autolak of gewone metaalverf
autolak of gewone metaalverf
Hallo, eenvraag over autolak: waarom gebruiken we al die dure tweecomponenten lakken, en waarom niet een gewone metaalverf op alkyd basis?? is dat omdat autolak beter beschermd tegen roest, of is het omdat autolak mooier is enblijft ?? Ik geef namelijk de voorkeur aan duurzaamheid, en minder aan mooiheid. Als twee komponenten lak beter is dan heb ik de hogere kosten er wel voor over, als het alleen maar "mooier" "gladder"en kleurvaster is dan weet ik het nog niet. Ik overweeg het volgende verfsysteem: owatrol cip - daaroverheen een menie op alkyd basis - en als laatste wyzonol metaallak. Wie heeft hier ervaring mee?
groeten Sjaak
groeten Sjaak
my other car is......... ook een eend.
-
- Addicted user
- Contacteer:
of het beter tegen roest beschermd weet ik niet, maar autolak wordt ook ontworpen om beter bestand te zijn tegen pekel en regen en andere vuiligheid in de lucht. Zeker met hoge snelheden zie je gewone metaalverf erg snel beschadigen door steentjes en harde rondvliegende voorwerpen. Dit is uit eigen ervaring met zelf gespoten voorwerpen met metaalverf, het is lekker goedkoop, maar is ook snel beschadigd.
-
- Las Expert
- Contacteer:
2k lak is beter inderdaad.
tegen vuil en is niet zo snel beschadigd.
ook is het beter roest beschermt.
als je je auto over schildert met huis verf daar krijg je later spijt van want als je dan wilt over wilt spuiten moet ALLE lak er af!
en de gewoone ral kleuren van 2k is op sicht niet helemaal duur
tegen vuil en is niet zo snel beschadigd.
ook is het beter roest beschermt.
als je je auto over schildert met huis verf daar krijg je later spijt van want als je dan wilt over wilt spuiten moet ALLE lak er af!
en de gewoone ral kleuren van 2k is op sicht niet helemaal duur
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Moderator
-
- Heavy user
bij verfhandel jerry in amsterdam is 1k kwast/rolbare autolak te krijgen a 17 euro per 1/2 liter. in elke autokleur te laten mengen. ik kwam daar achter toen ik industrielak wilde kopen voor mn eend en dacht dat 1 k autolak nergens meer te krijgen was.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
nog geen ervaringen qua beschadigingen. ik heb alleen een proef achterscherm gerold. het voelt heel hard aan. ik moet het kunnen polijsten. iets wat met gewone huis tuin en keuken verf niet kan. een voorbeeldje is te zien op:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5448
pagina 11
merk weet ik niet. boeit me ook niet zo. anders zou je ze even moeten bellen. zijn aardige mensen die niet te beroerd zijn om je te helpen en met je mee te denken.
het is iig geen watergedragen lak, dat is troep
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=5448
pagina 11
merk weet ik niet. boeit me ook niet zo. anders zou je ze even moeten bellen. zijn aardige mensen die niet te beroerd zijn om je te helpen en met je mee te denken.
het is iig geen watergedragen lak, dat is troep
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.