wat kan je verwachten

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

wat kan je verwachten

Bericht door //sander// » ma 14 apr, 2008 18:47

Hallo
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum.
en zou in de komende maanden een 2cv AK willen aanschaffen.
Mijn budget voor de aanschaf zou max 2000 euro zijn.
Wat mag ik verwachten voor deze prijs.
Ik zou denken een auto in rijdende staat.
Met een redelijk chasis, hier en daar een bluts en roest.
maar zeker niet rot.
De bedoeling is om hem te restaureren en helemaal in orde te zetten.

Is het ook voordeliger om in het begin van frankrijk op zoek te gaan, met dat ik niet zo heel ver van de franse grens woon. Ik dacht met dat het franse autos zijn er daar misschien meer aanbod is en daardoor de prijs lager.

groeten sander

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: wat kan je verwachten

Bericht door SamClukkers » di 15 apr, 2008 21:16

Voor 2000 euro koop je wel een héél goeie restauratiebasis, zeker in Frankrijk. De geïmporteerde rommel die in België (en NL) te koop staat kost je vaak zo'n drie keer meer dan je ze zelf in Frankrijk zult betalen. Een te restaureren exemplaar heb je al snel voor zo'n 500 euro, goed zoeken! :wink: Kijk al eens op www.leboncoin.fr, kun je ook zoeken op departement.

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » di 15 apr, 2008 21:22

en ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen. gewoon de tijd nemen om iets te zoeken naar je zin en je budget. maar voor 2000 euro kan je zeker een goede basis aanschaffen succes met je zoektocht!
dyane 4 68 en dyane 6 69

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door //sander// » di 15 apr, 2008 21:29

Bedankt voor de reacties.
Zal direct de link eens bekijken voor autos in frankrijk.
Links van franse sites zijn zeker welkom.
De franse wagens die in belgie en nederland te koop staan worden met een winstmarge verkocht dus zal ik proberen rechtstreeks in frankrijk iets te vinden.
Ben van plan om mijn tijd te nemen om een geschikte besteleend te vinden. Zal zeker geen overhaaste beslissing nemen.
Maar hoop stiekem toch om tegen de zomer een geschikte wagen te vinden zodat ik in mijn paar weekjes vankantie al kan beginnen :lol:

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » di 15 apr, 2008 22:28

ik kijk regelmatig op deze site, gewoon om te kijken en me te verlekkeren :lol: http://www.anciennes.net
dyane 4 68 en dyane 6 69

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door //sander// » zo 20 apr, 2008 14:57

ben nu een paar keer per week aan het rondkijken op het internet voor een leuke betaalbare besteleend.
Al veel tegengekomen in verschillende prijsklasses ( van 500 euro tot 12000euro :shock: )

Heb nu een eend gezien.
http://www.leboncoin.fr/vi/13337682.htm?ca=17_s
wat denken jullie hiervan, heeft hier en daar wat roest, de motor ziet er mij niet volledig uit op eerste zicht denk ik.

In ieder geval ga ik nog beetje verder zoeken

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » zo 20 apr, 2008 15:14

luchtfilter, slangen, accu .... etc.
hoe ziet het chassis eruit ...
vroeger rood geweest?

hoop vragen, en in ieder geval niet rijdend langs de rdw....
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » zo 20 apr, 2008 15:39

Luchtfilter, verwarmingsbuizen, accu ... die heb je zo gevonden! :wink:

Het verluchtingsklepje is dicht gesmeerd en de achterspatborden hebben ook hun beste tijd gehad. De staat van de achterspatborden speelt op zich geen rol, want dat vervang je bij een AZU/AK zowiezo in de meeste gevallen. Maar als jij hem interessant vindt, waarom niet? Hij staat toch niet zo heel erg ver van bij jou. :wink: En de 200 euro die je minder zou geven aan een exemplaar uit het zuiden geef je dan toch weer uit aan het transport, dus uiteindelijk maakt het niks uit. Kijken kan geen kwaad en dan heb je meteen al wat materiaal om te vergelijken als je naar een volgend exemplaar gaat kijken!

