2CV6Spécial gecrashed :s

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Darknfaster
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 12:24

2CV6Spécial gecrashed :s

Bericht door Darknfaster » zo 24 aug, 2008 19:15

Dag allemaal,

Wij hebben, hadden, hier een mooi wit 2cv6 spécialleke staan bouwjaar 1984.
Het jammerlijke wil dat hij gisteren uit de bocht is gevlogen tegen een betonnen paal.
Zelf ongedeerd, maar het bakkie ziet er uit..
Heb hier nog geen foto’s van, maar die komen later..
Hij is nog van de plaats van het ongeval naar huis kunnen rijden (afstand was niet al te ver) maar..

Bumper vooraan scheef en beschadigd.
De 2 rechterdeuren zijn volledig in gedeukt, en je kan wanneer je linksvoor de auto staat recht door de linkerachterwielkap kijken.
De motorkap is licht beschadigd, alsook vooraan de rechterwielkap.
Op de kofferklep is er een barst zichtbaar.
Het plankje vanvoor binnenin de auto is ook geplooid.
Hij remde van geen meter meer.
Schakelen ging op zijn zachtst gezegd stroef. (stang geplooid?)
Er lekt benzine. (leiding geraakt?)

En dat is dan wat ik op eerste zicht kan waarnemen.. ik neem aan dat er zeer waarschijnlijk veel meer gescheurd, geplooid, gebroken is.

Er komt deze week iemand kijken om de schade wat te schatten, maar ik kom hier alvast om jullie mening en raad vragen omtrent zaken zoals tot hoeveel laat je de reparatiekosten oplopen of vanaf wanneer beslis je dat het beter is een andere te zoeken? Wat zijn goede adressen voor te restaureren? Kortom gewoon wat algemene info en advies over mijn situatie, omdat ik graag wat verschillende meningen hoor en we gewoonweg niet meteen weten wat er mee aan te vangen.

Alvast bedankt!
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 24 aug, 2008 19:24

Dat klinkt pittig, gelukkig heb je zelf niets.
Zo te horen is de eend behoorlijk krom en dan denk ik niet dat je zomaar even de fikst.
Als je een ander zoekt maar je bent gehecht aan deze maakt van de twee met zoveel mogelijk onderdelen je eigen eend weer in orde. Misschien een ander kenteken maar alle kenmerken er nog op.
Laten doen kost erg veel geld.

Tip zoek wel op waar de benzine lekt en los dat op, voor je weet heb je brand of een flinke millieuschade.

Balen is het allemaal wel.
tweeceevees zijn leuk!

Darknfaster
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 12:24

Bericht door Darknfaster » zo 24 aug, 2008 19:31

Al bedankt voor de snelle reactie, en inderdaad er is nog lang niets beslist (anders postte ik hier niet) maar krijg zo stilaan de indruk dat ik beter af ga zijn met er een 2de eend bij te halen en deze zelf (of door bekenden) samen te gooien..
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » zo 24 aug, 2008 19:41

Het hangt er natuurlijk van allerlei zaken af of je je eigen eend nog kan repareren. Als je chassis nog oké is, kan je bijvoorbeeld uitkijken voor een andere koets en zoveel mogelijk van jouw eend gebruiken. Als je gehecht bent aan je kenteken en je chassis is naar de knoppen kan je proberen een nieuw chassis te stekken, je oude chassisnummer erin laten slaan, en de koets vervangen. Moet volgens mij toch enigzins te doen zijn.
Maar de onkosten in totaal schatten is moeilijk. Het hangt ervan af hoe gehecht je bent aan je eendje.
2cv spécial 1986
C5 break SX

Darknfaster
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 12:24

Bericht door Darknfaster » zo 24 aug, 2008 20:04

Wel voor de duidelijkheid we zijn zeker gehecht aan ons eendje (wie niet aan het zijne?) maar we willen ons ook niet blauw betalen..

Zoals je zegt moet het zelf te doen zijn..
Als de kosten dus te hoog oplopen zal ik zelf aan de slag moeten, en zo proberen zo veel mogelijk van mijn eend te behouden..

