Restauratie Blik
Restauratie Blik
Blik, mijn grachtengroene eend (AZ-A2) uit 1970, is hoognodig aan (kuch...) groot onderhoud toe. Om de vaart er een beetje in te houden zal ik op het volgende weblog de restauratie van Blik zo goed mogelijk bijhouden: http://blikopblokken.blogspot.com/
Updates zal ik ook hier even aankondigen!
Updates zal ik ook hier even aankondigen!
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
Ik heb weer een update op http://blikopblokken.blogspot.com geplaatst: de koets hebben wij gisteravond van het chassis gelift.
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Ziet er uit alsof er nog genoeg te doen is idd! Succes er mee! En het klopt: een blog motiveerd om wat te doen aan de auto!
Succes!
Succes!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Een heel half jaar...? Als we nou voorlopig niet naar meetings gaan en
elke avond en elke dag in het weekend sleutelen, dan zijn we best snel klaar...
elke avond en elke dag in het weekend sleutelen, dan zijn we best snel klaar...
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
- Malle Babbe
- Moderator
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 23:57
- Locatie: Wormer
- Contacteer:
Gisteren zijn we weer aan de slag geweest met Blik en natuurlijk is het met de 'tegenslagen' nog niet gedaan...
Het chassis blijkt op zich nog hard maar er is - door een vorige eigenaar - al wel aan gelast. Bovendien blijken langs de rechterrand bovenop van voor tot achter bij het komborstelen wat kleine gaatjes te vallen. Jesper heeft gisteren de oude reservewielbodembak eruit geslepen en het achterpaneel blijkt ook volstrekt rot. Die moet dus ook vervangen worden (zelfs een reparatiedeel mag niet meer baten...).
De volgende stappen zijn dus in ieder geval:
- chassis schoonborstelen + lassen + behandelen
- achterpaneel, staartstuk(ken?), reservewielbodem lassen
- gaten in binnenschermen lassen
- voorruitframe... euh ja... ook lassen
- koets omkeren om te kijken naar de staat van de dorpels (die lijkt wonderwel nog goed!)
- gat in voetenbak lassen
- Als koets terug op het chassis > bodemplaten lassen
- ...
(zucht lachend)
Het chassis blijkt op zich nog hard maar er is - door een vorige eigenaar - al wel aan gelast. Bovendien blijken langs de rechterrand bovenop van voor tot achter bij het komborstelen wat kleine gaatjes te vallen. Jesper heeft gisteren de oude reservewielbodembak eruit geslepen en het achterpaneel blijkt ook volstrekt rot. Die moet dus ook vervangen worden (zelfs een reparatiedeel mag niet meer baten...).
De volgende stappen zijn dus in ieder geval:
- chassis schoonborstelen + lassen + behandelen
- achterpaneel, staartstuk(ken?), reservewielbodem lassen
- gaten in binnenschermen lassen
- voorruitframe... euh ja... ook lassen
- koets omkeren om te kijken naar de staat van de dorpels (die lijkt wonderwel nog goed!)
- gat in voetenbak lassen
- Als koets terug op het chassis > bodemplaten lassen
- ...
(zucht lachend)
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
Het heeft even geduurd maar we zijn weer volop aan Blik bezig!
Het chassis hebben wij afgelopen weekend helemaal kaal gemaakt, naar een zandstraler gebracht en gisteravond weer opgehaald. Wat een geweldig resultaat! Het scheelt zoveel tijd en energie nu we dat niet zelf verder hebben hoeven afsteken met een plamuurmes. Bovendien valt het met de gaten in het chassis alles mee: gisteren heeft Jesper de slijptol er al ingezet en we hopen hem dit weekend 'afgelast' te hebben. En oh ja, dan moet ook die ene bokkige traversebout aan de voorzijde nog worden uitgeboord... Die wil met geen mogelijkheid uit zijn vastgeroeste cilinder vallen.
De koets is nu ook helemaal kaal: er zit geen los onderdeel meer aan. De pedalenunit was gisteren, tezamen met de hoofdremcilinder, als laatste aan de beurt. Ook aan de koets kan nu gelast gaan worden. Op de planning staan in ieder geval het achterpaneel, bodemplaten, kofferbakboer, voorruitframe en de voetenbak.
Het weblog heb ik ook geupdate:
http://blikopblokken.blogspot.com/
Het chassis hebben wij afgelopen weekend helemaal kaal gemaakt, naar een zandstraler gebracht en gisteravond weer opgehaald. Wat een geweldig resultaat! Het scheelt zoveel tijd en energie nu we dat niet zelf verder hebben hoeven afsteken met een plamuurmes. Bovendien valt het met de gaten in het chassis alles mee: gisteren heeft Jesper de slijptol er al ingezet en we hopen hem dit weekend 'afgelast' te hebben. En oh ja, dan moet ook die ene bokkige traversebout aan de voorzijde nog worden uitgeboord... Die wil met geen mogelijkheid uit zijn vastgeroeste cilinder vallen.
De koets is nu ook helemaal kaal: er zit geen los onderdeel meer aan. De pedalenunit was gisteren, tezamen met de hoofdremcilinder, als laatste aan de beurt. Ook aan de koets kan nu gelast gaan worden. Op de planning staan in ieder geval het achterpaneel, bodemplaten, kofferbakboer, voorruitframe en de voetenbak.
Het weblog heb ik ook geupdate:
http://blikopblokken.blogspot.com/
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970