Achterportier gaat vanzelf open

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Raspoutin
Beginner
Beginner

Achterportier gaat vanzelf open

Bericht door Raspoutin » zo 30 mar, 2008 22:26

Misschien dat een van jullie dit "probleem" ooit eens heeft gehad en mij kan vertellen hoe ik het kan oplossen.
Onder het rijden, en dan met name bij wat meer wind of slecht wegdek, schiet mijn linker achterportier open. Nou blijft hij gelukkig hangen op het slot en door de wind (van het rijden) zal hij, ook als hij niet in het slot zit, wel niet helemaal open waaien.
Ik denk dat in de loop van de jaren het scharnier wat is gaan wijken, maar het is zo'n glijscharnier, dus veel stelwerk zit er niet aan. Iemand enig idee hoe ik de deur weer een beetje in het gareel kan krijgen.

Groetjes
Hilleke

gsm
Beginner
Beginner

Bericht door gsm » zo 30 mar, 2008 22:31

Je kan het slot wat afstellen, dan valt de deur beter dicht en schiet ie ook niet meer open.

Raspoutin
Beginner
Beginner

Bericht door Raspoutin » zo 30 mar, 2008 22:35

Ga ik morgen gelijk proberen.. dank je wel

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 30 mar, 2008 22:38

Inderdaad het slot-gedeelte dat aan de koets zit wat beter afstellen. Die deur gaat inderdaad in de loop der jaren onderaan wat uitslijten door het gebruik. Uiteindelijk gaat ie dan slechter sluiten. Blijft wel lastig want stellen houdt aan een keer op. Maar wie weet is het net voldoende.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 31 mar, 2008 17:58

ik ken een (inmiddels gepensioneerde) citroen monteur die vroeger bijna niks anders dan aan a-types sleutelen
en zij losten het probleem zo op : zet je knie ter hoogte van het slot aan de buiten kant van de deur

pak nu de boven en onder kant van de deur en trek die naar je toe terwijl je je knie van je af duwt

zo buig je de deur suptiel en wordt slot richting de deur vanger geduwt en de rest er van af
waar door de rest niet het slot niet van de deur vanger af "duwt"

2cv freak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

gsm
Beginner
Beginner

Bericht door gsm » ma 31 mar, 2008 18:14

Tja waarom zou je ook een slot afstellen, wanneer je ook de deur kan vouwen :roll: ;)

Plaats reactie