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door //sander// » zo 20 apr, 2008 16:36

ja denk ook dat ie vroeger rood was. Aan de binnenkant zie je nog rode verf.
Ben verschillende wagens aan het vergelijken, er is nog geen haast bij.
liever iets langer zoeken en een goeie wagen te pakken hebben. Dan rap iets te kopen en dat tijdens het restaureren vloeken dat de wagen slechter is dan je dacht.
nu is het vooral prijzen vergelijken en de staat van de wagens.
Als je een te rotte wagen koopt lopen de kosten op om hem in orde te krijgen, dus win je volgens mij niet veel uit

we blijven zoeken, leuke links blijven steeds welkom

groeten sander

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 20 apr, 2008 16:42

je wilt persee een besteleend??

ami's zijn ook erg goedkoop in frankrijk! niemand wil ze..

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door //sander// » zo 20 apr, 2008 21:38

Ja liefst een besteleend
een ami is ook wel mooi, maar niet echt mijn ding.
Heb nu verschillende besteleenden bekeken.
Op het eerste zicht is volgende 1 van de betere als je prijs kwaliteit verhouding bekijkt.

Wat denken jullie daarvan/
http://www.franseklassieker.com/
bij vooraad kan je danvolgende besteleend zien.
Citroen AK 400 goed chassis ideaal voor hobbyist, beetje las en cosmetisch werk, motor loopt goed. Met carte grise.

Maar om beter te oordelen denk ik dat ik best wat meer fotos vraag van enkele slechte punten.
Een oordeel vormen over de staat is natuurlijk moeilijk met 2 fotos, en beetje ver weg om zomaar eens naar toe te rijden.

groeten

TB
Moderator

Bericht door TB » di 6 mei, 2008 22:14

Zoiezo contact leggen met de verkoper. Kijken of die ook welwillend is om jou de info te geven die je vraagt. Je moet er een stukje voor reizen dus dan mag je best van te voren weten of het de moeite waard is om te gaan kijken.

Anders maak je een lijstje met auto's die je gaat bekijken in 1 of meerdere dagen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » di 6 mei, 2008 23:26

weet waar mee je begint met een besteleend gaat 3 keer zoveel tijd in zitten dan een eend!

als ik jou schoenen zou staan zou ik op http://www.franseklassieker.com/
naar die ak250 (azu) gaan kijken!

voor 200o euro uit frankrijk heb je meestal een harde alleen motorisch slecht! vooral de bakken PAS WEL OP ! die versnellingsbak zijn erg schaars! je kan er een acabak inzetten maar dan moet je wel de acadyane motor voor hangen!

koop je een orgineele nederlands kenteken auto is voor 2000 euro r0t!

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 7 mei, 2008 00:29

siemen schreef:voor 200o euro uit frankrijk heb je meestal een harde alleen motorisch slecht! vooral de bakken PAS WEL OP ! die versnellingsbak zijn erg schaars!
Ik hou niet van die veralgemening, Siemen. Er zijn vast nog exemplaren met goede bakken. En als de bak dan toch slecht is laat je hem gewoon reviseren? Een vriend van m'n vader heeft onlangs twee keer op rij z'n versnellingsbak vervangen door een tweedehands exemplaar, elke keer bleek het een versleten rotbak te zijn. Hij nam toen de zeer wijze beslissing om zijn originele bak te laten reviseren. Perfecte bakken en blokken liggen anno 2008 nu eenmaal niet meer op elke hoek van de straat ...

En wat is een harde bestel? Een AZU/AK is een gebruiksvoorwerp en heeft 9/10 altijd een gedeukte achterkant. Ofwel zijn ze keihard en gedeukt of compleet verrot, maar vervangen doe je altijd! Het zou dus dom zijn om 1500 euro meer te geven aan een zogezegd hard exemplaar waar je uiteindelijk evenveel werk aan hebt dan een rot exemplaar.

//sander//
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door //sander// » wo 7 mei, 2008 07:15

Het is een oude auto dat je koopt, dus zal er wel het een en ander aan niet meer te best zijn.
Je kan het meeste toch zelf herstellen of reviseren, als je maar je tijd er voor neemt en alles wil leren.
dat denk ik toch

maar de aankoop zal hoogstwaarschijnlijk iets uitgesteld worden omdat ik nog geen goede stalling heb :?
en het is zonde om de wagen buiten te laten staan

Plaats reactie