Opknap project Dyane '68
-
- Veelvuldig poster
Opknap project Dyane '68
Naast mijn project om naar Dranouter te wandelen ben ik met de hulp van Yannick bezig geweest aan mijn Dyane. Ik heb mijn olie en oliefilter ververst, terwijl Yannick mijn voorste schokdemperstrip heeft vervangen. daarna hebben we alle benzineleidingen vooraan vervangen en proberen te starten.
Maar spijtig genoeg ging dit niet zo vlot. Na de luchtfilter er af te halen hebben we de benzine filter er uitgehaald en zuiver gemaakt. na het plaatsten van de benzine filter. kregen we een glorieus geluid: een heerlijke 602cc motor van de jaren '60.
na de rest van de benzine leidingen zuiver te maken en het stukje bij de benzine tank te vervangen hebben we benzine in de tank gegooid en hebben we proberen te starten. even draaide de motor maar toen... eens stilte. de filter in de benzinetank zat vol vuil. deze tank hebben we er dus uitgehaald. Nu deze eruit is ga ik toch een kunststof bak plaatsen voor het gemak.
nu ben ik bezig met het metaal onder de bak zuiver te maken in in de menie te zetten.
de foto's volgen nog.
Maar spijtig genoeg ging dit niet zo vlot. Na de luchtfilter er af te halen hebben we de benzine filter er uitgehaald en zuiver gemaakt. na het plaatsten van de benzine filter. kregen we een glorieus geluid: een heerlijke 602cc motor van de jaren '60.
na de rest van de benzine leidingen zuiver te maken en het stukje bij de benzine tank te vervangen hebben we benzine in de tank gegooid en hebben we proberen te starten. even draaide de motor maar toen... eens stilte. de filter in de benzinetank zat vol vuil. deze tank hebben we er dus uitgehaald. Nu deze eruit is ga ik toch een kunststof bak plaatsen voor het gemak.
nu ben ik bezig met het metaal onder de bak zuiver te maken in in de menie te zetten.
de foto's volgen nog.
-
- De Forumbelg
Ik heb dus de voorbumperstrip (je hebt schokdemperstrip geschreven Tim ) vervangen, het eeuwige gepruts met die plaatjes en hun verrotte moeren en schroefdraad...Maar het is het waard!
Een andere bak plaatsen is inderdaad niet echt nodig en een aanslag op de originaliteit maar het is natuurlijk gewoon een keuze die je maakt. Uiteindelijk zie je dit toch niet echt, dus zo'n ramp is dat dan ook weer niet.
Een andere bak plaatsen is inderdaad niet echt nodig en een aanslag op de originaliteit maar het is natuurlijk gewoon een keuze die je maakt. Uiteindelijk zie je dit toch niet echt, dus zo'n ramp is dat dan ook weer niet.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
sommige woorden lezen best raar als bepaalde mensen ze neerschrijven...Yannick schreef:...het is natuurlijk gewoon een keuze die je maakt. Uiteindelijk zie je dit toch niet echt, dus zo'n ramp is dat dan ook weer niet.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
-
- De Forumbelg
Het Dyaneke van Tim is volledig origineel en geweldig authentiek, wat maakt in godsnaam een tank dan uit?Niels schreef:sommige woorden lezen best raar als bepaalde mensen ze neerschrijven...Yannick schreef:...het is natuurlijk gewoon een keuze die je maakt. Uiteindelijk zie je dit toch niet echt, dus zo'n ramp is dat dan ook weer niet.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
niks maakt dat uit, maar aangezien hij zo origineel is dacht ik dat jij er fervent voorstander van zou zijn dat dat zo bleef....
ik rij ook met een plastic tank want in de originele tank zat zoveel roest dat mijn benzinefilters om de 5 km vervangen moesten worden....
ik rij ook met een plastic tank want in de originele tank zat zoveel roest dat mijn benzinefilters om de 5 km vervangen moesten worden....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user