Hoe boxen onder bank vastzetten?

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
Lutz
Gebruiker
Gebruiker

Hoe boxen onder bank vastzetten?

Bericht door Lutz » zo 6 jul, 2008 15:29

Ik wil twee luidspreker boxen onder mijn voorzitbank leggen om een beetje radio te kunnen luisteren. Nu vraag ik mij af hoe ik de luidsprekers kan vastzetten.

Dubbelzijdig tape, op de lak van de bodemplank, is zeker niet voldoende.

Heeft iemand een beter idee? Ik wil niet dat ze bij een aanrijding naar voren vliegen.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 6 jul, 2008 15:42

tywraps aan je bankframe
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 6 jul, 2008 15:42

Ik heb ook 2 kleine boxen onder de voorbank, naast 2 in de deurpanelen voor de hogere tonen.

Onder de voorbank heb ik een mat liggen (projecttapijt) hierop staan de boxjes met met klitteband strips. Echt vast staan ze niet, je kunt ze makkelijk optillen, maar onder het rijden bewegen ze in elk geval niet.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 6 jul, 2008 16:17

of de spanbandjes waar je bv. reiskoffer mee kan vast maken van aldi ,lidl of wat heb je nog de krak ,wibra zo meer zaken 2eurie of zo .

simpel handig voor wat anders later en goedkoop
see you when you see me

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 6 jul, 2008 19:59

Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Lutz
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Lutz » zo 6 jul, 2008 20:18

TB schreef:Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.
Dat is een slim idee. Ik zal eens kijken of ik zo een box met tie-wraps kan vast zetten aan de dikke buis van mijn bank.

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 6 jul, 2008 20:27

Ik heb ze gewoon los liggen, maar omdat de boxen met stof bekleed zijn en mijn vloermatten ook (duh) zitten ze goed vast!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 6 jul, 2008 21:47

Lutz schreef:
TB schreef:Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.
Dat is een slim idee. Ik zal eens kijken of ik zo een box met tie-wraps kan vast zetten aan de dikke buis van mijn bank.
Als je metalen beugeltjes om de buisjes heen maakt, dan zit dat plankje ook vast.

Zo zat een brandblusser in mijn eend onder de bijrijdersstoel bevestigd namelijk.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » zo 6 jul, 2008 22:19

Zitten je speakers dan niet zowat tegen je zittingen aan? :? Dat gaat misschien ten koste van de hoge noten (of je eigen 'noten' :shock: :lol: als je zittingen een beetje doorzakken)
Bij mij liggen ze gewoon op de bodemplaten tussen de stangen van de voorstoelen. Oude boxen, dus 2 gaatjes in geboord, tiewrap aan het frame en klaar.

(De brandblusser ligt bij mij tussen de linkerstoel en de deur. Alleen bij heel hard riemen schuift ie naar voren. )

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 6 jul, 2008 23:28

Transat schreef:
Zitten je speakers dan niet zowat tegen je zittingen aan? :? Dat gaat misschien ten koste van de hoge noten (of je eigen 'noten' :shock: :lol: als je zittingen een beetje doorzakken)
Bij mij liggen ze gewoon op de bodemplaten tussen de stangen van de voorstoelen. Oude boxen, dus 2 gaatjes in geboord, tiewrap aan het frame en klaar.

(De brandblusser ligt bij mij tussen de linkerstoel en de deur. Alleen bij heel hard riemen schuift ie naar voren. )
Dat ligt er maar net aan, hoe hoog je boxen zijn natuurlijk. Het kan inderdaad wat te hoog worden. Maar ik vond het wel een mooie en stevige constructie.

gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door gillis » zo 6 jul, 2008 23:52

Heb tweeters links en rechts aan de zijkant van bij het ventilatie rooster.
ziet ze eigenlijk niet maar ze werken prima precies op de juiste hoogte! 8)

en er zijn ook speakers die in de voor deur passen, plat genoeg...
Ergens eens op internet zien staan ff wat googlen dan moet het zo te vinden zijn, of weet iemand anders hier wel waar je die kan halen.
onder druk wordt alles vloeibaar

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 7 jul, 2008 00:02

Jongens je gaat toch ook niet op het dak van een concertzaal zitten als je naar een concert gaat??? :shock: :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 7 jul, 2008 00:31

gillis schreef:Heb tweeters links en rechts aan de zijkant van bij het ventilatie rooster.
ziet ze eigenlijk niet maar ze werken prima precies op de juiste hoogte! 8)

en er zijn ook speakers die in de voor deur passen, plat genoeg...
Ergens eens op internet zien staan ff wat googlen dan moet het zo te vinden zijn, of weet iemand anders hier wel waar je die kan halen.
Ik weet welke je bedoelt. Volgens mij waren die van Philips.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 7 jul, 2008 00:35

Ga eens naar de betere caraudioboer en deze kan je helpen aan speakers met een kleine inbouwdiepte. Meeste fabrikanten hebben daar aparte series voor.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 7 jul, 2008 13:54

Klopt, maar daar zit vaak wel een prijskaartje aan. Zo heb ik ook eens een Subaru Impreza gehad. En gek genoeg konden daar ook geen 'normale' speakers in de deuren. Waren speciale sets voor op de markt. En uiteraard met bijbehorend prijskaartje!

Van mij hoeft het geluid niet onwijs hard. Ik geniet meer van het eendrijden als ik het motortje nog kan horen enzo. Wat muziek op de achtergrond is dan wel fijn.

Ik heb zelf het volgende gedaan: zo een standaard inbouwbox voor een radio met daarin een leuke Pioneer Mp3/cd combi. Hieraan heb ik twee luidsprekers van Caliber (mediakmarkt) aangesloten. Dit zij opbouw luidsprekers, dus geen inbouw. Deze heb ik met tywraps onder het aflegvak bevestigd (aan dat balkje eronder). Het geluid komt op die plaats, met deze speakers, het beste tot zijn recht. En ik bener best tevreden over.
Alhoewel de Pioneer radio ook een groot deel daarvan uitmaakt, want met een goedkoop radiootje is het geluid duidelijk minder.
Ik hoef dus niks in te bouwen enzo.

Plaats reactie