Achteruit rijlicht schakelaar?
Achteruit rijlicht schakelaar?
Hoi,
ik wilde een achteruit rijlicht maken. Helaas, pindakaas, in mijn bak kan geen schakelaar geplaatst worden. Vroeger had je op de "Bully", het gewoon Volkswagen T2 busje, een "Tachowellenschalter", dus een schakelaar, aangedreven via de snelheidsmeter, die bij het achteruit rijden het lampje aanzette.
Heeft iemand zo iets al op een eend geplaatst. Fabricant van de schakelaars was Hella.
ik wilde een achteruit rijlicht maken. Helaas, pindakaas, in mijn bak kan geen schakelaar geplaatst worden. Vroeger had je op de "Bully", het gewoon Volkswagen T2 busje, een "Tachowellenschalter", dus een schakelaar, aangedreven via de snelheidsmeter, die bij het achteruit rijden het lampje aanzette.
Heeft iemand zo iets al op een eend geplaatst. Fabricant van de schakelaars was Hella.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja, zit op de meharie ook. ook op de snelheidsmeterkabel. Nadeel is wel, dat ie pas aangaat na een meter achteruit rijden.
Welke het is weet ik niet, zit er al zo lang op als ik me kan herinneren.
Greatnix Spookeend
Welke het is weet ik niet, zit er al zo lang op als ik me kan herinneren.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat mijn pa dat es van een andere eend gehaald heeft ofzo. Ik zal het es vragen aan m.Lutz schreef:Hoi Spookeend,Spookeend schreef:ja, zit op de meharie ook. ook op de snelheidsmeterkabel.
was dat een achteraf gemonteerd achteruit rijlicht of iets wat je als accessoire kon bijbestellen?
Groeten,
....Lutz
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Op mijn geit in aantocht kan geen schakelaar in de bak geplaatst worden.björn schreef:ik weet dat duitse eenden ze in de jaren 80 vcerplicht waren in duitsland
kwam er pas een tegen op de vesnelingsbak van inez
bij deze zat hij op de achterste plaat op de bak
boven de bovenste lager en niet op de kilometerkabel
Een schakelaar op het dashbord komt niet door de keuring. Dan moet je even het lampje eruit halen. Dat is werk.
Bedankt voor het meedenken,
....Lutz
-
- Veelvuldig poster
Misschien heb je hier wat aan. DIT topic gaat over een neutraalstand schakelaar, maar dezelfde wijze zou theoretisch ook voor de achteruit stand van de schakelpook moeten gelden.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Ik wil nog eens alle optie's samenvatten:
1) schakelaar in de bak plaatsen, mits erop voorbereid (zoek eens een Duitse bak)
2) op sommige bakken past een achteruit rijlicht schakelaar, mits het snelheidsmeterkabel met schroefdraad is vastgeschroefd (bij mij niet)
3) gebruik een electronisch snelheidsmeter met digitale cijfers. Zit ook een aansturing op voor achteruit rijlicht (geen stijl voor een 2cv)
4) gebruik alarm knipperlichten en vergeet niet ze uit te zetten (standaard op mijn eend)
5) remmen en gas geven tegelijk (doe eens de groeten aan je remmendealer)
6) gebruik een groot zaklataarn (en laat je medereizigers de straat verlichten)
7) denk dat je een Bugatti rijdt en dan heb je geen verlichting nodig
alles wat ik ben vergeten...
1) schakelaar in de bak plaatsen, mits erop voorbereid (zoek eens een Duitse bak)
2) op sommige bakken past een achteruit rijlicht schakelaar, mits het snelheidsmeterkabel met schroefdraad is vastgeschroefd (bij mij niet)
3) gebruik een electronisch snelheidsmeter met digitale cijfers. Zit ook een aansturing op voor achteruit rijlicht (geen stijl voor een 2cv)
4) gebruik alarm knipperlichten en vergeet niet ze uit te zetten (standaard op mijn eend)
5) remmen en gas geven tegelijk (doe eens de groeten aan je remmendealer)
6) gebruik een groot zaklataarn (en laat je medereizigers de straat verlichten)
7) denk dat je een Bugatti rijdt en dan heb je geen verlichting nodig