Ventilator van dynamo krijgen op Az 1955

Plaats reactie
Coyote4l
Beginner
Beginner

Ventilator van dynamo krijgen op Az 1955

Bericht door Coyote4l » di 22 apr, 2008 22:22

Ik krijg de ventilator niet van dynamo geklopt op AZ1955.

Heb dus zoals de RTA voorschrijft gat geboord en deksel losgeschroefd. Zo komt dynamo met ventilator er af.

Dan gaat dynamo in de werkbank en klop je de ventilator wel los.
NIET DUS !

Ondanks kruipolie, verwarmen met bunzenbrander en zware hamer komt de ventilator niet los (alleen krom)...

Wie heeft een suggestie ?

Ik moet dit WE naar Citrojumble (B), de week erop naar Nationale in Duinkerke (FR) en dan naar Utrecht ! Maar zonder dynamo haal ik het niet

Dank

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 22 apr, 2008 23:04

Kun je geen passende staaf in het anker zetten en de fan van binnenuit af tikken. Niet het anker in de bankschroef zetten dan kan het beschadigd worden. Gewoon alles vasthouden en met die staaf op een stevige ondergrond tikken.
We hebben op de A-markt ook even hierover gesproken meen ik. Als je hem uitelkaar hebt toch maar eens de binnenkant van het anker checken of die wel mooi glad is. Anders heb je weer het zelfde probleem.
p.s. Een tijdelijke oplossing heb ik in Finland gezien. De man had een gewone dynamo dwars op de versnellingsbak gemonteerd met een v-snaar om de remtrommel. Werkt ook.
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 23 apr, 2008 07:45

Had hetzelfde probleem bij mijn 2cv uit 53.
Heb dynamo vast laten zitten en met lange pen passend in het aanslingergat(?) gestoken. op uiteinde met flinke hamer slaan en wilde hij wel los.

kracht maal de arm, veel succes
Citroén rolls better than a Rolls!

Coyote4l
Beginner
Beginner

Opelost

Bericht door Coyote4l » za 26 apr, 2008 19:11

Deze morgen mijn trots ingeslikt en naar ex-cit dealer in de buurt getrrokken. De oude vader vloekte dat ik alles kapot had gemaakt...

Maar toen hij zelf begon moest hij toegeven dat het inderdaad muurvast zat en dat ik het correct had gedemonteerd.

Na 15 minuten kloppen met de hamer is ie overgestapt op perslucht. Gewoon axiaal kloppen langs achter en hop : los !

Deze namiddag alle sterig gemonteerd en ik kan naar Namen en Duinkerken.

Dank voor alle tips.

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 27 apr, 2008 21:01

Gefeliciteerd :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie