV4 en een Dyane6

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 09:26
door the Nosepicker
Klinkt als een racer. Of die combi legaal door de RDW op de weg wordt losgelaten weet ik niet, misschien wat te veel vermogen.. Of het een nuttige combi is? Jazeker! ;)

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 13:21
door j b
is het niet gewoon een gevalletje koetswissel voor iets anders (net als de kitcars) blijf je toch minder veranderen dan het 1/3 deel en heb je een eendachtige vorm om een ami8 kenteken als ik me niet vergis

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 13:27
door Bjorn
Het zal wel een dyane op het chassis van een AMI super zijn. En dan stiekum met een gs motor ipv de standaard 1015cc motor.
Maar als je niet wilt sleutelen dan lijkt me een standaard 2cv6 een betere keuze..

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 14:04
door the Nosepicker
Het gaat om DEZE 71er Dyane ZDZ.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 14:14
door leo top
Bjorn schreef:Het zal wel een dyane op het chassis van een AMI super zijn. En dan stiekum met een gs motor ipv de standaard 1015cc motor.
Maar als je niet wilt sleutelen dan lijkt me een standaard 2cv6 een betere keuze..
de 1015 was ook een GS motor.....

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 14:38
door Lutz
Ik hou het toch maar liever op een standard eend/geit/Dyane. Ik wil rijden met stijl, niet racen...

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 21:22
door Jacobus_XIII
Lutz schreef:Ik hou het toch maar liever op een standard eend/geit/Dyane. Ik wil rijden met stijl, niet racen...
Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)

Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 21:43
door Lutz
Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)
Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Dus afblijven van vreemde harten...

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 21:52
door Jacobus_XIII
Zo relaxed rijd het nou! Je kan zelfs met 120 ipv met 90 km/u cruisen :lol:

Op zich zijn de motoren ook wel lekkagevrij te krijgen. Dit kost een alleen een handige klusser veel tijd of een onhandige klusser veel geld.

Lutz schreef:
Jacobus_XIII schreef:Met een dyane met gs motor kun je ook rijden met stijl hoor! De motor is dan lekker stil als je met 120 over de snelweg cruised 8)
Sinds wanneer word met 120 gekruisd? 55miles is toch kruissnelheid?
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Dus afblijven van vreemde harten...

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 22:22
door SamClukkers
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 22:47
door Jacobus_XIII
SamClukkers schreef:
Jacobus_XIII schreef:Het nadeel van een GS motor in een eend of dyane is de olielekkage. Vaak worden de motoren te warm ivm slechte koeling en gaan ze olie lekken. Als je zelf niet echt handig bent kan dit nog wel eens een duur geintje worden. :?
Het probleem is dat de doorsnee knutselaars zo'n blok uit een auto met bovengemiddelde kilometerstand trekken en die motoren dan zonder volledige revisie tot het uiterste gaan drijven. Goedkoop plezier en da's fijn, maar dan is het toch jammer dat het blok zo'n slechte naam krijgt.
Een GSA motor is absoluut geen slechte motor! De combinatie 4 cilinder eend / dyane geeft alleen vaak koel problemen waardoor ze olie beginnen te lekken.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 22:59
door backfire
d8 ik ook, vroeger gs en gsa gehad en nooit problemen, ok bij 160,000 was de gs motor al wat minder fel, maar toch non goed, beter dan de rest, dat was gewoon weer vergaan tot ferro.

Geplaatst: ma 17 mar, 2008 23:05
door SamClukkers
Ik heb ook nooit gezegd dat het een slecht blok is, zorgen voor een optimale koeling in de 2cv en het probleem is opgelost. :wink: Ondanks z'n goeie kwaliteiten hebben ze helaas toch een slechte naam, net als de SM trouwens!

Geplaatst: do 3 apr, 2008 12:24
door Evan
olielekkage in een gs blok heeft niet veel met de koeling te maken. die blokken worden eerder niet warm genoeg dan te heet. de olielekkage is het gevolg van oude pakkingen en rubbers. als je die vervangt is het nooit zo'n probleem. het is wel belangrijk om goede rubbers te nemen, die uit pakkingsetjes vallen vaak tegen :)