Stationair geeft mijn oliedruk meter ongeveer 5 bar aan.
Wanneer ik ga rijden dan loopt de meter vrijwel direct naar 7 bar (einde van de meter).
Zijn deze waarden normaal voor een visa motor?
Er lekt namelijk wat olie uit de keerring van de nokkenas.
Voordat ik deze ga vervangen wil ik even zeker weten dat het niet aan iets anders ligt. Wanneer de druk inderdaad te hoog is kan dit dan door de olievulpijp komen?
Oliedruk te hoog?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Oliedruk te hoog?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Net even de olievulpijp vervangen.
Als ik bij de oude vulpijp de peilstok er uithaalde bij een draaiende
motor sputterde de olie eruit flink uit.
Nu met de nieuwe olievulpijp zuigt het iets bij de peilstok zoals het hoort.
Weer een probleem opgelost.
Als ik bij de oude vulpijp de peilstok er uithaalde bij een draaiende
motor sputterde de olie eruit flink uit.
Nu met de nieuwe olievulpijp zuigt het iets bij de peilstok zoals het hoort.
Weer een probleem opgelost.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Dat vermoeden had ik al, want met een druk van 7 bar kan de opening van de peilstok nooit licht aanzuigen.
Is het oliecircuit dan een min of meer gesloten, waardoor daar de druk hoger is dan in het carter? Hoe werkt dat dan?
Is het oliecircuit dan een min of meer gesloten, waardoor daar de druk hoger is dan in het carter? Hoe werkt dat dan?
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
De olie wordt uit het carter gezogen en door de lagers in de krukas en nokkenas en pistonpennen geperst,maar bij het oliedrukkontakt zit een
overdrukventiel die een te koge oliedruk laat ontsnappen.
Daarnaast gaan in elke 2 cilinder motor de zuigers altijd tegelijk naar boven en naar beneden,zodat het volume van het carter dus tijdens het
naar elkaar toegaan van de zuigers er een overdruk in de carterruimte zou ontstaan.Daarom heeft elke 2 cil.er een terugslagklep in gemonteeerd
die er voor zorgt dat als het volume kleiner wordt de lucht naar het luchtfiler geblazen wordt en als ze weer uit elkaar gaat sluit de klep en krijg je dus een vacuum.Deze klep zit bij de eend en 2cil visa in de vulpijp
Maar in de nokkenas zit geen keerring,maar voor een labirintkeering die
de olie door het draaien weer terug het carter in duw.
overdrukventiel die een te koge oliedruk laat ontsnappen.
Daarnaast gaan in elke 2 cilinder motor de zuigers altijd tegelijk naar boven en naar beneden,zodat het volume van het carter dus tijdens het
naar elkaar toegaan van de zuigers er een overdruk in de carterruimte zou ontstaan.Daarom heeft elke 2 cil.er een terugslagklep in gemonteeerd
die er voor zorgt dat als het volume kleiner wordt de lucht naar het luchtfiler geblazen wordt en als ze weer uit elkaar gaat sluit de klep en krijg je dus een vacuum.Deze klep zit bij de eend en 2cil visa in de vulpijp
Maar in de nokkenas zit geen keerring,maar voor een labirintkeering die
de olie door het draaien weer terug het carter in duw.