Pagina 1 van 2

Contactrol waterdicht te krijgen?

Geplaatst: do 10 apr, 2008 22:48
door Hanzzl69
Ok, ik weet, het is symptoombestrijding.
Maar toch ...
Heeft iemand tips hoe je de contactrol waterdicht zou kunnen krijgen? Ik heb na twee tweedehands rollen nu maar een gloednieuwe gemonteerd, maar omdat de eend lekt zal er ooit wel weer water in komen. Met corrosie en slecht starten als gevolg (en uitslaande motor als je een richtingaanwijzer aan zet, ook heel leuk).

Ducktape?
Vol laten lopen met olie?
Kom maar op!

En ja, dat de eend waterdichtgemaakt moet worden weet ik, ik ben al aan het sparen. :evil:

Geplaatst: do 10 apr, 2008 22:57
door backfire
isolatietape. Of gewoon contactrol weg halen en 2 schakelaars monteren.

Geplaatst: vr 11 apr, 2008 22:52
door Hanzzl69
backfire schreef:isolatietape. Of gewoon contactrol weg halen en 2 schakelaars monteren.
Twee schakelaars? Vertel! :shock: :?:

Geplaatst: vr 11 apr, 2008 23:20
door Spookeend
1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............

(tipje, wel het stuurslot of verwijderen, want anders vergeet je dat zeker een keer, lol)

En, dan ergens een dikke massa schakelaar maken (of in de massa of in bv de dikke plus naar de startmotor) en dan heb je je contactslot nooit meer nodig.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: za 12 apr, 2008 00:54
door backfire
juistem ;)

Geplaatst: za 12 apr, 2008 11:25
door supercees
Spookeend schreef:1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............
startknop kan je maken van een deurbel, die je in je dashboard monteert, daar zit vaak een loos rubber dopje dat je eruit wipt.

de mijne is van goud :wink:
Afbeelding

Geplaatst: za 12 apr, 2008 18:37
door the Nosepicker
Pas maar op dat ze 'm niet jatten. (je startknop dan..;) )

Geplaatst: za 12 apr, 2008 20:43
door AZL57
Ding lekker inspuiten met WD-40 dit zou water moeten verdrijven. Wellicht ook toekomstig water? Of je moet de oorzaak van het lek zoeken, lijkt me ook wel zo goed voor de rest van de auto.

Geplaatst: za 12 apr, 2008 21:53
door dyane_maniac
contactrol licht insmeren met kopervet?

Geplaatst: za 12 apr, 2008 22:35
door Spookeend
Met WD 40 of een andere vetsoort/smeer middel, en je kunt je slot zeker niet meer gebruiken na een tijdje. Smeermiddelen trekken stof aan/ houden stof vast, dus dan koekt het helemaal aan elkaar vast en is het op den duur gewoon vol.

Enige waarmee je je slot mag smeren is met grafiet poeder.

Oplossing is simpel, als je niet het risico wilt lopen binnenkort ergens niet meer weg te kunnen? Stuurslot demonteren en zorgen dat je iets hebt om de draadjes door te verbinden in geval van nood, of meteen knoppen inbouwen.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: zo 13 apr, 2008 15:55
door thomaaas
idd ik heb ook gewoon normale contactrol maar ik heb mn stuurslot eruit gesloopt. In de stad doe ik er toch zo'n rood ding omheen, dat afschrikt. Werkt een stuk beter dan het standaard stuurslot ;)

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 10:09
door dyane_maniac
@spookeend:

maar het gaat toch om de contactROL en niet het contactSLOT?? of mis ik iets?

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 14:32
door supercees
AZL57 schreef:Ding lekker inspuiten met WD-40 dit zou water moeten verdrijven.
WD-40 staat letterlijk voor Water Displacement, 40e poging. Een zekere Norm Larsen, chemicus, heeft het reeds in 1953 ontwikkeld. Hij wilde een middel maken om corrosie te voorkomen, door water af te stoten. Zijn 40e (!) poging lukte. Geinig om te weten, dacht ik :wink: .

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 15:12
door Twécévé
Is dit een Special probleem? Bij mijn 2cv6 Club herken ik namelijk niet dat starten verhinderd wordt door water.

Geplaatst: ma 14 apr, 2008 16:21
door Jesper
Twécévé schreef:Is dit een Special probleem? Bij mijn 2cv6 Club herken ik namelijk niet dat starten verhinderd wordt door water.
Lijkt me niet - ik heb ook een waterdichte Spécial (rood van kleur).
Maar, laten we eerlijk zijn, géén enkele Eend is helemaal waterdicht
te krijgen. Een lekkend, dus lekker roestend, vooruitframe of dito
aircoklep is vaak de boosdoener...