he wat een kutklemmetjes

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

he wat een kutklemmetjes

Bericht door hanzz » di 29 apr, 2008 22:22

Vandaag m'n koets terug op m'n chassis geschroefd en mij doodgeergerd aan die chassisklemmetjes...
De moertjes braken telkens van de klemmetjes af, 'k heb er zeker 5 met gewone boutjes moeten vastzetten :evil:

m'n klemmetjes zijn trouwens op, moeten die bouten in de achterpootjes ook met die klemmetjes vastgezet worden?

M'n koets is trouwens een beetje kromgetrokken door het lassen, er zit aan de achterkant van de vloerplaten een spatie van 1.5 cm tussen koets en chassis met gevolg dat ik er geen boutje door kan mikken... wat nu?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 apr, 2008 22:38

Waren de klemmetjes dan zo ver weggerot?

Achter kun je natuurlijk proberen om wat langere bouten te gebruiken. ik zou gewoon de boel even losdraaien en vanuit het midden naar voren en achteren werken en daarbij niet de bouten in 1 keer vastdraaien maar elke keer een slag.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 apr, 2008 08:51

De klemmetjes zijn nieuw! :evil:

Nu zitten alle bouten vast, behalve de twee achterste in de bodemplaat... heb geen zin om opnieuw te gaan passen :lol:

'k zal eens zoeken naar langere bouten maar die zijn wel bijna nergens te krijgen :x

pieter franck
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door pieter franck » wo 30 apr, 2008 09:43

tuurlijk wel.
Hoelang wil je ze, hoeveel wil je er, en naar waar moeten ze?
Stuur anders even een pm op pieter at operation2cv dot com

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 30 apr, 2008 16:48

Mijn advies: ga niet kloten met langere bouten om met die langere bouten je koets recht te trekken op het chassis. Je koets is flexibeler dan je chassis, maar toch zal bij het recht trekken je chassis ook in een bepaalde mate torderen. En dat zal zijn invloed hebben op de rij-eigenschappen. Dat kan een beetje zijn, dat kan een heleboel zijn, maar persoonlijk zou ik dat niet willen.
Afblijven.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 30 apr, 2008 20:51

te laat LE :oops:
Het was enkel de bodemplaat die een beetje krom getrokken was door de hitte denk ik, alles zit nu mooi op z'n plaats

K had nog iets langere boutjes in de oudeboutenemmer gevonden

Plaats reactie