olielekkage

Plaats reactie
TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

olielekkage

Bericht door TDEP » do 26 jun, 2008 10:47

ik heb mijn motor gereviseerd, maar nu bleek hij olie te lekken van tussen de motor en de boite, heb fotos getrokken, volgend bericht



is het de krukaskeerring die verkeerd zit?
ook vond ik in het middelste gaatje resten van een ringetje ofzo die gebroken is, wat zat daar oorspronkelijk? kan de lekkage ook vandaar komen? En als het de krukaskeerring is die verkeerd zit, kan die eruit zonder je blokje te splitsen?
Laatst gewijzigd door TDEP op do 26 jun, 2008 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » do 26 jun, 2008 10:54

Afbeelding
Afbeelding
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

andre2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 okt, 2007 14:02
Locatie: Rockanje

Bericht door andre2cv » do 26 jun, 2008 23:48

Als ik zo ff vluk kijk, zit de kering wel ok.
Maar aan de onderkant lijkt een deukje te zitten.
De kering kan er uit zonder de motor te splitsen, gaatje boren in de kering.
Schroefje in dat gaatje draaien. en aan de schroef de kering er uit trekken.
En in het middelste gat hoort een stof ringetje te zitten voor de prise as van de versnellingsbak, zodat er geen stof in komt.
VENI-VIDI-VICI of foetsie!!!
NR-79-TX 2cv 1983 in construction. Turbo!!!
RJ-26-HN 2cv 1986 ready!!!
GD-BT-22 2cv 1993 spaireparts
HV-PL-49 Xantia

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » vr 27 jun, 2008 09:17

mag dat wel zo, gaatje boren in je keerring? gaat je keerring er niet van kapot? en is het erg als dat stof ringetje er niet inzit, en ik denk eerlijk gezegd wel dat de keerring er verkeerd inzit en dat deukje denk je waarschijnlijk door de schaduw van dat kleine cilindertje
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 27 jun, 2008 13:59

Het gaatje boren in de oude keerring is geen probleem. Deze gaat er toch uit en de vuilnisbak in. Probeer alleen niet het carter zelf te beschadigen, want dan sluit de nieuwe keerring niet goed af.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » vr 27 jun, 2008 16:46

probleem is, diegene die erinzit is de nieuwe maar volgens mij zit ie echt niet verkeerd
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 27 jun, 2008 17:43

hij lijkt ook een beetje scheef te zitten. maar als die daar langs lekt volgens jou kan het allen je kering zijn. door het midelste gat kan egt geen olie komen is. kering is niet zo heel duur dus het proberen waard zou ik zeggen.

greets dukw

andre2cv
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 okt, 2007 14:02
Locatie: Rockanje

Bericht door andre2cv » za 28 jun, 2008 19:01

Idd Bart, als je goed kijkt zit de kering aan de onderkant er verder in dan aan de bovenkant.
Dus ff nieuw kerinkje monteren
VENI-VIDI-VICI of foetsie!!!
NR-79-TX 2cv 1983 in construction. Turbo!!!
RJ-26-HN 2cv 1986 ready!!!
GD-BT-22 2cv 1993 spaireparts
HV-PL-49 Xantia

Bob
Beginner
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 26 feb, 2006 00:42
Locatie: Waasmunster

Bericht door Bob » di 1 jul, 2008 19:33

Een tijdje terug had ik eveneens olielekkage t.h.v. de krukaskeerring. Tot driemaal toe heb ik die vervangen, gemonteerd op beide wijzen, maar niets hielp. Uiteindelijk bleek het aan de krukas zelf te liggen, die blijkbaar niet helemaal recht meer was.
Daardoor duwde die de olie naar buiten, een beetje zoals een excentrische pomp... pas door het monteren van een andere krukas is het euvel uiteindelijk verholpen.

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » di 1 jul, 2008 20:04

ja, keerring zit helemaal niet schuin, foto is dus gezichtsbedrog. Vandaag zitten kloten om die ring eruit te krijgen maar hij zit echt heel vast, morgen verder proberen. En als het de krukas is... pff die ring is nu natuurlijk al kapot
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 225
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
Locatie: oostvoorne
Contacteer:

Bericht door DUKW » wo 2 jul, 2008 12:20

jah zou kunnen dat de krukas niet helmaal meer rond is. allen zou eerst voor de makelijkste oplosing gaan. die kering kan ind erg vast zitten door de vloeibaren paking die der mischien een beetje aan gekleeft zit. maar meestal moet het wel lukken met een schroef

greets dukw

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » do 3 jul, 2008 13:17

denk het gevonden te hebben, de ring eruitgehaald en gemerkt dat de carterlijm wat uitstak waar ie aan elkaar geplakt geweest is, denk nu dat dit wat de keerring induwde vandaar de lekkage, is het dat niet dan weet ik het niet, nu vanmiddag achter nieuwe keerring en gaan met die banaan
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

Plaats reactie