Pagina 1 van 2
Ventilatieklep rubber opgegeten?
Geplaatst: za 16 aug, 2008 11:15
door Hanzzl69
Ik heb al een tijdje last van natte voeten als het regent, en wanneer ik tegelijk in de eend rij, DUH.
Ben al aan het sparen voor een nieuw A frame. Maar gisteren zag ik tot mijn verbazing dat iemand of iets een flink deel van het ventilatieklep rubber heeft opgegeten. En vooral in de hoek waar mijn voeten net onder zitten. Wie doet nou zo iets?!
Meteen maar een nieuwe besteld en dit op het forum gevonden
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=533 ... ilatieklep.
Moet goed komen.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 08:21
door marcopr
Het is bekend dat met name de Steenmarter rubber lust. Kijk eens verder onder de auto of er meer is aangevreten.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 09:37
door Ramon
ja joh meen je dat?? wat een grap
haha
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 15:03
door Gerard2cv
Hanzzl,Houd er erg in dat het vervangen van het rubber bijna onmogelijk
is omdat je de feldrand moet open maken en weer sluiten.Daarna zit meestal de hele klep vol met hobbels.Ik zou voor een complete klep gaan.
Geplaatst: zo 17 aug, 2008 21:00
door Hanzzl69
Gerard, da's een beetje zonde. De klep zelf is nog heel erg mooi.
Marters? Hmmm, ik zal es ff wat rubber sjekkuh.
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 07:51
door Gerard2cv
Zorg er dan voor als je de felsrand dichtmaakt de klep goed draagt
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 09:16
door Jeroen-citroen
Kun je die felsrand niet dichtknijpen in de bankschroef met een paar plankjes ertussen (klep opsluiten tussen de plankjes ). Ik denk dat je dan een strakkere klep overhoud dan als je gaat kloppen met een hamer.
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 12:02
door Gerard2cv
Dat is juist zo moeilijk,omdat net als bij de deurrubbers die felsrand schuin
staat.
Geplaatst: ma 18 aug, 2008 18:52
door AZL57
Ik vouw alleen de felsrand links en rechts iets omhoog (de smallekant dus) en trek de ingevette rubber er glijdend in. Is niet heel gemakkelijk maar met wat knutselen gaat het wel. En je vervormd zo weinig mogelijk van de felsen. Klep plat op tafel vastzetten met lijmklemmen of iets dergelijks. Niet te gek aandraaien want dan duw je hem nog kapot.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 07:26
door Gerard2cv
Goed idee AZL.Je ziet,nooit te oud om te leren
Geplaatst: di 19 aug, 2008 09:56
door the Nosepicker
Zo heb ik het ook gedaan, de hoekjes wat opengebogen, véél tectyl ertussen en schuiven maar. Met een paar klopjes is de felsrand weer in model en je hoeft niet de hele lengte open te buigen en terug te kloppen.
Geplaatst: di 19 aug, 2008 22:45
door Hanzzl69
Nou, dat moet te doen zijn, lijkt me. Lekker glijdende Tectyl heb ik meestal wel op voorraad.
Het is vooral de bovenrand van het rubber dat weg is, dus net onder de sierstrip en over bijna de hele breedte. Aan de onderkant is niks aan de hand. Gek he?
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 07:08
door Gerard2cv
Hanzzl,Is dat nu net niet het punt waar hij om scharniert.Lijkt mij dus
vrij logisch.
Geplaatst: do 21 aug, 2008 22:19
door David
Hanzzl,
Heb je geen fotootje?
Wordt wel nieuwsgierig van dat "marter verhaal", leuke titel voor artikel:
"Marter vreet eend op!"
Ja ja tis wat.
Greetz david
Geplaatst: do 21 aug, 2008 22:28
door Hanzzl69
Nee, ik heb er geen foto van gemaakt, maar wel de bovenrand van het rubber inmiddels aangevuld met zwarte kit. Wel netjes afgetaped hoor. Niks van te zien. Je moet wat he, als je geen natte voeten wilt.
Het vervangende rubber is onderweg.
Van marters overigens geen spoor. Alle andere rubber delen zijn in takt. Ook van de rest van de huiselijke vloot.