Nieuwe uitdaging!!
Nieuwe uitdaging!!
Hoi, allemaal!
Begin mei heb ik een grijze CLUB uit '83 gekocht.
Mijn eerste auto was een zwart-rode Charleston, en nu eindelijk opnieuw een eend...
Het chassis en motor zijn in goede conditie, maar aan de carosserie moet eea gebeuren.
Ook de achterschemen zijn "ROT"; ik ben nog op zoek naar 2 goeie.
De kleur maakt niet uit, want ik wil hem compleet (laten) overspuiten in een andere kleur.
Wel een originele 2CV-kleur; licht blauw van begin '70er jaren lijkt me wel mooi.
Ik heb de roestplekken behandeld met roestomvormer, en ben nu bezig met een compleet nieuwe bekabeling, die was ook slecht
Dit is echter mijn vakgebied, dus laat ik daar maar mee beginnen.
Binnenkort meer foto's uit Reuver!!
Groetjes, Sjoerdje
Begin mei heb ik een grijze CLUB uit '83 gekocht.
Mijn eerste auto was een zwart-rode Charleston, en nu eindelijk opnieuw een eend...
Het chassis en motor zijn in goede conditie, maar aan de carosserie moet eea gebeuren.
Ook de achterschemen zijn "ROT"; ik ben nog op zoek naar 2 goeie.
De kleur maakt niet uit, want ik wil hem compleet (laten) overspuiten in een andere kleur.
Wel een originele 2CV-kleur; licht blauw van begin '70er jaren lijkt me wel mooi.
Ik heb de roestplekken behandeld met roestomvormer, en ben nu bezig met een compleet nieuwe bekabeling, die was ook slecht
Dit is echter mijn vakgebied, dus laat ik daar maar mee beginnen.
Binnenkort meer foto's uit Reuver!!
Groetjes, Sjoerdje
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Er zit inderdaad nog het nodige werk aan:
- de bodem heeft enkele slechte stukken (dorpels zijn kijhard)
- onder het linker bananenruitje zit wat roest.
- Over de scharnier van de motorkap praten we maar liever niet over.
Alhoewel, wat is verstandig!
Het plaatwerk is alleen onder de ventilatiekap 'slecht'.
Ik heb gezien dat je een korte plaat tot onder het ventilatierooster kunt kopen, maar ook incl. voorruit.
Wat is beter, in dit geval. En waar kan ik die delen het beste kopen, of is de kwaliteit overal gelijk.
Ik heb bij Burtoncar dingen gekocht, en kreeg laatst een tip in duitsland; bij "Der Franzose.de" zouden ze veel hebben.
De bekabeling is in ieder geval klaar!
Alles werkte direct, ik ben een tevreden man!!
Zo was het eerst:
En DIT is het geworden...
Ik heb al weer enkele ideeën hoe ik het de volgende keer nog beter zou kunnen doen, echter zoals ik al zei: ik ben een(d) tevreden man!
Mocht iemand geirtesseerd zijn in een elektrisch (eenden)schema in AUTOCAD, dan hoor ik dat graag!
Morgen ga ik een achterspatbord ophalen.
Misschien koop ik er gelijk reservedeurtjes bij...
- de bodem heeft enkele slechte stukken (dorpels zijn kijhard)
- onder het linker bananenruitje zit wat roest.
- Over de scharnier van de motorkap praten we maar liever niet over.
Alhoewel, wat is verstandig!
Het plaatwerk is alleen onder de ventilatiekap 'slecht'.
Ik heb gezien dat je een korte plaat tot onder het ventilatierooster kunt kopen, maar ook incl. voorruit.
Wat is beter, in dit geval. En waar kan ik die delen het beste kopen, of is de kwaliteit overal gelijk.
Ik heb bij Burtoncar dingen gekocht, en kreeg laatst een tip in duitsland; bij "Der Franzose.de" zouden ze veel hebben.
De bekabeling is in ieder geval klaar!
Alles werkte direct, ik ben een tevreden man!!
Zo was het eerst:
En DIT is het geworden...
Ik heb al weer enkele ideeën hoe ik het de volgende keer nog beter zou kunnen doen, echter zoals ik al zei: ik ben een(d) tevreden man!
