uitlaat pot vervangen

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
canard
Eenmalige poster

uitlaat pot vervangen

Bericht door canard » di 10 jun, 2008 16:24

Mijn 2cv4special heeft een gat in de knalpot. heb een nieuwe besteld in cassis. kan ik de klemfittingen gewoon losdraaien de oude eruit schuiven en de nieuwe erin, of moet ik lassen?? Draai ik de klembuisfittingen dan verrot of is het een makkelijk karwijtje?? wwie heeft ervaring??
gr
gerard

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 jun, 2008 16:34

klemfittingen kun je beter ook nieuwe halen, die rotten meestal vast. Voor de rest is alles geklemd, komt geen laswerk aan te pas.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 10 jun, 2008 23:56

Inderdaad, nieuwe uitlaatklemmen erop en vastdraaien. Draai de nieuwe klemmen steeds iets verder aan en tik ze met een hamer rond. Dan sluiten ze het beste af.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » wo 11 jun, 2008 14:50

En zorg dat het hele uitlaatsysteem er losjes in hangt, met alle klemmen een paar slagen vast. Dan kun je alles goed passen/sluitend hangen vóór je ze echt goed vastknalt (vastknallen op TB's manier).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie