terugslag in luchtfilter
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
terugslag in luchtfilter
al een tijdje heeft mijn Dyane te kampen met een vorm van backfires in het luchtfilterhuis. Voornamelijk bij het wegrijden als de motor koud is, maar laatst ook toen de motor warm was. Het is dan net of de motor zich verslikt; mij mist een slag en vervolgens rijdt de auto weer als normaal.
even voor de goede orde: ontsteking is in orde, bougies+kabels wat oud, maar nog prima qua staat. verder gewoon altijd z'n reguliere onderhoud gehad.
wat zou het kunnen zijn? ik ben bang dat m'n motorblok het niet zo fijn vind namelijk.
even voor de goede orde: ontsteking is in orde, bougies+kabels wat oud, maar nog prima qua staat. verder gewoon altijd z'n reguliere onderhoud gehad.
wat zou het kunnen zijn? ik ben bang dat m'n motorblok het niet zo fijn vind namelijk.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
De motor van de casper en hobbes eend heeft eindelijk 2 andere koppen gekregen. Ik werd al een paar jaar gek van al die pakkingen die er standaard na 200 km uitvlogen...
Ik en een heleboel andere mensen hadden er al heel wat keren naar gekeken maar het probleem bleef.
Nu er dus 2 andere koppen op zijn gekomen lijkt het probleem over te zijn. Natuurlijk stak er meteen een ander probleem de kop op. Hij rijd als een zonnetje maar als ik gas gaf en de 2e trap ging open dan gaf ie een dikke brom...
Van de week maar eens het luchtfilter open gemaakt, het hele sponsje was weg, verpulverd en lag als een dikke drap in het filterhuis. Ik heb er maar een ander filter + huis opgezet en nu klinkt ie weer fatsoenlijk.
Blijf ik toch wel met de vraag zitten hoe dat kan...
Ik en een heleboel andere mensen hadden er al heel wat keren naar gekeken maar het probleem bleef.
Nu er dus 2 andere koppen op zijn gekomen lijkt het probleem over te zijn. Natuurlijk stak er meteen een ander probleem de kop op. Hij rijd als een zonnetje maar als ik gas gaf en de 2e trap ging open dan gaf ie een dikke brom...
Van de week maar eens het luchtfilter open gemaakt, het hele sponsje was weg, verpulverd en lag als een dikke drap in het filterhuis. Ik heb er maar een ander filter + huis opgezet en nu klinkt ie weer fatsoenlijk.
Blijf ik toch wel met de vraag zitten hoe dat kan...
met eendige groeten,
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Dat zwarte komt door de backfires. Had de mijne ook toen ik hier een tijd last van had.
Ik had toen het probleem dat hij valse lucht zoog tussen de pakkingen. Dus controleer ook even de pakkingen van het spruitstuk en de carb en het spruitstuk en de koppen.
Ik had toen het probleem dat hij valse lucht zoog tussen de pakkingen. Dus controleer ook even de pakkingen van het spruitstuk en de carb en het spruitstuk en de koppen.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
probeer schuma eens. dat is te krijgen bij de mitsubishi garage. daar spuit je je carb vol mee en dat spul schuimt en zet een beetje uit en reinigt de carb echt perfect. ik heb het gebruikt toen ik een carb reviseerde, maar ik heb begrepen dat het spul ontwikkeld is om de carb niet te hoeven demonteren. busje was ongeveer 15 euro meende ik. bij mij loste die zwarte aanslag heel mooi opMichiel van G. schreef:aan het sponsje van mijn dyane is niets te zien.
Ik vermoed dat het bij mij meer te maken heeft met een heel erg vieze carburateur. Hij is namelijk helemaal zwart vanbinnen. Altijd al geweest, trouwens.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Klopt, ik heb dat spul ook. Heet Carb cleaner. Heb het bij de automaterialen groothandel vandaan. Ik zou niet zomaar lukraak alle pakkingen gaan vervangen. Als iets goed is, dan is het goed en het is best wat werk om overal bij te komen. Met een busje remmenreiniger bij draaiende motor even langs de pakkingen spuiten. Als ie dan hoger stationair gaat draaien, dan zit daar het lek dus. En nee, niet bang zijn voor brand want mijn eend is nog steeds rood
Ik had trouwens ook backfires. Vooral bij het starten. En ja, dit werd veroorzaakt door valse lucht bij het inlaatspruitstuk en bij de pakking tussen carburateur en spruitstuk. Maar als ik jou was: eerst even testen met remmenreiniger.

Ik had trouwens ook backfires. Vooral bij het starten. En ja, dit werd veroorzaakt door valse lucht bij het inlaatspruitstuk en bij de pakking tussen carburateur en spruitstuk. Maar als ik jou was: eerst even testen met remmenreiniger.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987