Hoe boxen onder bank vastzetten?
Hoe boxen onder bank vastzetten?
Ik wil twee luidspreker boxen onder mijn voorzitbank leggen om een beetje radio te kunnen luisteren. Nu vraag ik mij af hoe ik de luidsprekers kan vastzetten.
Dubbelzijdig tape, op de lak van de bodemplank, is zeker niet voldoende.
Heeft iemand een beter idee? Ik wil niet dat ze bij een aanrijding naar voren vliegen.
Dubbelzijdig tape, op de lak van de bodemplank, is zeker niet voldoende.
Heeft iemand een beter idee? Ik wil niet dat ze bij een aanrijding naar voren vliegen.
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb ook 2 kleine boxen onder de voorbank, naast 2 in de deurpanelen voor de hogere tonen.
Onder de voorbank heb ik een mat liggen (projecttapijt) hierop staan de boxjes met met klitteband strips. Echt vast staan ze niet, je kunt ze makkelijk optillen, maar onder het rijden bewegen ze in elk geval niet.
Onder de voorbank heb ik een mat liggen (projecttapijt) hierop staan de boxjes met met klitteband strips. Echt vast staan ze niet, je kunt ze makkelijk optillen, maar onder het rijden bewegen ze in elk geval niet.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Als je metalen beugeltjes om de buisjes heen maakt, dan zit dat plankje ook vast.Lutz schreef:Dat is een slim idee. Ik zal eens kijken of ik zo een box met tie-wraps kan vast zetten aan de dikke buis van mijn bank.TB schreef:Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.
Zo zat een brandblusser in mijn eend onder de bijrijdersstoel bevestigd namelijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zitten je speakers dan niet zowat tegen je zittingen aan?TB schreef:Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.

Bij mij liggen ze gewoon op de bodemplaten tussen de stangen van de voorstoelen. Oude boxen, dus 2 gaatjes in geboord, tiewrap aan het frame en klaar.
(De brandblusser ligt bij mij tussen de linkerstoel en de deur. Alleen bij heel hard riemen schuift ie naar voren. )
Dat ligt er maar net aan, hoe hoog je boxen zijn natuurlijk. Het kan inderdaad wat te hoog worden. Maar ik vond het wel een mooie en stevige constructie.Transat schreef:Zitten je speakers dan niet zowat tegen je zittingen aan?TB schreef:Of een plankje over de buisjes van de stoel/bank. Daarop de boxen bevestigen.Dat gaat misschien ten koste van de hoge noten (of je eigen 'noten'
![]()
als je zittingen een beetje doorzakken)
Bij mij liggen ze gewoon op de bodemplaten tussen de stangen van de voorstoelen. Oude boxen, dus 2 gaatjes in geboord, tiewrap aan het frame en klaar.
(De brandblusser ligt bij mij tussen de linkerstoel en de deur. Alleen bij heel hard riemen schuift ie naar voren. )
Heb tweeters links en rechts aan de zijkant van bij het ventilatie rooster.
ziet ze eigenlijk niet maar ze werken prima precies op de juiste hoogte!
en er zijn ook speakers die in de voor deur passen, plat genoeg...
Ergens eens op internet zien staan ff wat googlen dan moet het zo te vinden zijn, of weet iemand anders hier wel waar je die kan halen.
ziet ze eigenlijk niet maar ze werken prima precies op de juiste hoogte!

Ergens eens op internet zien staan ff wat googlen dan moet het zo te vinden zijn, of weet iemand anders hier wel waar je die kan halen.
onder druk wordt alles vloeibaar
Ik weet welke je bedoelt. Volgens mij waren die van Philips.gillis schreef:Heb tweeters links en rechts aan de zijkant van bij het ventilatie rooster.
ziet ze eigenlijk niet maar ze werken prima precies op de juiste hoogte!![]()
Klopt, maar daar zit vaak wel een prijskaartje aan. Zo heb ik ook eens een Subaru Impreza gehad. En gek genoeg konden daar ook geen 'normale' speakers in de deuren. Waren speciale sets voor op de markt. En uiteraard met bijbehorend prijskaartje!
Van mij hoeft het geluid niet onwijs hard. Ik geniet meer van het eendrijden als ik het motortje nog kan horen enzo. Wat muziek op de achtergrond is dan wel fijn.
Ik heb zelf het volgende gedaan: zo een standaard inbouwbox voor een radio met daarin een leuke Pioneer Mp3/cd combi. Hieraan heb ik twee luidsprekers van Caliber (mediakmarkt) aangesloten. Dit zij opbouw luidsprekers, dus geen inbouw. Deze heb ik met tywraps onder het aflegvak bevestigd (aan dat balkje eronder). Het geluid komt op die plaats, met deze speakers, het beste tot zijn recht. En ik bener best tevreden over.
Alhoewel de Pioneer radio ook een groot deel daarvan uitmaakt, want met een goedkoop radiootje is het geluid duidelijk minder.
Ik hoef dus niks in te bouwen enzo.
Van mij hoeft het geluid niet onwijs hard. Ik geniet meer van het eendrijden als ik het motortje nog kan horen enzo. Wat muziek op de achtergrond is dan wel fijn.
Ik heb zelf het volgende gedaan: zo een standaard inbouwbox voor een radio met daarin een leuke Pioneer Mp3/cd combi. Hieraan heb ik twee luidsprekers van Caliber (mediakmarkt) aangesloten. Dit zij opbouw luidsprekers, dus geen inbouw. Deze heb ik met tywraps onder het aflegvak bevestigd (aan dat balkje eronder). Het geluid komt op die plaats, met deze speakers, het beste tot zijn recht. En ik bener best tevreden over.
Alhoewel de Pioneer radio ook een groot deel daarvan uitmaakt, want met een goedkoop radiootje is het geluid duidelijk minder.
Ik hoef dus niks in te bouwen enzo.