knakkend geluid
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
knakkend geluid
mijn dyane heeft weer iets nukkigs:
als ik over een hobbel in de weg rijd, of over een drempel een gaat hoor je heel luid een blikkerig knakkend geluid.
Ik zou niet weten wat het is, vorig jaar zijn de trekogen en kantelmessen gecontroleerd en gesmeerd, daar lag het niet aan, maar het geluid is nog steeds niet weg! (en het is vooral als de auto diep inveert en dan weer uitveert)
het lijkt een beetje op het geluid dat als je versleten stuurkogels hebt (alleen dan veel luider)
wat zou het kunnen zijn?
als ik over een hobbel in de weg rijd, of over een drempel een gaat hoor je heel luid een blikkerig knakkend geluid.
Ik zou niet weten wat het is, vorig jaar zijn de trekogen en kantelmessen gecontroleerd en gesmeerd, daar lag het niet aan, maar het geluid is nog steeds niet weg! (en het is vooral als de auto diep inveert en dan weer uitveert)
het lijkt een beetje op het geluid dat als je versleten stuurkogels hebt (alleen dan veel luider)
wat zou het kunnen zijn?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: knakkend geluid
Je automatische versnellingsbak?
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
ik had een keer kleine steentjes boven op de achterwielarmen liggen. Op het stuk waar de lagers zitten. Bij het inveren was er te weinig ruimte tussen de armen en de voorrand van het binenspatbord achter, dan knakten en kradten de steentjes lans het binnenspatbord. (In die hoek van de C-stijl). Kon ze er met een metalen liniaal uitwippen. Lang naar gezocht
diverse Citroens, wat anders.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ik denk dat het of de traversebouten of het spatbord is.
Mijn binnenspatborden zijn nogal vreemd van vorm, en passen met geen mogelijkheid in die rubber steuntjes. dat zal bes bijdragen. Alleen klinkt het zo 'hard' dat het de traversebouten wel moeten zijn.
als ik die wil aandraaien: wat voor borging en hoeveel nM?
Mijn binnenspatborden zijn nogal vreemd van vorm, en passen met geen mogelijkheid in die rubber steuntjes. dat zal bes bijdragen. Alleen klinkt het zo 'hard' dat het de traversebouten wel moeten zijn.
als ik die wil aandraaien: wat voor borging en hoeveel nM?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
vandaag even de boel op bokjes gezet: en daar is het euvel: stuurkogel aan de bestuurderskant tikt als een idioot. als ik het wiel hevig heen en weer beweeg. Betekent dit dat de stuurkogels moeten worden vervangen? of moeten ze worden gesteld? het is alleen aan de bestuurders kant, de andere kant heeft er geen last van (als ik daar aan het wiel sjor tikt eveneens de kogel links)