Toen ik een paar jaar geleden mijn 2CV6 special heb opgeknapt is het voorruitframe niet vervangen. Hoewel toen al slecht, doorgeroest onder het rubber, heb ik de gaatjes dichtgesoldeerd. Maar het roestwater komt weer onder het rubber tevoorschijn. Ook bij het scharnier nu veel bruine vraat.
Deze week een nieuw frame gekocht. Nu het oude eruit en de nieuwe erin. Wie heeft dit al eens gedaan of heeft goede tips. Hoe te slopen enz.
Alexandre.
Voorruitframe vervangen
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
onder je motorkapscharnier zit een flens rand met punt lassen, die eruit boren!
ook bij je voorportieren zitten punt lassen en boven bij het vooruit.
daarna voorzichtig met een kapbeitel alles losmaken.
nieuwe frame weer op het zelfde manier er in lassen met punt lassen en of proplassen.
ook bij je voorportieren zitten punt lassen en boven bij het vooruit.
daarna voorzichtig met een kapbeitel alles losmaken.
nieuwe frame weer op het zelfde manier er in lassen met punt lassen en of proplassen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Bedankt, zo te horen is het een overzichtelijke klus. Maar eh, eerst een roestwerende primer? Ik wil met 2K spuiten, wat kan daar het beste onder? Het frame is origineel, gehaald in Cassis. Er zit een superdun zwart laklaagje op. En eerst het hele dashboard slopen. Moet de stuurbuis er ook uit?
Wat voor soort boortje gebruiken jullie?
Groet,
Alexandre
Wat voor soort boortje gebruiken jullie?
Groet,
Alexandre