afgedraaid vliegwiel

Alles over visa-conversies.
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

afgedraaid vliegwiel

Bericht door peter » do 20 mar, 2003 08:55

ik wil op mijn visa blok een afgedraait vliegwiel plaatsen. Dit wil ik doen om te zorgen dat ik mijn versnellingsbak gewoon tegen mijn motor kan plaatsen zonder afstands houders. Dit in verband met dat de price as op die manier verder in mijn koppeling steekt.
Maarrr, ik kan me voorstellen dat mijn motor tijdens stationairloop minder mooi zal lopen. En eventueel iets beschadigen.
Wat gebeurt er trouwens met de rij eigenschappen? Wordt de motor minder soepel, qua laag toeren rijden?

zorg dat ik geen grote fout bega..

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 28 mar, 2003 11:38

Ik zou dat vliegwiel netjes laten zoals het is. Je kan de aanpassing aan je vliegwiel niet meer ongedaan maken + je motor loopt onregelmatiger + zakt sneller in de toeren (dit laatste heb ik ook net van deze website af geplukt hoor :oops: )
Het moet sneller. Dit kan op verschillende manieren (eventueel in kombinatie). Wat veel gebeurt, is afdraaien van het vliegwiel. Motor en versnellingsbak moeten dan in elk geval van elkaar af. Veel winst levert het overigens niet op, en het nadeel is dat de motor er niet mooier op gaat lopen (valt snel in toeren terug).
Afblijven.

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » vr 28 mar, 2003 13:53

ik zal wel alleen maar mijn koppelingetje vervangen,
Moet ik daarbij nog op iets speciaals letten?

EL_Robino
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 11 mar, 2003 17:23

Bericht door EL_Robino » vr 28 mar, 2003 18:24

Controleer de staat van je druklager even en de slijtage op de drukgroep, waarschijnlijk heb je bij de inbouw van je visablok je koppelingshevel bijgebogen. Kun je nu mooi controleren of eea goed is gegaan.
Ik heb last van trillingen in mijn visablok, oorzaak zou kunnen zijn dat het koperen busje in het vliegwiel ovaal is. Dit zou jij ook even kunnen controleren (en de speling) wellicht.

Gast

Bericht door Gast » do 3 apr, 2003 17:35

Het koperen busje in je vliegwiel, toplager, zou ik altijd vervangen.
Ten eerste kost het weinig
Ten tweede je motor ligt er dan toch al uit

Als je het niet doet en na een tijd beginnen die trillingen te komen, moet je het blok weer uitbouwen. Terwijl als je het meteen gedaan had, je die moeite had uit kunnen sparen.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

afgedraaid vliegwiel

Bericht door catscit » wo 9 jul, 2003 17:54

afgedraaid vliegwiel is zeker een aanrader.
Er kan ongeveer 1/3 gewicht vanaf zonder dat je merkt dat het stationair minder wordt (zeker niet als ie netjes 750tpm draait)
Als je meer als 50% afdraait krijg je problemen met bokken en stationair lopen.

ohja, napraten van "wat je ergens gehoord hebt" zet weinig zoden aan de dijk. Als je iets aan een technisch forum zoals deze wilt toevoegen is het wel aardig als je tenminste de bron vermeld en onderbouwen waarom iets is is nog veel interesanter. Dan kunnen de mensen zelf nadenken en zelf keuzes maken.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Gesloten