Contactrol waterdicht te krijgen?
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Contactrol waterdicht te krijgen?
Ok, ik weet, het is symptoombestrijding.
Maar toch ...
Heeft iemand tips hoe je de contactrol waterdicht zou kunnen krijgen? Ik heb na twee tweedehands rollen nu maar een gloednieuwe gemonteerd, maar omdat de eend lekt zal er ooit wel weer water in komen. Met corrosie en slecht starten als gevolg (en uitslaande motor als je een richtingaanwijzer aan zet, ook heel leuk).
Ducktape?
Vol laten lopen met olie?
Kom maar op!
En ja, dat de eend waterdichtgemaakt moet worden weet ik, ik ben al aan het sparen.
Maar toch ...
Heeft iemand tips hoe je de contactrol waterdicht zou kunnen krijgen? Ik heb na twee tweedehands rollen nu maar een gloednieuwe gemonteerd, maar omdat de eend lekt zal er ooit wel weer water in komen. Met corrosie en slecht starten als gevolg (en uitslaande motor als je een richtingaanwijzer aan zet, ook heel leuk).
Ducktape?
Vol laten lopen met olie?
Kom maar op!
En ja, dat de eend waterdichtgemaakt moet worden weet ik, ik ben al aan het sparen.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............
(tipje, wel het stuurslot of verwijderen, want anders vergeet je dat zeker een keer, lol)
En, dan ergens een dikke massa schakelaar maken (of in de massa of in bv de dikke plus naar de startmotor) en dan heb je je contactslot nooit meer nodig.
Greatnix Spookeend
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............
(tipje, wel het stuurslot of verwijderen, want anders vergeet je dat zeker een keer, lol)
En, dan ergens een dikke massa schakelaar maken (of in de massa of in bv de dikke plus naar de startmotor) en dan heb je je contactslot nooit meer nodig.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
startknop kan je maken van een deurbel, die je in je dashboard monteert, daar zit vaak een loos rubber dopje dat je eruit wipt.Spookeend schreef:1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
de mijne is van goud
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Moderator
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Met WD 40 of een andere vetsoort/smeer middel, en je kunt je slot zeker niet meer gebruiken na een tijdje. Smeermiddelen trekken stof aan/ houden stof vast, dus dan koekt het helemaal aan elkaar vast en is het op den duur gewoon vol.
Enige waarmee je je slot mag smeren is met grafiet poeder.
Oplossing is simpel, als je niet het risico wilt lopen binnenkort ergens niet meer weg te kunnen? Stuurslot demonteren en zorgen dat je iets hebt om de draadjes door te verbinden in geval van nood, of meteen knoppen inbouwen.
Greatnix Spookeend
Enige waarmee je je slot mag smeren is met grafiet poeder.
Oplossing is simpel, als je niet het risico wilt lopen binnenkort ergens niet meer weg te kunnen? Stuurslot demonteren en zorgen dat je iets hebt om de draadjes door te verbinden in geval van nood, of meteen knoppen inbouwen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
WD-40 staat letterlijk voor Water Displacement, 40e poging. Een zekere Norm Larsen, chemicus, heeft het reeds in 1953 ontwikkeld. Hij wilde een middel maken om corrosie te voorkomen, door water af te stoten. Zijn 40e (!) poging lukte. Geinig om te weten, dacht ik .AZL57 schreef:Ding lekker inspuiten met WD-40 dit zou water moeten verdrijven.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Lijkt me niet - ik heb ook een waterdichte Spécial (rood van kleur).Twécévé schreef:Is dit een Special probleem? Bij mijn 2cv6 Club herken ik namelijk niet dat starten verhinderd wordt door water.
Maar, laten we eerlijk zijn, géén enkele Eend is helemaal waterdicht
te krijgen. Een lekkend, dus lekker roestend, vooruitframe of dito
aircoklep is vaak de boosdoener...
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)