motor valt zomaar uit...?
-
- Beginner
motor valt zomaar uit...?
Beste eendenrijders,
Ik ben pas een korte tijd actief op 2cv.nl
En ondervind nu problemen met m'n eend nadat ik de motor vervangen heb met een ruilblok die 80.000 Km gelopen heeft.
Zoals ik in vele ander topic's gezien heb... is het makkelijk voldoende informatie te geven over mijn probleem.
Het blokje heeft een "lumenition" ontsteking, nieuwe bougie's, en een bobine van 1,5 jaar oud (nooit problemen voor de wissel) eveneens is de carburateur overgezet (ook nooit problemen mee gehad)
Probleem 1
De motor sputtert/ploft af en toe... soms valt de motor gewoon uit. Dit doet ie willekeurig ook op de snelweg of stationair voor een stoplicht. Op de snelweg slaat ie weer aan als ik bijna stil sta... en de koppeling op laad komen (in 2e). Voor het stoplicht starten lopen. Verder rijd ie prima. Wel heb ik gemerkt dat het spruitstuk niet goed afgesloten is... omdat ie bij afremmen op de motor ook puft. Kan dit een of de oorzaak zijn? Of wat is het anders?
Probleem 2
Ik hoor een soort aanlopend geluid op 78 KM tijdens gas geven... dus niet als de snelheid daalt tot deze snelheid. Als ik gas blijf geven en dan met de hand de voetrem indruk gaat het weg... maar dat is omdat de snelheid daalt onder die 78 km en niet omdat het de remschijven zijn... (denk ik)
Wie heeft een idee wat een van deze problemen kunnen zijn?
Ik ben pas een korte tijd actief op 2cv.nl
En ondervind nu problemen met m'n eend nadat ik de motor vervangen heb met een ruilblok die 80.000 Km gelopen heeft.
Zoals ik in vele ander topic's gezien heb... is het makkelijk voldoende informatie te geven over mijn probleem.
Het blokje heeft een "lumenition" ontsteking, nieuwe bougie's, en een bobine van 1,5 jaar oud (nooit problemen voor de wissel) eveneens is de carburateur overgezet (ook nooit problemen mee gehad)
Probleem 1
De motor sputtert/ploft af en toe... soms valt de motor gewoon uit. Dit doet ie willekeurig ook op de snelweg of stationair voor een stoplicht. Op de snelweg slaat ie weer aan als ik bijna stil sta... en de koppeling op laad komen (in 2e). Voor het stoplicht starten lopen. Verder rijd ie prima. Wel heb ik gemerkt dat het spruitstuk niet goed afgesloten is... omdat ie bij afremmen op de motor ook puft. Kan dit een of de oorzaak zijn? Of wat is het anders?
Probleem 2
Ik hoor een soort aanlopend geluid op 78 KM tijdens gas geven... dus niet als de snelheid daalt tot deze snelheid. Als ik gas blijf geven en dan met de hand de voetrem indruk gaat het weg... maar dat is omdat de snelheid daalt onder die 78 km en niet omdat het de remschijven zijn... (denk ik)
Wie heeft een idee wat een van deze problemen kunnen zijn?
2cv 1962 Vert-embruns
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
-
- Beginner
- speedcowboy
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
hoi eendeke... wat was je naam ook weer?
De koets staat nog in ijmuiden... en is bijna klaar.
Het laswerk was gewoon slordig gedaan, maar is nu wel netjes afgewerkt en strak gemaakt. Alleen 2 regen gootjes moeten verlengt worden... (waren slecht aan de onderkant) Nu zoek ik iemand die dat kan lassen. Verder is ie klaar.
Morgen ga ik vanalles op m'n weblog zetten.
Kun je een beetje zien wat ik allemaal gedaan heb om de eend te restaureren.
Grtjes,
Sander
De koets staat nog in ijmuiden... en is bijna klaar.
Het laswerk was gewoon slordig gedaan, maar is nu wel netjes afgewerkt en strak gemaakt. Alleen 2 regen gootjes moeten verlengt worden... (waren slecht aan de onderkant) Nu zoek ik iemand die dat kan lassen. Verder is ie klaar.
Morgen ga ik vanalles op m'n weblog zetten.
Kun je een beetje zien wat ik allemaal gedaan heb om de eend te restaureren.
Grtjes,
Sander
2cv 1962 Vert-embruns
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
-
- Beginner
stationair sproeier......
Ik weet het niet, hij loop namelijk super netjes.
Maar af en toe heeft ie even dit probleem.
Laten we zeggen soms na 10 km en dan opeens 100 km niets!?!?
Ga vandaar het spruitstuk voorzien van nieuwe pakkingen.
Laat ik daar eens mee beginnen.
Verder iemand nog iedeen
Ik weet het niet, hij loop namelijk super netjes.
Maar af en toe heeft ie even dit probleem.
Laten we zeggen soms na 10 km en dan opeens 100 km niets!?!?
Ga vandaar het spruitstuk voorzien van nieuwe pakkingen.
Laat ik daar eens mee beginnen.

Verder iemand nog iedeen

2cv 1962 Vert-embruns
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
-
- Veelvuldig poster
Re: koetsje
ik ook dus eeh....eendeke schreef:
En hoe is je koetsje nu?? Is die al gerepareerd en bijgewerkt?
Ik ben nog steeds zoekende hoor
te rijk mengsel???
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
- Beginner
Hoi Gerard,
Als ik de kop 1 omwenteling los daai... en daarna weer vast, heb ik dus geen momentsleutel nodig?? Of heb ik ongelijk... (Het zijn toch die 3 moeren achter de klepdeksel)
En ik heb toch geen punten als ik een elektrische ontsteking heb... of is die "Lumenition" anders van systeem dan de 123 ignition?
Als ik de kop 1 omwenteling los daai... en daarna weer vast, heb ik dus geen momentsleutel nodig?? Of heb ik ongelijk... (Het zijn toch die 3 moeren achter de klepdeksel)
En ik heb toch geen punten als ik een elektrische ontsteking heb... of is die "Lumenition" anders van systeem dan de 123 ignition?
2cv 1962 Vert-embruns
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu
2cv6 1976 Orange Tenere
2cv6 1982 Bleu