2CV6Spécial gecrashed :s
-
- Beginner
2CV6Spécial gecrashed :s
Dag allemaal,
Wij hebben, hadden, hier een mooi wit 2cv6 spécialleke staan bouwjaar 1984.
Het jammerlijke wil dat hij gisteren uit de bocht is gevlogen tegen een betonnen paal.
Zelf ongedeerd, maar het bakkie ziet er uit..
Heb hier nog geen foto’s van, maar die komen later..
Hij is nog van de plaats van het ongeval naar huis kunnen rijden (afstand was niet al te ver) maar..
Bumper vooraan scheef en beschadigd.
De 2 rechterdeuren zijn volledig in gedeukt, en je kan wanneer je linksvoor de auto staat recht door de linkerachterwielkap kijken.
De motorkap is licht beschadigd, alsook vooraan de rechterwielkap.
Op de kofferklep is er een barst zichtbaar.
Het plankje vanvoor binnenin de auto is ook geplooid.
Hij remde van geen meter meer.
Schakelen ging op zijn zachtst gezegd stroef. (stang geplooid?)
Er lekt benzine. (leiding geraakt?)
En dat is dan wat ik op eerste zicht kan waarnemen.. ik neem aan dat er zeer waarschijnlijk veel meer gescheurd, geplooid, gebroken is.
Er komt deze week iemand kijken om de schade wat te schatten, maar ik kom hier alvast om jullie mening en raad vragen omtrent zaken zoals tot hoeveel laat je de reparatiekosten oplopen of vanaf wanneer beslis je dat het beter is een andere te zoeken? Wat zijn goede adressen voor te restaureren? Kortom gewoon wat algemene info en advies over mijn situatie, omdat ik graag wat verschillende meningen hoor en we gewoonweg niet meteen weten wat er mee aan te vangen.
Alvast bedankt!
Wij hebben, hadden, hier een mooi wit 2cv6 spécialleke staan bouwjaar 1984.
Het jammerlijke wil dat hij gisteren uit de bocht is gevlogen tegen een betonnen paal.
Zelf ongedeerd, maar het bakkie ziet er uit..
Heb hier nog geen foto’s van, maar die komen later..
Hij is nog van de plaats van het ongeval naar huis kunnen rijden (afstand was niet al te ver) maar..
Bumper vooraan scheef en beschadigd.
De 2 rechterdeuren zijn volledig in gedeukt, en je kan wanneer je linksvoor de auto staat recht door de linkerachterwielkap kijken.
De motorkap is licht beschadigd, alsook vooraan de rechterwielkap.
Op de kofferklep is er een barst zichtbaar.
Het plankje vanvoor binnenin de auto is ook geplooid.
Hij remde van geen meter meer.
Schakelen ging op zijn zachtst gezegd stroef. (stang geplooid?)
Er lekt benzine. (leiding geraakt?)
En dat is dan wat ik op eerste zicht kan waarnemen.. ik neem aan dat er zeer waarschijnlijk veel meer gescheurd, geplooid, gebroken is.
Er komt deze week iemand kijken om de schade wat te schatten, maar ik kom hier alvast om jullie mening en raad vragen omtrent zaken zoals tot hoeveel laat je de reparatiekosten oplopen of vanaf wanneer beslis je dat het beter is een andere te zoeken? Wat zijn goede adressen voor te restaureren? Kortom gewoon wat algemene info en advies over mijn situatie, omdat ik graag wat verschillende meningen hoor en we gewoonweg niet meteen weten wat er mee aan te vangen.
Alvast bedankt!
Oltskoel Toehorstpauwerd Boembastik Kabrijolèt Stailin'..
Dat klinkt pittig, gelukkig heb je zelf niets.
Zo te horen is de eend behoorlijk krom en dan denk ik niet dat je zomaar even de fikst.
Als je een ander zoekt maar je bent gehecht aan deze maakt van de twee met zoveel mogelijk onderdelen je eigen eend weer in orde. Misschien een ander kenteken maar alle kenmerken er nog op.
Laten doen kost erg veel geld.
Tip zoek wel op waar de benzine lekt en los dat op, voor je weet heb je brand of een flinke millieuschade.
Balen is het allemaal wel.
Zo te horen is de eend behoorlijk krom en dan denk ik niet dat je zomaar even de fikst.
Als je een ander zoekt maar je bent gehecht aan deze maakt van de twee met zoveel mogelijk onderdelen je eigen eend weer in orde. Misschien een ander kenteken maar alle kenmerken er nog op.
Laten doen kost erg veel geld.
Tip zoek wel op waar de benzine lekt en los dat op, voor je weet heb je brand of een flinke millieuschade.
Balen is het allemaal wel.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Beginner
Al bedankt voor de snelle reactie, en inderdaad er is nog lang niets beslist (anders postte ik hier niet) maar krijg zo stilaan de indruk dat ik beter af ga zijn met er een 2de eend bij te halen en deze zelf (of door bekenden) samen te gooien..
Het hangt er natuurlijk van allerlei zaken af of je je eigen eend nog kan repareren. Als je chassis nog oké is, kan je bijvoorbeeld uitkijken voor een andere koets en zoveel mogelijk van jouw eend gebruiken. Als je gehecht bent aan je kenteken en je chassis is naar de knoppen kan je proberen een nieuw chassis te stekken, je oude chassisnummer erin laten slaan, en de koets vervangen. Moet volgens mij toch enigzins te doen zijn.
