Pagina 1 van 2
knakkend geluid
Geplaatst: za 5 apr, 2008 17:28
door Michiel van G.
mijn dyane heeft weer iets nukkigs:
als ik over een hobbel in de weg rijd, of over een drempel een gaat hoor je heel luid een blikkerig knakkend geluid.
Ik zou niet weten wat het is, vorig jaar zijn de trekogen en kantelmessen gecontroleerd en gesmeerd, daar lag het niet aan, maar het geluid is nog steeds niet weg! (en het is vooral als de auto diep inveert en dan weer uitveert)
het lijkt een beetje op het geluid dat als je versleten stuurkogels hebt (alleen dan veel luider)
wat zou het kunnen zijn?
Re: knakkend geluid
Geplaatst: za 5 apr, 2008 17:38
door SamClukkers
Je automatische versnellingsbak?
Geplaatst: za 5 apr, 2008 17:57
door martijntje
ik heb ook eens een keer zoiets gehad en dat lag toen aan de binnenspatbord die niet goed in zijn rubbere punten zat op het chassis. kijk daar eens naar.
en net wat sam zegt, misschien je automaatbak
Geplaatst: za 5 apr, 2008 18:36
door siemen
kijk naar je binnen spatborden!
die kan tegen je draagarm aankomen!
Geplaatst: za 5 apr, 2008 19:01
door martijntje
ja siemen dat bedoelde ik te zeggen
Geplaatst: za 5 apr, 2008 19:12
door AZL57
ik had een keer kleine steentjes boven op de achterwielarmen liggen. Op het stuk waar de lagers zitten. Bij het inveren was er te weinig ruimte tussen de armen en de voorrand van het binenspatbord achter, dan knakten en kradten de steentjes lans het binnenspatbord. (In die hoek van de C-stijl). Kon ze er met een metalen liniaal uitwippen. Lang naar gezocht
Geplaatst: za 5 apr, 2008 20:12
door Ramon
spatbord!!!
en anders je traverse bouten even aandraaien en opnieuw borgen
Geplaatst: za 5 apr, 2008 21:29
door landloper
De boven- of onderplaat van het chassis? Die kan 'plok' laten horen. Gebeurt het bijvoorbeeld ook wanneer je met het eerste wiel een oprit op rijdt?
Geplaatst: za 5 apr, 2008 23:40
door Michiel van G.
Ik denk dat het of de traversebouten of het spatbord is.
Mijn binnenspatborden zijn nogal vreemd van vorm, en passen met geen mogelijkheid in die rubber steuntjes. dat zal bes bijdragen. Alleen klinkt het zo 'hard' dat het de traversebouten wel moeten zijn.
als ik die wil aandraaien: wat voor borging en hoeveel nM?
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 01:15
door Erikjan
Ik had het zelfde probleem. Bleek dat het spatbord en de wieldraagarm rechts voor te dicht op elkaar zaten. Als hij dan heel ver door veerd schiet het langs elkaar en dat maakt een hard knak geluid. Heb een stukje van het spatbord boven de wieldraagarm af geslepen.
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 07:21
door Ramon
gewoon vast michiel!!!!
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 09:20
door Hanzzl69
Ramonami schreef:gewoon vast michiel!!!!
Mwah, ik zou toch even in een vraagbaak willen kijken om te zien op hoeveel m´n momentsleutel ingesteld moet worden.
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 12:33
door AZL57
4 a 5 m.daN
Geplaatst: zo 6 apr, 2008 12:43
door backfire
is dat gelijk aan 50nm?
Geplaatst: vr 11 apr, 2008 16:51
door Michiel van G.
vandaag even de boel op bokjes gezet: en daar is het euvel: stuurkogel aan de bestuurderskant tikt als een idioot. als ik het wiel hevig heen en weer beweeg. Betekent dit dat de stuurkogels moeten worden vervangen? of moeten ze worden gesteld? het is alleen aan de bestuurders kant, de andere kant heeft er geen last van (als ik daar aan het wiel sjor tikt eveneens de kogel links)