Misschien dat een van jullie dit "probleem" ooit eens heeft gehad en mij kan vertellen hoe ik het kan oplossen.
Onder het rijden, en dan met name bij wat meer wind of slecht wegdek, schiet mijn linker achterportier open. Nou blijft hij gelukkig hangen op het slot en door de wind (van het rijden) zal hij, ook als hij niet in het slot zit, wel niet helemaal open waaien.
Ik denk dat in de loop van de jaren het scharnier wat is gaan wijken, maar het is zo'n glijscharnier, dus veel stelwerk zit er niet aan. Iemand enig idee hoe ik de deur weer een beetje in het gareel kan krijgen.
Groetjes
Hilleke
Achterportier gaat vanzelf open
Inderdaad het slot-gedeelte dat aan de koets zit wat beter afstellen. Die deur gaat inderdaad in de loop der jaren onderaan wat uitslijten door het gebruik. Uiteindelijk gaat ie dan slechter sluiten. Blijft wel lastig want stellen houdt aan een keer op. Maar wie weet is het net voldoende.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
ik ken een (inmiddels gepensioneerde) citroen monteur die vroeger bijna niks anders dan aan a-types sleutelen
en zij losten het probleem zo op : zet je knie ter hoogte van het slot aan de buiten kant van de deur
pak nu de boven en onder kant van de deur en trek die naar je toe terwijl je je knie van je af duwt
zo buig je de deur suptiel en wordt slot richting de deur vanger geduwt en de rest er van af
waar door de rest niet het slot niet van de deur vanger af "duwt"
2cv freak
en zij losten het probleem zo op : zet je knie ter hoogte van het slot aan de buiten kant van de deur
pak nu de boven en onder kant van de deur en trek die naar je toe terwijl je je knie van je af duwt
zo buig je de deur suptiel en wordt slot richting de deur vanger geduwt en de rest er van af
waar door de rest niet het slot niet van de deur vanger af "duwt"
2cv freak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!