Mocht iemand geirtesseerd zijn in een elektrisch (eenden)schema in AUTOCAD, dan hoor ik dat graag!
Morgen ga ik een achterspatbord ophalen.
Misschien koop ik er gelijk reservedeurtjes bij...
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
De accuklemmen heb ik bij Brezan gekocht.
Het is eigenlijk de bedoeling dat je een "dikke" kabel onder een plaatje klemt.
Dit plaatje zit weer met 2 M6-bouten bevestigd.
Ik heb kabelschoenen met een 6mm oog aan de kabels geknepen, en met M6-moutjes op de klemmen gemonteerd.
Tevens heb ik de + en - klemmen voorzien van rode en blauwe krimpkous.
De kabels lopen door flexibele slang, welke in meerdere diameters verkrijgbaar is bij CONRAD of RS, maar wellicht ook bij een betere automateriaalzaak.
Verder allemaal bedankt voor je leuke reacties!!!
Het is eigenlijk de bedoeling dat je een "dikke" kabel onder een plaatje klemt.
Dit plaatje zit weer met 2 M6-bouten bevestigd.
Ik heb kabelschoenen met een 6mm oog aan de kabels geknepen, en met M6-moutjes op de klemmen gemonteerd.
Tevens heb ik de + en - klemmen voorzien van rode en blauwe krimpkous.
De kabels lopen door flexibele slang, welke in meerdere diameters verkrijgbaar is bij CONRAD of RS, maar wellicht ook bij een betere automateriaalzaak.
Verder allemaal bedankt voor je leuke reacties!!!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
Gisteren had Sjoerdje een vruchtbare dag !!
Ik heb de juiste vervanger gevonden voor het kaafrotte achterspatbordje rechts.
Dit is wat ik bedoel...
En dit mooie exemplaar komt daar voor in de plaats.
Is dan wel niet grijs, maar van dat grijs wilde ik toch al af.
We zijn het er nog niet over eens; bleu thasos
of vert palmeraie
In ieder geval probeer ik alles zoveel mogelijk aan te passen aan die tijd.
Ik vraag me af; bestond in 1971 de CLUB al, en waren de knipperlichten voor toen al rond?
Misschien heeft iemand foldermateriaal waar eenden in deze kleuren in staan.
Blauw was van 69-71 en het groen van 73-74.
Alvast bedankt
Ik heb de juiste vervanger gevonden voor het kaafrotte achterspatbordje rechts.
Dit is wat ik bedoel...
En dit mooie exemplaar komt daar voor in de plaats.
Is dan wel niet grijs, maar van dat grijs wilde ik toch al af.
We zijn het er nog niet over eens; bleu thasos
of vert palmeraie
In ieder geval probeer ik alles zoveel mogelijk aan te passen aan die tijd.
Ik vraag me af; bestond in 1971 de CLUB al, en waren de knipperlichten voor toen al rond?
Misschien heeft iemand foldermateriaal waar eenden in deze kleuren in staan.
Blauw was van 69-71 en het groen van 73-74.
Alvast bedankt
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De ronde knipperlichten zijn dacht ik in 1970 geïntroduceerd.
Er is nog wel een tijdje een overgangs model geweest in 1970 met de rechthoekige knippers,
maar wel de nieuwe achterlichten.
Ik weet niet of bleu thasos nog in 1971 geleverd werd.
Ik ken alleen 18pk's en volgens mij ook het overgangs model en dyane's en ami's in die kleur.
(Toevallig zelf zo'n 18pk)
Hoewel op afstand zonder vergelijking het verschil met bleu crystal bijna niet te zien is.
Er is nog wel een tijdje een overgangs model geweest in 1970 met de rechthoekige knippers,
maar wel de nieuwe achterlichten.
Ik weet niet of bleu thasos nog in 1971 geleverd werd.
Ik ken alleen 18pk's en volgens mij ook het overgangs model en dyane's en ami's in die kleur.
(Toevallig zelf zo'n 18pk)
Hoewel op afstand zonder vergelijking het verschil met bleu crystal bijna niet te zien is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.