Welke opbouwluidsprekers gebruiken jullie?
Welke opbouwluidsprekers gebruiken jullie?
Rechts en links op het plankje passen oudewetse opbouwluidsprekers. Ik heb nog naar bolletjes gekeken, maar die zijn er niet meer. Wie heeft er recentelijk nog opbouwspeakers gekocht? Graag hoor ik welk type het is en waar ze nog verkrijgbaar zijn.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Qua kant en klaar spul kan ik je de Caliber CSB1 wel adviseren. Deze kosten 35,- bij de Halfords en geven een redelijk geluid.
2-weg opbouwluidspreker 80W maximaal/40W RMS.
Impedantie: 4 Ohm
Diameter/diepte: 135 x 110 x 120 mm
Freq. bereik: 125Hz - 19kHz
Gevoeligheid: 90dB/W/m
Als je beter wilt kun je beter zelf iets bouwen van MDF en losse speakers kopen. Ik weet niet wat je wilt en hoe gek je het wilt maken?
2-weg opbouwluidspreker 80W maximaal/40W RMS.
Impedantie: 4 Ohm
Diameter/diepte: 135 x 110 x 120 mm
Freq. bereik: 125Hz - 19kHz
Gevoeligheid: 90dB/W/m
Als je beter wilt kun je beter zelf iets bouwen van MDF en losse speakers kopen. Ik weet niet wat je wilt en hoe gek je het wilt maken?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Nou...Punky schreef:Als je beter wilt kun je beter zelf iets bouwen van MDF en losse speakers kopen. Ik weet niet wat je wilt en hoe gek je het wilt maken?
Eerlijk gezegd heb ik er zelf best wel wat moeite, tijd en geld voor over om een bevredigende oplossing voor de muziek te realiseren hoor. En ik kan me herinneren dat er ook nogal wat respons was op het (gestrande?) project van spookeend http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5221
Maar, ja. Zoals in dat topic ook al naar voren kwam, hebben de meeste mensen gewoon de ballen verstand van speakers.
Dus als je toevallig nog wat tips hebt voor de dolende onder ons...
-
- Contacteer:
yes indeed ondertussen zelf wat geprepareerd .
maar moet wel men optimale plaats benut houden voor bv. wereld meetings.
2 kids en vrouw brengt heel wat materiaal met zich mee.
maar nu blaast het behoorlijk de oudste vraagt steeds pa mag het wat zachter .
nee jongen het kan aleen maar harder nu . heheheh
maar ik blijf op mijn dak van het concertgebouw dit is mijn stekkie :-p
maar moet wel men optimale plaats benut houden voor bv. wereld meetings.
2 kids en vrouw brengt heel wat materiaal met zich mee.
maar nu blaast het behoorlijk de oudste vraagt steeds pa mag het wat zachter .
nee jongen het kan aleen maar harder nu . heheheh
maar ik blijf op mijn dak van het concertgebouw dit is mijn stekkie :-p
see you when you see me
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hoi Ronald.Ronald schreef:Nou...Punky schreef:Als je beter wilt kun je beter zelf iets bouwen van MDF en losse speakers kopen. Ik weet niet wat je wilt en hoe gek je het wilt maken?
Eerlijk gezegd heb ik er zelf best wel wat moeite, tijd en geld voor over om een bevredigende oplossing voor de muziek te realiseren hoor. En ik kan me herinneren dat er ook nogal wat respons was op het (gestrande?) project van spookeend http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5221
Maar, ja. Zoals in dat topic ook al naar voren kwam, hebben de meeste mensen gewoon de ballen verstand van speakers.
Dus als je toevallig nog wat tips hebt voor de dolende onder ons...
Middelburg is niet zo heel ver weg, kom eens langs als je wilt. Een babbel en wat tips hou je altijd over, hahaha.
Het project is nog steeds niet gestrand, maar ja, dame zwanger, dingen in huis te doen, maatje wat ziek is, daardoor komt het er gewoon niet van om goed verder te komen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Intussen heb ik de Caliber speakers op mijn mono-hightech autoradio met kortegolf ontvanger gezet en het geluid is stukken beter dan van de inbouw speaker in de houder onder het aflegplankje. Nu nog uitzoeken hoe ik de akoustische toerenteller kan uitzetten...
Maar volgend jaar is alles beter...
Bedankt voor de tips! Wie er teveel last van water heeft moet eens naar marine speakers kijken.
Maar volgend jaar is alles beter...
Bedankt voor de tips! Wie er teveel last van water heeft moet eens naar marine speakers kijken.
-
- Contacteer:
Nee, maar. Dat wordt zo langzamerhand een babyboom hier op dit forum...Spookeend schreef: Middelburg is niet zo heel ver weg, kom eens langs als je wilt. Een babbel en wat tips hou je altijd over, hahaha.
Het project is nog steeds niet gestrand, maar ja, dame zwanger, dingen in huis te doen, maatje wat ziek is, daardoor komt het er gewoon niet van om goed verder te komen.
Natuurlijk alle begrip voor het feit dat jij nu de kinderkamer aan het behangen bent
Ben wel zo vrij geweest om je een mail te sturen naar het adres van je website.