Stoelen en bank bekleden (foto's op p4!)

Alles in, over, rond en op de koets.
Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Stoelen en bank bekleden (foto's op p4!)

Bericht door Tim Rozendaal » di 18 mar, 2008 22:49

Hallo!
Ik ga binnenkort mijn bekleding vernieuwen, en mag daarvoor mijn mamsie achter de naaimachine zetten. Hartstikke leuk, maar ik moet dan wel weten hoeveel skai ik moet halen.
Nu vraag ik mij af of iemand (misschien iemand die dit al eerder gedaan heeft) toevallig een tekening van alle vlakken met de juiste maten heeft van zowel de stoeltjes als de bank?

Ik heb al gezocht maar kon niet echt iets nuttigs vinden..:(

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Tim Rozendaal op do 1 mei, 2008 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerard560 » wo 19 mar, 2008 07:08

ik denk dat je er wijzer aan doet om gewoon een setje te kopen
ik was voor 2 stoelen en achterbank 200 euro kwijt bij bcc
de tijd die je er in moet steken en de bekleding die je moet gaan halen
ik denk niet dat je het je moeder aan kan doen :oops:
dan heb je ook nog een motief in je bekleding

gr gerard

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » wo 19 mar, 2008 08:35

Misschien wel, maar kan aan skai komen voor de helft van de prijs, en m'n moeder heeft al eerder haar kunsten vertoond op de naaimachine, het bankje van onze Burton is ook zelfgemaakt (inclusief motief enz ;) )

Maar het kan best zijn dat een kant-en-klare set goedkoper is, maar dan moet ik weten hoeveel skai ik nodig heb (als dat boven de 200 euro is wee tik het wel;) )
Bedankt voor de tip anyway!

Edit: heb net even gekeken, maar daar heb je voor 220 originele zwarte skai stoel en bankhoezen. Maar het 'probleem' is dat ik het een ander kleurtje wil, en two-tone :roll:
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 19 mar, 2008 10:49

Ach ik heb hetzelfde, banken moeten ook bekleed worden met andere kleur en motief, dus ik zal het ook zelf moeten doen. En helaas geen lieve moeder die het kan.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » wo 19 mar, 2008 10:57

ai, ook geen vrouwtje ? ;)
Nee maar dan ga ik binnenkort maar eens de bekleding uit elkaar trekken en opmeten. Probleem is dat het materiaal snel gekocht moet worden, maar ik dat nu nog niet kan aangezien ik mijn bekleding nog nodig heb.. Heb je enig idee hoeveel m2 er ongeveer in gaat zitten?

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » wo 19 mar, 2008 11:08

Ik ben ff voor je gaan zoeken omdat er iemand was die zelf bankbekleding had gemaakt. En jawel in dit topic wordt daar over geschreven.

Ik zou zeggen P.M of mail Truudsje even.
succes
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Re: Stoelen en bank bekleden

Bericht door annemeee » wo 19 mar, 2008 17:55

Tim Rozendaal schreef:Hallo!
Ik ga binnenkort mijn bekleding vernieuwen, en mag daarvoor mijn mamsie achter de naaimachine zetten. Hartstikke leuk, maar ik moet dan wel weten hoeveel skai ik moet halen.
Nu vraag ik mij af of iemand (misschien iemand die dit al eerder gedaan heeft) toevallig een tekening van alle vlakken met de juiste maten heeft van zowel de stoeltjes als de bank?

Ik heb al gezocht maar kon niet echt iets nuttigs vinden..:(

alvast bedankt!
Is het gelukt? en zo ja... heb je misschien ook een patroon kunnen vinden?(of heb je zelf) :roll: wil zelf namelijk ook wel een "made by mee" bekleding :lol:

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 19 mar, 2008 18:24

Haal gewoon een sloopbank of stoel uitelkaar en meet de onderdeeltjes op of gebruik ze als mal voor de nieuwe stof. Vooral belangrijk, zorg dat de onderstof waar de rubbers aan zitten in goede staat is want die draagt alle gewicht. Is die kapot dan sneuvelt de bekleding ook meestal.
diverse Citroens, wat anders.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » do 20 mar, 2008 10:15

AZL57 schreef:Haal gewoon een sloopbank of stoel uitelkaar en meet de onderdeeltjes op of gebruik ze als mal voor de nieuwe stof. Vooral belangrijk, zorg dat de onderstof waar de rubbers aan zitten in goede staat is want die draagt alle gewicht. Is die kapot dan sneuvelt de bekleding ook meestal.
Ja daar kwam ik vorige week ook achter. De naden in het skai leggen dan het loodje.

Nog een tip: doe tussen je laag skai en de laag bestaande uit rubbers met jute een laag schuim. Heb ik ook gedaan; zit eens stuk lekkerder dan direct met skai op de rubbers.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 20 mar, 2008 11:08

Sterker nog Robbert, bij mijn club bekleding zit er schuim met een laagje textiel vastgestikt aan de bekleding. Schuim is ongeveer 1,5cm dik, af fabriek.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » do 20 mar, 2008 11:40

backfire schreef:Sterker nog Robbert, bij mijn club bekleding zit er schuim met een laagje textiel vastgestikt aan de bekleding. Schuim is ongeveer 1,5cm dik, af fabriek.
Ja, dit wist ik.. de clubs hadden deze "luxe" wel maar de specials moesten het hierzonder doen, alhowel er onder het skai ook wel een minimeus laagje zit, met wit textiel afgestikt.
Foto's

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 20 mar, 2008 14:56

Ik heb een 1967er eend gehad daar had de vorige eigenaar onder het skai een dikke laag molton stof gedaan. Dat zat pas echt super comfortabel. En de achterste 4 rubbers aan iedere kant had ie verdubbeld dus die konden meer dragen.
diverse Citroens, wat anders.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » do 20 mar, 2008 18:06

Ik ga sowieso schuim onder de bekleding doen, en ook schuim van ong 1 cm dik onde rhet skai stikken, zodat het gladder wordt (dat extra schuim vangt dan op waar het te krap/te ruim is)

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » vr 21 mar, 2008 00:51

Tim Rozendaal schreef:Ik ga sowieso schuim onder de bekleding doen, en ook schuim van ong 1 cm dik onde rhet skai stikken, zodat het gladder wordt (dat extra schuim vangt dan op waar het te krap/te ruim is)
Als je dan toch de skai bekleding zelf maakt, maak dan alles iets breder en langer.
Zodra je er schuim onder steekt, wordt het wat voller, en sluit de bekleding van zitvlak/rugvlak minder mooi op elkaar aan. Dit is mijn ervaring nadat ik er schuim van ca 1,5 cm onder heb gedaan. Dit was overigens groen schuim, wat van een betere kwaliteit zou zijn dan gewoon schuimrubber dat meestal geel is. Dit verpulvert sneller door de druk van de rubbers, en zoniet dan is het na een paar jaar aan het verpulveren door ouderdom.
Foto's

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 mar, 2008 11:02

Ik denk dat dat eerder aan de kwaliteit van het schuimrubber ligt. Ik heb hier mijn achterbank van 21 jaar oud liggen en die is nog niet verpulverd of hard.

Plaats reactie