Boudewijn schreef:Voor het los draaien van de ventilator, blokkeer ik de krukas door een grote schroevendraaier tussen de tanden van de tandkrans te steken.
Als je bedoeld het blokkeren van de krukas voor het afstellen van de ontsteking, dan zit er aan de rechterzijde van de motor (als je vóór de auto staat) een gat in het koppelingshuis. Steek hier een 6 mm ronde as in en draai de motor met de zwengel tot dat de pen in een gat in het vliegwiel valt. Je kunt nu de ontsteking stellen volgens opgave van de fabrikant.
Ik gebruik hiervoor een as van ca. 6 cm lang waar ik aan de kopse zijde een gat van ø3 mm in geboord heb en daarin een spaak van een fiets gesoldeerd heb. Hierdoor kan ik de pen in het gat krijgen zonder dat ik mijn vingers brandt aan de uitlaatpijp.
Top, dit bedoelde ik!
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.
De motor die ik er nu in heb gezet, heb ik nog niet horen lopen.
De ontsteking was ook niet goed meer.
Heb nu de DG Nition erin gezet, maar moet die op tijd zien te krijgen.
Ik neem aan dat het met deze info gaat lukken!
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!!!
