Contactrol waterdicht te krijgen?

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Contactrol waterdicht te krijgen?

Bericht door Hanzzl69 » do 10 apr, 2008 22:48

Ok, ik weet, het is symptoombestrijding.
Maar toch ...
Heeft iemand tips hoe je de contactrol waterdicht zou kunnen krijgen? Ik heb na twee tweedehands rollen nu maar een gloednieuwe gemonteerd, maar omdat de eend lekt zal er ooit wel weer water in komen. Met corrosie en slecht starten als gevolg (en uitslaande motor als je een richtingaanwijzer aan zet, ook heel leuk).

Ducktape?
Vol laten lopen met olie?
Kom maar op!

En ja, dat de eend waterdichtgemaakt moet worden weet ik, ik ben al aan het sparen. :evil:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 10 apr, 2008 22:57

isolatietape. Of gewoon contactrol weg halen en 2 schakelaars monteren.

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 11 apr, 2008 22:52

backfire schreef:isolatietape. Of gewoon contactrol weg halen en 2 schakelaars monteren.
Twee schakelaars? Vertel! :shock: :?:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 11 apr, 2008 23:20

1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............

(tipje, wel het stuurslot of verwijderen, want anders vergeet je dat zeker een keer, lol)

En, dan ergens een dikke massa schakelaar maken (of in de massa of in bv de dikke plus naar de startmotor) en dan heb je je contactslot nooit meer nodig.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 12 apr, 2008 00:54

juistem ;)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 12 apr, 2008 11:25

Spookeend schreef:1, schakelaar met 2 vaste standen, om het contacht aan/uit te zetten.
2, schakelaar/knop die niet vast kan staan in 1 stand om de eend te starten..............
startknop kan je maken van een deurbel, die je in je dashboard monteert, daar zit vaak een loos rubber dopje dat je eruit wipt.

de mijne is van goud :wink:
Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » za 12 apr, 2008 18:37

Pas maar op dat ze 'm niet jatten. (je startknop dan..;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5107
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 12 apr, 2008 20:43

Ding lekker inspuiten met WD-40 dit zou water moeten verdrijven. Wellicht ook toekomstig water? Of je moet de oorzaak van het lek zoeken, lijkt me ook wel zo goed voor de rest van de auto.
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 12 apr, 2008 21:53

contactrol licht insmeren met kopervet?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 12 apr, 2008 22:35

Met WD 40 of een andere vetsoort/smeer middel, en je kunt je slot zeker niet meer gebruiken na een tijdje. Smeermiddelen trekken stof aan/ houden stof vast, dus dan koekt het helemaal aan elkaar vast en is het op den duur gewoon vol.

Enige waarmee je je slot mag smeren is met grafiet poeder.

Oplossing is simpel, als je niet het risico wilt lopen binnenkort ergens niet meer weg te kunnen? Stuurslot demonteren en zorgen dat je iets hebt om de draadjes door te verbinden in geval van nood, of meteen knoppen inbouwen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 13 apr, 2008 15:55

idd ik heb ook gewoon normale contactrol maar ik heb mn stuurslot eruit gesloopt. In de stad doe ik er toch zo'n rood ding omheen, dat afschrikt. Werkt een stuk beter dan het standaard stuurslot ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 14 apr, 2008 10:09

@spookeend:

maar het gaat toch om de contactROL en niet het contactSLOT?? of mis ik iets?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 14 apr, 2008 14:32

AZL57 schreef:Ding lekker inspuiten met WD-40 dit zou water moeten verdrijven.
WD-40 staat letterlijk voor Water Displacement, 40e poging. Een zekere Norm Larsen, chemicus, heeft het reeds in 1953 ontwikkeld. Hij wilde een middel maken om corrosie te voorkomen, door water af te stoten. Zijn 40e (!) poging lukte. Geinig om te weten, dacht ik :wink: .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 14 apr, 2008 15:12

Is dit een Special probleem? Bij mijn 2cv6 Club herken ik namelijk niet dat starten verhinderd wordt door water.

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » ma 14 apr, 2008 16:21

Twécévé schreef:Is dit een Special probleem? Bij mijn 2cv6 Club herken ik namelijk niet dat starten verhinderd wordt door water.
Lijkt me niet - ik heb ook een waterdichte Spécial (rood van kleur).
Maar, laten we eerlijk zijn, géén enkele Eend is helemaal waterdicht
te krijgen. Een lekkend, dus lekker roestend, vooruitframe of dito
aircoklep is vaak de boosdoener...
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

Plaats reactie