Maar de onkosten in totaal schatten is moeilijk. Het hangt ervan af hoe gehecht je bent aan je eendje.
Maar de onkosten in totaal schatten is moeilijk. Het hangt ervan af hoe gehecht je bent aan je eendje.
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
-
- Beginner
Wel voor de duidelijkheid we zijn zeker gehecht aan ons eendje (wie niet aan het zijne?) maar we willen ons ook niet blauw betalen..
Zoals je zegt moet het zelf te doen zijn..
Als de kosten dus te hoog oplopen zal ik zelf aan de slag moeten, en zo proberen zo veel mogelijk van mijn eend te behouden..
Zal eens wat foto's uploaden van hoe hij eruit zag.. en dan maak ik er morgen van de 'getunede' versie..
Hierzo: (check die mega-installatie :p)
Damn wat zag hij er toch zo mooi uit.. krijg er tranen van
Zoals je zegt moet het zelf te doen zijn..
Als de kosten dus te hoog oplopen zal ik zelf aan de slag moeten, en zo proberen zo veel mogelijk van mijn eend te behouden..
Zal eens wat foto's uploaden van hoe hij eruit zag.. en dan maak ik er morgen van de 'getunede' versie..
Hierzo: (check die mega-installatie :p)
Damn wat zag hij er toch zo mooi uit.. krijg er tranen van
Laatst gewijzigd door Darknfaster op vr 7 nov, 2008 01:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginner
Laatst gewijzigd door Darknfaster op vr 7 nov, 2008 01:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Reparatiekosten ... Ik vrees dat het een ombouw wordt tot ijskast of een smeltsessie richting de Opel-fabriek. Als je chassis nog goed is kun je gewoon een andere carrosserie zoeken, maar ik vrees voor het ergste omdat je spreekt over moeilijk schakelen. Best jammer, want hij zag er proper uit! Sterkte in ieder geval.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
vind het op het eerste zicht nog mee vallen .
is dit het zicht ,of lijkt het dat je vooraan niks hebt bijna.
mooi maken kost je wel wat zoals ie er eerst uit zag .
maar terug rijden valt me nog mee op het eerste zicht .
het moeilijk schakelen lijkt me zoals ik aan het driehoekje kan zien dat ie een knikje in het chassis heeft gehad, maar ja niet iedereen is er voorstander van maar kan wel krik er onder even wippen schakelt ie dan al wat terug soepeler , dan wel 4mm u-profieltjes er in .
maar ja jou feestje hoe heb je het gedaan trouwens , net iets te hard de bocht in ?
is dit het zicht ,of lijkt het dat je vooraan niks hebt bijna.
mooi maken kost je wel wat zoals ie er eerst uit zag .
maar terug rijden valt me nog mee op het eerste zicht .
het moeilijk schakelen lijkt me zoals ik aan het driehoekje kan zien dat ie een knikje in het chassis heeft gehad, maar ja niet iedereen is er voorstander van maar kan wel krik er onder even wippen schakelt ie dan al wat terug soepeler , dan wel 4mm u-profieltjes er in .
maar ja jou feestje hoe heb je het gedaan trouwens , net iets te hard de bocht in ?
see you when you see me
-
- Las Expert
- Contacteer:
hmmm
je koets is kan je weg gooien of de goede delen er uit halen!
als je chassis nog recht is gewoon een andere koets kopen.
die wit spuiten net als je rechter deuren en spatbord.
er op schroeven en klaar.
kosten?
zelf: dik 1000 euro
bedrijf: dik 3000 (of nog wel meer)
je koets is kan je weg gooien of de goede delen er uit halen!
als je chassis nog recht is gewoon een andere koets kopen.
die wit spuiten net als je rechter deuren en spatbord.
er op schroeven en klaar.
kosten?
zelf: dik 1000 euro
bedrijf: dik 3000 (of nog wel meer)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Beginner
-
- Veelvuldig poster
als je rechterachterwiel ook een tik heeft gehad, of de arm waar die aan vast zit (kan verklaren waarom hij voor geen meter meer remt) dan zou ik het chassis toch wel erg goed gaan bekijken. het lijkt erop dat het driehoekje tussen voorspatbord en motorkap naar buiten staat, dit kan komen omdat je koets nu scheef op je chassis staat, zou meteen het anders schakelen verklaren. je koets zit met zo'n 16 (?) boutjes vast aan het chassis, dus dat heeft zeker een klappie meegekregen.
laten we hopen van niet, scheelt je weer 700 euro en nog meer werk.
succes ermee.
laten we hopen van niet, scheelt je weer 700 euro en nog meer werk.
succes ermee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
Heb je een oldtimer verzekering. Wat denk je terug te krijgen?
Wanhoop niet! Er is leven na de dood van je eend. Maar het probleem is vaak het geld. Ga als je de mogelijkheden hebt in Frankrijk kijken. Daar vind je goedkopere eenden. Maar kijk ook eens of je een leuke Dyane kan vinden.
Good Luck/Bonnes Chances!
Wanhoop niet! Er is leven na de dood van je eend. Maar het probleem is vaak het geld. Ga als je de mogelijkheden hebt in Frankrijk kijken. Daar vind je goedkopere eenden. Maar kijk ook eens of je een leuke Dyane kan vinden.
Good Luck/Bonnes Chances!