Zal eens wat foto's uploaden van hoe hij eruit zag.. en dan maak ik er morgen van de 'getunede' versie..

Hierzo: (check die mega-installatie :p)



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Damn wat zag hij er toch zo mooi uit.. krijg er tranen van :roll:
Laatst gewijzigd door Darknfaster op vr 7 nov, 2008 01:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..

Darknfaster
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 12:24

Bericht door Darknfaster » zo 24 aug, 2008 20:55

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Darknfaster op vr 7 nov, 2008 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 24 aug, 2008 21:23

shit zeg :shock:
zat er iemand naast je toen dit gebuurde??
die koets is krom
andere koets met goede rechter zei panelen en wisselen maar of is het chassis ook krom?
toy toy er mee

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » zo 24 aug, 2008 21:56

Reparatiekosten ... Ik vrees dat het een ombouw wordt tot ijskast of een smeltsessie richting de Opel-fabriek. :( Als je chassis nog goed is kun je gewoon een andere carrosserie zoeken, maar ik vrees voor het ergste omdat je spreekt over moeilijk schakelen. Best jammer, want hij zag er proper uit! Sterkte in ieder geval.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 25 aug, 2008 00:33

vind het op het eerste zicht nog mee vallen .
is dit het zicht ,of lijkt het dat je vooraan niks hebt bijna.
mooi maken kost je wel wat zoals ie er eerst uit zag .
maar terug rijden valt me nog mee op het eerste zicht .
het moeilijk schakelen lijkt me zoals ik aan het driehoekje kan zien dat ie een knikje in het chassis heeft gehad, maar ja niet iedereen is er voorstander van maar kan wel krik er onder even wippen schakelt ie dan al wat terug soepeler , dan wel 4mm u-profieltjes er in .
maar ja jou feestje hoe heb je het gedaan trouwens , net iets te hard de bocht in ?
see you when you see me

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 25 aug, 2008 00:37

hmmm
je koets is kan je weg gooien of de goede delen er uit halen!
als je chassis nog recht is gewoon een andere koets kopen.
die wit spuiten net als je rechter deuren en spatbord.
er op schroeven en klaar.
kosten?
zelf: dik 1000 euro
bedrijf: dik 3000 (of nog wel meer)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Darknfaster
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: di 22 jul, 2008 12:24

Bericht door Darknfaster » di 7 okt, 2008 12:31

Ok peeps hij valt te maken ola ole!

Ga er overmorgen invliegen en ga jullie wat op hoogte proberen te houden..

Cheerz!
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » di 7 okt, 2008 15:29

damn!! die zit echt gruwlijk in elkaar :shock:

dat bin geen grap'm zou boer harm zegen

sterkte! en succes met de reparatie
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 7 okt, 2008 17:01

als je rechterachterwiel ook een tik heeft gehad, of de arm waar die aan vast zit (kan verklaren waarom hij voor geen meter meer remt) dan zou ik het chassis toch wel erg goed gaan bekijken. het lijkt erop dat het driehoekje tussen voorspatbord en motorkap naar buiten staat, dit kan komen omdat je koets nu scheef op je chassis staat, zou meteen het anders schakelen verklaren. je koets zit met zo'n 16 (?) boutjes vast aan het chassis, dus dat heeft zeker een klappie meegekregen.

laten we hopen van niet, scheelt je weer 700 euro en nog meer werk.

succes ermee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 7 okt, 2008 20:49

Heb je een oldtimer verzekering. Wat denk je terug te krijgen?

Wanhoop niet! Er is leven na de dood van je eend. Maar het probleem is vaak het geld. Ga als je de mogelijkheden hebt in Frankrijk kijken. Daar vind je goedkopere eenden. Maar kijk ook eens of je een leuke Dyane kan vinden.

Good Luck/Bonnes Chances!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 7 okt, 2008 22:53

Ow jee, dat ziet er niet zo best uit. Behoorlijke dreun gehad. Eerst maar de schade goed bekijken, wat is goed en wat is slecht? Daarna eens bekijken of het rendabel is de boel te repareren?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie